Gå til innhold

Hva drikker barn på seks mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det står saft uten sukker og vann.

Hvordan saft? Og vann, må det kokes? Hvor lenge kokes vann før det er ok å drikke?

Tutekopp er ok å bruke nå?

Anonymous poster hash: d34a4...2a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Saft uten sukker og vann blir vel jus?

Anonymous poster hash: f6391...84c

Skrevet

Føler meg skikkelig teit. :( Helsestasjonen sa saft uten sukker men jeg aner ikke hva. De fleste har jo sukker eller aspartam, sistnevnte vil jeg ikke gi.

Ser de har sviskejuice i butikken men lille har til tider løs mage så da er vel ikke svisker så lurt.

Tror jeg må ringe helsestasjonen å spørre.

HI

Skrevet

Hvorfor skal en baby få saft? Vi gav vann utenom mm. Gav det et lite oppkok tror jeg (det er noen år siden). Angående flaske/tutekopp er det bare å prøve seg frem og se hva barnet klarer og liker.

Anonymous poster hash: e4d71...047

Skrevet

Vann eller mm/mme. her fikk ikke min noe annet. Vann er viktig å tilvenne de, så å gi saft kan føre til at de ikke vil ha vann.

Anonymous poster hash: 6a265...239
Skrevet

Mine har ikke fått annet enn mm og vann(ja yngste fikk også litt mme) i den alderen. Trenger ikke noe annet.

Tutekopp er helt ok å bruke.

Anonymous poster hash: c27b7...898
Skrevet

Mine fikk kun morsmelk eller vann. Evt tillegg.

Skrevet

Takk for svar.

De saft saft og vann. Jeg kan selvsagt prøve med vann først.

Vi har begynt med fast føde og mini er ikke så veldig int i pupp lengre bortsett fra morgen og kveld. Han må drikke litt mer i løpet av dagen når puppen ikke er så stas lengre.

Flaske har han aldri villet ta så vi må prøve med kopp.

Skrevet

Du får kjøpt saft på butikken, står sammen med barnematen. Lurer på om det er noe med bringebærsmak jeg, husker ikke helt. Det er ferdigblandet, likedan glass som sviskesaft.

Den brukte vi når jenta på 6mnd måtte ha medisin som smakte forferdelig.

Når får hun bare mm og vann, (7mnd) hs sa at vi ikke trengte å koke vannet før vi ga det når jenta var 6mnd :)

Anonymous poster hash: a3f1c...76e

Skrevet

Vann og mm/mme er eneste min unge fikk. De får endel væske gjennom grøt, så er ikke krise at de ikke drikker så mye. Mi drakk nesten ingenting i et halvt år (6-12 mndr), ettersom vi kuttet mme-mengden og økte måltidene med fast føde. Jeg var veldig bekymret, men barnelegen sa det ikke var farlig så lenge hun drakk noe og spiste grøt. 

Saft er bare å holde seg unna! Mi jente er to år nå, og elsker vann. Liker ikke saft engang. Kanskje litt utvannet eplejuice om vi spiser ute og hun ser vi har noe annet i våre glass, men helst vil hun ha vann. 

Anonymous poster hash: d05f9...8c5
Skrevet

Du får kjøpt saft på butikken, står sammen med barnematen. Lurer på om det er noe med bringebærsmak jeg, husker ikke helt. Det er ferdigblandet, likedan glass som sviskesaft.

Når får hun bare mm og vann, (7mnd) hs sa at vi ikke trengte å koke vannet før vi ga det når jenta var 6mnd :)

Takk for svar. Da drar jeg innom Obs. Der har de nok stort utvalg.

Skrevet

Det står saft uten sukker og vann.

Hvordan saft? Og vann, må det kokes? Hvor lenge kokes vann før det er ok å drikke?

Tutekopp er ok å bruke nå?

Hvordan saft?? Virkelig?

HVILKEN saft...

Anonymous poster hash: a82c2...86d

Skrevet

Min fikk pupp og vann på den alderen

Anonymous poster hash: 09f54...93e

Gjest Julia1984
Skrevet

Hvorfor venne en baby til saft eller søt drikke? La babyen drikke vann....ingen lider nød av å drikke vann

Skrevet

Min fikk kokt avkjølt vann og jeg ammet fortsatt. Tror det ble mest melk jeg gitt.. Begynte med vann rundt 10 mnd alder. Da ville han ikke ha pupp mer.

Anonymous poster hash: 35ed9...ffb

Skrevet

Vann er det eneste fornuftige å gi. Tror aldri jeg har hørt noe så dumt som å gi en baby saft som tørstedrikk!

Anonymous poster hash: 07a36...502

Skrevet

Men hvorfor vil du gi saft uten å prøve vann først?

Det er ingen grunn til å gi saft til en baby på 6 mnd

Skrevet

Hvorfor venne en baby til saft eller søt drikke? La babyen drikke vann....ingen lider nød av å drikke vann

Kjære vene for et svar.

Jeg er førstegangs og usikker. Fikk en beskjed på HS om hva barnet kunne drikke. Jeg også forstår at vann er best men hysteri den ene eller andre veien er ikke bra.

Jeg spør altså fordi jeg er usikker, jeg spør ikke for å bli belært på en nedlatende måte.

Ser flere har skrevet vann er best så det er notert.

Skulle ønske folk kunne svare på en skikkelig måte.

De få gangene jeg har spurt om noe (som sikker er kjempe dumme spørsmål) så må alltid noe svare på noe annet enn det jeg spør om og ofte i arrogant og nedlatende tone. Føler du deg bedre ved å svare slik?

Skrevet

Hvis du tar deg bryet med å lese hva jeg har svart tidligere så hadde du sett jeg SKAL gi vann.

Skrevet

Hvis du tar deg bryet med å lese hva jeg har svart tidligere så hadde du sett jeg SKAL gi vann.

Jeg har lest det du har skrevet og i et av de siste svarene dine skriver du at du skal på Obs å se etter saft, for der har de best utvalg.....

Og i et tidligere innlegg oppfatter jeg deg som nølende når du skriver at du selvsagt kan prøve vann først....

Og den helsesøsteren som anbefaler å gi saft foran vann ville jeg tatt med en klype salt, høres ikke ut som hun er helt heldig for usikre førstegangsmødre (det ser vi jo tydelig her)

Skrevet

Det er lurt å venne barnet til vann som tørstedrikk. Om du trenger koke vannet, avhenger av hva slag vanntilførsel dere har. Har dere vann fra offentlig vannverk kan dere trygt bruke det uten å koke det, (i følge helsestasjon.) Bor dere som meg, langt ut på landet, der alle har private brønner, kan det være lurt å koke det først. Dersom du ikke nylig har sjekket kvaliteten på det da. Som saft brukte jeg Nestle sine små flasker, en med fersken/eple og en med bringebær/eple som jeg også blandet ut med vann, selv om det nok ikke var nødvendig. Hipp har også en variant som er ferdig blandet, men husker ikke helt hva alder man kan begynne å bruke den. Ellers har jeg brukt vanlig juice (ikke appelsin så tidlig) og blandet ut med mye vann. Vann er den beste tørstedrikken, men er jo greit å introdusere andre smaker og.

Skrevet

Det er lurt å venne barnet til vann som tørstedrikk. Om du trenger koke vannet, avhenger av hva slag vanntilførsel dere har. Har dere vann fra offentlig vannverk kan dere trygt bruke det uten å koke det, (i følge helsestasjon.) Bor dere som meg, langt ut på landet, der alle har private brønner, kan det være lurt å koke det først. Dersom du ikke nylig har sjekket kvaliteten på det da. Som saft brukte jeg Nestle sine små flasker, en med fersken/eple og en med bringebær/eple som jeg også blandet ut med vann, selv om det nok ikke var nødvendig. Hipp har også en variant som er ferdig blandet, men husker ikke helt hva alder man kan begynne å bruke den. Ellers har jeg brukt vanlig juice (ikke appelsin så tidlig) og blandet ut med mye vann. Vann er den beste tørstedrikken, men er jo greit å introdusere andre smaker og.

Vann!

Det siste setningen din skjønner jeg virkelig ikke:

"Det er jo greit å introdusere andre smaker og"....Nei, babyer på 6 måneder trenger virkelig ikke itnroduserer for smakstilsatt drikke.

Anonymous poster hash: bf596...74e

Skrevet

Takk for svar.

De saft saft og vann. Jeg kan selvsagt prøve med vann først.

Vi har begynt med fast føde og mini er ikke så veldig int i pupp lengre bortsett fra morgen og kveld. Han må drikke litt mer i løpet av dagen når puppen ikke er så stas lengre.

Flaske har han aldri villet ta så vi må prøve med kopp.

Da gir du mme. Ikke saft, hva i himmelens navn tenker helsesøsteren din med? Ungen skal fremdeles ha en del melk, og da er erstatning det man gir.

Anonymous poster hash: 20679...870

Skrevet

Man gir ikke BABYER saft. Herregud for noen neper dere er dere som faktisk gjør dette. Venn ungene til vann, så slipper dere uendelig mye styr senere i livet. 

Anonymous poster hash: 20679...870
Skrevet

Bare gi vann og mm eller mme du:)

Selvom helsesøster sa man KAN gi saft og juice er ikke det det samme som å anbefale det.

Venn barnet til å kunne drikke vann og mme/mm :)

Mtp tennene og vaner er det helt klart det beste:)

Forstår du er førstegangs og usikker, var jeg også, men hva babyen kan spise drikke er ikke det samme som å anbefale det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...