Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #1 Skrevet 30. mars 2015 Bhg har nå sagt at det er slutt på å levere innbydelser i bhg, de vil ikke ha noe med det å gjøre. For skulle det være noe går foreldrene på de ansatte og ikke den aktuelle forelderen. Mitt barn var førstemann ut etter den nye regelen, og jeg spurte leder om jeg kunne få en tlf-liste. Det fikk jeg. En mor hadde byttet nr og lederen hadde ikke oppdatert listen I systemet sitt. Avd hadde det nye nr, det ble oppdaget i ettertid. Jeg føler meg så dårlig nå Stakkars gutt som ble eksludert fra min sønns bursdag. Alle de andre var der:/ Anonymous poster hash: 4b166...ac3
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #2 Skrevet 30. mars 2015 At det går Ann.. Jeg hadde tatt med den gutten en dag på kino. Anonymous poster hash: 42262...942
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #3 Skrevet 30. mars 2015 Jeg ville ha kontaktet mor og fortalt hva som hadde skjedd. Det er bedre å vite at barnet ikke ble utelatt med vilje. Anonymous poster hash: ca678...526
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #4 Skrevet 30. mars 2015 Bhg har nå sagt at det er slutt på å levere innbydelser i bhg, de vil ikke ha noe med det å gjøre. For skulle det være noe går foreldrene på de ansatte og ikke den aktuelle forelderen. Mitt barn var førstemann ut etter den nye regelen, og jeg spurte leder om jeg kunne få en tlf-liste. Det fikk jeg. En mor hadde byttet nr og lederen hadde ikke oppdatert listen I systemet sitt. Avd hadde det nye nr, det ble oppdaget i ettertid. Jeg føler meg så dårlig nå Stakkars gutt som ble eksludert fra min sønns bursdag. Alle de andre var der:/ Anonymous poster hash: 4b166...ac3 Uff😟 da hadde jeg tatt kontakt med denne guttens mor tror jeg og forklart saken.. Kanskje invitert ham til å leke en dag. Det er jo ikke din feil og greit at barnet og foreldrene får vite at dette var en lei glipp og ikke meningen. Anonymous poster hash: 63744...3f8
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #5 Skrevet 30. mars 2015 Da må du ha vert sent ute? Ellers kunne vel lederen i bhg. ordnet med det nye nummeret... Anonymous poster hash: 576d4...2bd
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #6 Skrevet 30. mars 2015 Mor vet hva som har skjedd. Jeg var egentlig litt irritert da hun verken svarte på innbydelsen eller mld jeg sendte to dager før bursdag for å spørre om *** kom eller ikke. Denne moren er også kjent for å ikke svare, og om hun gjør er det i siste liten. Så mandag i garderoben sa jeg at det var synd at *** ikke kunne komme. Da svarer mor at hun ikke hadde fått sms og at hun hadde byttet nr. (Altså, hun visste tydeligvis om det siden hun visste jeg hadde sendt sms med innbydelse, men ikke tatt det opp med meg. Denne moren er ikke redd for å ta opp ting.) Jeg ble helt forfjamset og viste henne mld. Da pekte hun ut sitt gamle nr. Og det var egentlig det. Stakkars gutt:( Anonymous poster hash: 4b166...ac3
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #7 Skrevet 30. mars 2015 Da kontakter du moren til denne gutten og forklarer. Min datter var eneste jenten i klassen som ikke ble invitert i bursdag til en jente som var ny i klassen. Moren kontaktet meg etter bursdagen og forklarte at mitt barn ikke stod på kontaktlisten. Noe jeg hadde gitt beskjed om til læreren 2 mnd tidligere. Synes det var fint av moren å kontakte meg, hun var veldig lei seg for det. Men var jo ikke hennes skyld. Anonymous poster hash: 865f2...344
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 30. mars 2015 #8 Skrevet 30. mars 2015 Det burde du ta opp med fau/su. De prøvde seg på sånn tull i bhg til 3 åringen også, men det ordnet seg når fau/su tok tak i det 😊
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #9 Skrevet 30. mars 2015 Det samme skjedde her, dvs et barn fikk ikke innbydelsen fordi den ble rotet vekk i barnehagen. Derfor har de nå gått over til at vi foreldre ordner det selv, på den ene eller andre måten. Det blir visst kluss allikevel, skal man tro denne tråden. Det viktigste er iallefall at man ikke med vilje utelater barn. Og at man forklarer hva som har skjedd, om det har skjedd en miss. Anonymous poster hash: ec475...e86
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #10 Skrevet 30. mars 2015 Det samme skjedde her, dvs et barn fikk ikke innbydelsen fordi den ble rotet vekk i barnehagen. Derfor har de nå gått over til at vi foreldre ordner det selv, på den ene eller andre måten. Det blir visst kluss allikevel, skal man tro denne tråden. Det viktigste er iallefall at man ikke med vilje utelater barn. Og at man forklarer hva som har skjedd, om det har skjedd en miss. Anonymous poster hash: ec475...e86 Styrer bestemte dette etter at en innbydelse med riktig navn ble lagt inn hylla ved siden av av ett barn. Ett uhell altså. Jeg har argumentert at å nekte innbydelse i bhg åpner for ekskludering. Og så var det nettopp meg som klarte å gjøre bommerten:( Egentlig aldri Vært noe problem før. Er bare så lei meg for denne gutten som skjønte at han var den eneste som "ikke fikk komme". Hvor mye hjelper det å forklare? Hva sier man? Aner jo ikke hva mor har forklart, men kjenner virkelig på dette selv:/ Anonymous poster hash: 4b166...ac3
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2015 #11 Skrevet 31. mars 2015 Det burde du ta opp med fau/su. De prøvde seg på sånn tull i bhg til 3 åringen også, men det ordnet seg når fau/su tok tak i det Er det tull at man ikke kan dele ut innbydelser i barnehage? Anonymous poster hash: c8b6b...907
junimamma81 Skrevet 31. mars 2015 #12 Skrevet 31. mars 2015 I vår bhg kan man kun levere innbydelse til bhg så lenge det er hele gruppa eller kun gutter/ jenter som er invitert
Førstemann Skrevet 31. mars 2015 #13 Skrevet 31. mars 2015 Jeg opplevde for en tid tilbake at min datter "ikke var bedt" i en bursdag. Heldigvis var det dagen før jeg ble oppmerksom på det. Tok kontakt med moren til bursdagsbarnet og spurte om det var riktig at mitt barn ikke var invitert, og det var de ikke. Hun hadde rotet bort invitasjonen! Man har et ansvar selv også for å spørre, så dette syns jeg var sløvt av moren hvis hun visste om bursdagen.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2015 #14 Skrevet 31. mars 2015 Mor vet hva som har skjedd. Jeg var egentlig litt irritert da hun verken svarte på innbydelsen eller mld jeg sendte to dager før bursdag for å spørre om *** kom eller ikke. Denne moren er også kjent for å ikke svare, og om hun gjør er det i siste liten. Så mandag i garderoben sa jeg at det var synd at *** ikke kunne komme. Da svarer mor at hun ikke hadde fått sms og at hun hadde byttet nr. (Altså, hun visste tydeligvis om det siden hun visste jeg hadde sendt sms med innbydelse, men ikke tatt det opp med meg. Denne moren er ikke redd for å ta opp ting.) Jeg ble helt forfjamset og viste henne mld. Da pekte hun ut sitt gamle nr. Og det var egentlig det. Stakkars gutt:( Anonymous poster hash: 4b166...ac3 Men har du sagt ifra til gutten det gjaldt hva som skjedde? Neste gang du treffer han synes jeg du skal forklare hva som skjedde og at dere er lei for at han ikke fikk invitasjonen. Og be ham med på noe annet morsomt i stedet for. Anonymous poster hash: db357...246
*Nøtta* Skrevet 31. mars 2015 #15 Skrevet 31. mars 2015 Om jeg var deg, HI, så hadde jeg forklart for denne gutten som skjønte at han var den eneste som ikke var i bursdagen, hva som hadde skjedd. Forklar ham at du hadde feil telefonnummer uten å vite om det. Sannheten er ofte det beste. Og om det lå til rette for det og jeg hadde sett at gutten var veldig lei seg etter forklaringen hadde jeg foreslått at han kunne bli med oss på kino,burger King, lekeland e.l..
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2015 #16 Skrevet 31. mars 2015 eh..Det var da voldsomt til styr da! Nei, DU har ikke ivnitert 14 av 15 gutter. DU har invitert ALLE. Kjipt at listene med telefonnr. ikke ble oppdatert i tide - her bør selvfølgelig barnehagen ta litt selvkritikk. noe de sikekrt også gjør. DU har jo forklart moren hva som skjedde. Hva mer skal man gjøre liksom?? Vil du bøte på skaden kan du jo invitere gullten hjem til dere på en playdate. Sikkert koselig for alle parter! Anonymous poster hash: d96f5...0b6
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 31. mars 2015 #17 Skrevet 31. mars 2015 Det burde du ta opp med fau/su. De prøvde seg på sånn tull i bhg til 3 åringen også, men det ordnet seg når fau/su tok tak i det Er det tull at man ikke kan dele ut innbydelser i barnehage? Anonymous poster hash: c8b6b...907 Ja, det syns vi foreldrene i vår bhg. Det blir veldig tungvint om vi ikke får levere ut i bhg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå