Gå til innhold

Dere som har hatt en exu, eller mistet en eggstokk av andre grunner..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere blitt gravid igjen? Var det vanskelig eller gikk det greit? :) Er nå 7 mnd siden siste exu, og jeg kjenner jeg snart vil prøve igjen :) Men er redd den andre skal være ødelagt også..:/ Har endel smerter der i tiden etter hver mens,men håper det bare er en ufarlig cyste! Det som er mer rart er at jeg også får smerter på den siden eggstokken er fjernet,men det kan kanskje ha noe med at egglederen er igjen? :)

Har fått henvisning til gynekolog, men har jo mange tanker svirrende og lurer på om andre har erfaring de vil dele? :)

Anonymous poster hash: 503c2...51c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venninnen min hadde en exu, og ene eggleder ble fjernet. Hun ble greit gravid igjen, men også denne gangen endte det dessverre med exu og den andre egglederen ble fjernet. Så da ble det prøverørsbarn og det gikk helt fint.

Mamma hadde også en exu og fjernet egglederen fosperet satt i. Hun ble greit gravid igjen og jeg fikk en lillesøster.

Men hvorfor fjernet du eggstokken pga exu, det er vel ikke vanlig? Det vanlige er vel å fjerne egglederen barnet sitter fast i?

Jeg har fjernet en eggstokk pga en stor cyste, men jeg har eggløsning hver måned fra den andre siden. Har ikke prøvd å bli gravid da, men har ihvertfall eggløsning.

Anonymous poster hash: e45e5...bad

Skrevet

Embryoer kan i prinsippet feste seg hvor som helst. Ved min første exu fant de det aldri, verken med operasjon, og hundre tusen ul.Så da måtte jeg ha cellegift..De tenkte kanskje det satt på tarmen en plass.

Den neste og siste exu hadde jeg ca 6 mnd etter det . og da "så" de på ul at det denne gangen var på høyre eggleder. Men når de åpnet så de at det var i eggstokken. De skjer visst ca hver 40 000 gang ved en exu..

Så jeg beholdt egglederen, men mangler en eggstokk..

Skrevet

Dytt :)

Skrevet

Ved min først exu måtte jeg fjerne høyre eggleder. Andre satt exu i restene av egglederen. Kroppen ordnet opp selv og 14 dager senere var jeg gravid igjen og han er i dag 3 år 💙 Var gravid 6 ganger mellom exu 1 og 2.

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg er bare spent på hvordan det blir for meg :) De sa jeg hadde 30% mindre sjanse til å bli gravid siden jeg bare har en eggstokk, men det betyr jo at jeg har 70% sjanse til å bli gravid :)

Skrevet

Vi hadde et barn fra før født 2004. Hadde exu i 2007. Var ganske dramatisk.

3 mndr senere var vi uplanlagt gravide og fikk et barn i 2008. I kø for sterilisering og på prevensjon satt plutselig nestemann også, han kom i 2010.

Så her har det vært veldig lett å bli gravid i ettertid.

Anonymous poster hash: cfec5...bd6

Skrevet

Ble gravid igjen måneden etter jeg opererte.

Anonymous poster hash: 24db5...029

Skrevet

Veldig kjekt å høre at det har gått bra for andre!😄

Skrevet

Min først exu hadde jeg på høyre side. Denne blødde ut selv.

Nr 2 var på venstre side. Blødde også ut selv.

Nr 3 var igjen på høyre side. Høyre eggledere ble fjernet (samt exu). Venstre ble stående igjen etter eget ønske i håp om å bli spontant gravid selv.

Nr 4 var igjen på venstre side. Nå ble denne egglederen også fjernet.

Hipp hurra for ivf og hallgått svangerskap ;)

Lykke til!

Anonymous poster hash: 7a7a1...b36

Skrevet

Min først exu hadde jeg på høyre side. Denne blødde ut selv.

Nr 2 var på venstre side. Blødde også ut selv.

Nr 3 var igjen på høyre side. Høyre eggledere ble fjernet (samt exu). Venstre ble stående igjen etter eget ønske i håp om å bli spontant gravid selv.

Nr 4 var igjen på venstre side. Nå ble denne egglederen også fjernet.

Hipp hurra for ivf og hallgått svangerskap ;)

Lykke til!

Anonymous poster hash: 7a7a1...b36

Oj, gratulerer så mye og masse lykke til med resten av svangerskapet! :D

Men vet du hva som var grunnen til at det skjedde med deg? :) Jeg har fremdeles begge egglederne, men jo veldig redd for at den andre eggstokken også er dårlig, da har jeg ingen sjanse til å bli gravid..

Skrevet

Fjernet den ene eggstokken pga cyste, 4 uker etter ble jeg gravid men det var exu. Etter 3 mnd som legen sa jeg måtte vente prøvde vi på nytt. Gravid på første forsøk og har nå ei lita snuppelure:)

Har forresten fortsatt vondt i eggstokken som ikke er der, exu satt på andre siden i egglederen.

Skrevet

Ingen exu her, men måtte fjerne høyre eggstokk. Ble gravid 4 uker senere :)

Anonymous poster hash: 8fd3b...c18

Skrevet

Fjernet den ene eggstokken pga cyste, 4 uker etter ble jeg gravid men det var exu. Etter 3 mnd som legen sa jeg måtte vente prøvde vi på nytt. Gravid på første forsøk og har nå ei lita snuppelure:)

Har forresten fortsatt vondt i eggstokken som ikke er der, exu satt på andre siden i egglederen.

Rart å ha vondt der det ikke er noe :P Men jeg lurer på om det er egglederen jeg kjenner noe i? :)

Skrevet

Rart å ha vondt der det ikke er noe :P Men jeg lurer på om det er egglederen jeg kjenner noe i? :)Anonymous poster hash: 503c2...51c

Haha hater leger så har bestemt meg for det bare er fantomsmerter i eggstokken som ikke er der!:D

Skrevet

Rart å ha vondt der det ikke er noe :P Men jeg lurer på om det er egglederen jeg kjenner noe i? :)Anonymous poster hash: 503c2...51c
Haha hater leger så har bestemt meg for det bare er fantomsmerter i eggstokken som ikke er der!:D

Hehe,skjønner hva du mener! Etter mine runder på sykehuset i forbindelse med exu, blir jeg fysisk dårlig bare jeg nærmer meg sykehuset :P

Skrevet

Nå er det egglederen en mister ved exu, ikke eggstokken. Forøvrig har jeg ikke hatt noe problem med å bli gravid med en eggstokk.

Anonymous poster hash: 38049...292

Skrevet

Nå er det egglederen en mister ved exu, ikke eggstokken. Forøvrig har jeg ikke hatt noe problem med å bli gravid med en eggstokk.

Anonymous poster hash: 38049...292

Hehe,den var ny for meg ;) Exu er en forklaring på graviditet utenfor livmoren, altså det er uvesentlig hvor det sitter. Hos meg satt det i eggstokken :)Og som forklart lenger oppe,så trodde de det var i egglederen, men når de åpnet fant de det i eggstokken :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...