Gå til innhold

Til alle dere fordomsfulle mennesker her inne!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, for en god stund siden skrev jeg et ganske langt innlegg her inne om hvor bekymret jeg var for mitt kjære tantebarn på 5. Hvordan hun ble behandlet i fosterhjemmet, diagnosert med ADHD, medisinert. Hvordan deres barn alltid kom først i rekken, hvor mye de snakket om at det alltid var noe feil med henne. Vi ble ikke valgt til fosterhjm først pga alder og andre ymse grunner. Dere mente jeg overdrev, at mine bekymringer ikke hadde grunnlag. Dere mente jeg hadde lagt dem for hat siden vi ikke fikk henne selv, at vi prøve å finne feil, istede for å se det positive.

Jeg kan fortelle dere, bedrevitere, dere som sparker mennesker som ligger nede, som ikke vil høre på menneskers fortvilte bekymringer. Jeg kan fortelle dere alle at hun er nå kommet hjem til oss, for nesten et halvt år siden. Hun er diagnosefri, har ingen medisiner. Du lurer sikkert på hvordan det går ann? En diagnose på et så lite barn stilles nesten utelukkende på bagrunn av hva foreldrene forteller fra hjemmet. Hvordan de opplever barnet. Hun har fått sine første venner, hun trives og har vokst kjempemye på bare disse få mnd.

Alt jeg vil si til dere, prøv å les neste gang! Kanskje det er grunn til bekymring noen ganger? Prøv å legg tilside alle fordommer dere har fra før! Å hjelp!

Anonymous poster hash: aacce...382

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkt over at kanskje tonen du har ikke er den beste?

Håper det går bra med barnet videre. ❤️

Anonymous poster hash: e6d5d...0ac

Skrevet

Jeg er helt enig i at det er mange raringer her inne, bedrevitere som slenger ut dritt om at man skal oppføre seg, ikke bør være foreldre, gå fra partneren sin for ingenting og så videre. Men jeg har heller ingen forventninger til noen her inne, jeg ville aldri bedt om hjelp til private viktige ting fra forum-mammaer som mener seg bedre enn alle andre. Så forvent mindre tenker jeg ;) Uansett er jeg enig i at foreldre fint kan påvirke adhd resultat, vi var nettopp gjennom den mølla der, og jeg har også denne følesen av at dette kunne jeg virkelig sabotert på et vis. Men jeg føler meg trygg på diagnosen, da dette er virkelig, og hun har blitt undersøkt av en nevropsykolog OG en vanlig psykolog under mange samtaler og oppgaver. Godt det endte bra for dette barnet du snakker om, lykke til og gjør deres beste :)

Anonymous poster hash: ef453...b67

Anonymous poster hash: ef453...b67
Skrevet

Jeg husker ikke tråden din, men generelt har vi som leser ikke annet å forholde oss til enn hva som skrives og vår egen erfaring. Vi kan ikke ta med i vurderingen det som ikke fortelles, men vi ser hvilken tone HI bruker og tolker teksten ut fra personer vi kjenner som vi oppfatter på samme måte.

Har noen fått en diagnose er vedkommende sansynlig vis syk for eksempel, selv om naboen mener hun bare er lat.

Anonymous poster hash: acac0...dd9

Skrevet

Ærlig talt.. Hvorfor spørre etter råd her inne? Du vet jo hva du får? Ikke like lett å se helheten på det som blir skrevet!

Anonymous poster hash: 9882f...21f

Gjest Antarctica
Skrevet

Husker ikke heller tråden, men er veldig glad for at dere har et lykkelig og friskt barn hos dere, og at hun får bo hos familie!

Det er generelt en tendens til å stille ADHD-diagnser ganske fort i Norge for tida.... man håper ungene skal bli "stille med pille".

Skrevet

Jeg kan ikke huske tråden din, men ble likevel glad for å høre at det går bra med jenta nå :)

Så godt denne lille jenta har dere i livet sitt, Hi. Og stakkars lita som måtte gå på slike medisiner uten å være syk!

Håper hun får være hos dere og får et trygt og godt liv fremover slik barn bør ha.

Her inne er det veldig mange ulike, med ulike erfaringer. Det er også mange som ikke greier å se at innlegg skrevet i desperasjon og affekt ofte blir skrevet i en tone man ellers ikke bruker.

Som Pashla sier, det er en tendens til at slike diagnoser stilles for raskt her til lands for tiden. Pass på at dere får rettet opp i jentas journal slik at hun ikke må dra med seg diagnosen videre i livet.

Masse lykke til videre til jenta og dere som familie :)

Anonymous poster hash: 655ee...ebe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...