Gå til innhold

Nettopp kjøpt hest og nylig blitt gravid🙈

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kunne ikke passet dårligere! Hvorda løser dere d med hest osv?

Anonymous poster hash: f5ed5...300

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går greit å ri selv fram til 6mnd om hesten er så rolig at du stoler på at den ikke kaster deg av. Så kan du enten trene den fra bakken samt søke hjelp av forrytter. Etter fødsel er du enten avhengig av mann/familie slik at du kan trene den. Så ja det går men du trenger hjelp til barnepass. Ellers får du vurdere salg eller helfor/halvfor ryttere.

Anonymous poster hash: 7c1a0...b02

Skrevet

Blir ikke mye hjelp av familie Mtp hest osv.... Hmmm ... Vanskelig valg det her

Skrevet

Første svangerskap satte jeg bort hesten i trening. Andre svangerskap hadde jeg forrytter fra uke 14. Uansett hvor snill og trygg hesten et synes jeg ikke folk bør ta sjansen på å ri gjennom svangerskapet. Jeg vet om ei som falt av hesten og fødte i uke 28.

Skrevet

Hva har vært planen din for stell hvis du blir syk, skal på ferie eller liknende? Kan du ikke bruke samme løsning nå?

Anonymous poster hash: adc97...fbb
Skrevet

Hvis du er nylig gravid er det vel bare å trene som vanlig, og så dør den ikke av å få fri de siste par mnd hvis du ikke er i form, etter fødselen er det bare å vente noen uker og så sette i gang igjen.

Ser ikke problemet. Ungen sover mest sannsynlig mye, så den kan jo bare sove i vogna mens du rir.

Anonymous poster hash: cf08a...a5a
Skrevet

Takk for tips. Vel hun som tar seg av hesten min ved sykdom osv har ikke mulighet til å ta han daglig feks... Får prøve å planlegge litt rundt det. Blir KS uansett, så noen uker med pause etter det trengs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...