Anonym bruker Skrevet 31. mars 2015 #1 Skrevet 31. mars 2015 Jeg skulle betale legen min her om dagen via en betalingsautomat på venterommet. Den tok bare kort, og ingen kontanter. Kredittkortet ville den ikke ta, og det andre kortet mitt oppdaget jeg da var gått ut på dato. Kontanter tok den ikke, og personalet ville ikke ta i mot kontanter heller. Jeg var tvunget til å trykke på faktura, og ut kom en lapp med kontonr. og påslag på 55 kr i fakturaavgift. Er det virkelig lov å nekte å ta i mot kontanter når det er lovlig betalingsmiddel i Norge? Anonymous poster hash: 3e1a2...a18
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2015 #2 Skrevet 31. mars 2015 De hadde vel ikke sluttet med det om det ikke var lov? Det tar jeg som en selvfølge at de har sjekket opp... For det er ihverfall helt vanlig, hverken legevakten eller legesenteret her tar imot kontanter lenger heller. Det er den automaten med kort eller faktura. Anonymous poster hash: ba731...5f3
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2015 #3 Skrevet 31. mars 2015 Nei, kontanter er et lovlig betalingmiddel i Norge. Og det er allerede kommet en kjennelse som sier at legene IKKE kan nekte kontakt betaling! Har du kun kontanter så skal de kunne ta imot det. men mange legesentre har prøvd seg etter at disse automatene kom..... Anonymous poster hash: b8f40...485
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2015 #4 Skrevet 31. mars 2015 Nei, det kan de ikke. Anonymous poster hash: b4d73...914
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2015 #5 Skrevet 31. mars 2015 De hadde vel ikke sluttet med det om det ikke var lov? Det tar jeg som en selvfølge at de har sjekket opp... For det er ihverfall helt vanlig, hverken legevakten eller legesenteret her tar imot kontanter lenger heller. Det er den automaten med kort eller faktura. Anonymous poster hash: ba731...5f3 Snakk om å være naiv. Anonymous poster hash: c054d...d9d
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2015 #6 Skrevet 31. mars 2015 Automaten på vårt kontor tar kontanter. Det er pålagt, mener jeg. Sjekk lovverket først og klag.. Anonymous poster hash: 63588...7e1
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2015 #7 Skrevet 31. mars 2015 Det er pålagt å ta imot kontanter, så dette ville jeg tatt videre! Men for sikkerhets skyld, sjekk om det finnes noen lover som er endret i det siste. Kan hende jeg tar feil, men tidligere har det ikke vært lov å nekte å ta imot kontanter. Anonymous poster hash: 52594...8a7
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2015 #8 Skrevet 31. mars 2015 Noen som vet hvilken lov som gjelder eller hvilken instans jeg kan høre med? HI Anonymous poster hash: 3e1a2...a18
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2015 #9 Skrevet 31. mars 2015 Noen som vet hvilken lov som gjelder eller hvilken instans jeg kan høre med? HIAnonymous poster hash: 3e1a2...a18 Forbrukerrådet har svart på dette tidligere. De kan ikke nekte deg å betale kontant Anonymous poster hash: b8f40...485
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå