Gå til innhold

Kjeveoperasjon - noen som er operert for overbitt e.l.?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan var tida etter operasjon? Hadde du nedsatt følelse i hake- og munnpartiet, og når forsvant dette? Blei du fornøyd til slutt?

 

Anonymous poster hash: aac0b...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Datteren min skal opereres for underbitt. Vi fikk vite at det var 2 operasjonsteknikker å bruke. Den ene gjøres fra innsiden,da er faren for varig nedsatt følelse i haken og underleppen stor,den andre gjøres fra utsiden hvor det blir 2 små arr bak ved kjevebenet,men ingen risiko for nedsatt følelse.

De fortalte det ble noe hevelser i starten,kun moset mat i 6 uker. Lite smerter mente de.

 

Anonymous poster hash: 925a8...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Fikk ingen informasjon om at operasjon utenfra var mulig. Er operert på Haukeland. Hvor skal datteren din opereres?

 

Anonymous poster hash: aac0b...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på tannlegehøyskolen i Oslo og jeg forsto det slik at hun ville bli operert på Ullevål.

Ikke sikkert de kan ta overbitt fra utsiden ?

Du er allerede operert ? I såfall,er det vondt etterpå ? En ting er hva de sier om akkurat det...

 

Anonymous poster hash: 925a8...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke veldig vondt, får godt med smertestillende. Men veldig ubehagelig med nedsatt følelse, stikkinger o.l. Må ha kjevelås et par uker, og det er litt tungt å bare kunne innta flytende..

 

Anonymous poster hash: aac0b...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min slipper visst kjevelås når de opererer fra utsiden og det var hun glad for. God bedring til deg,er nok godt å ha det unnagjort :)

 

Anonymous poster hash: 925a8...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner en pike som ble operert for underbitt. Vi så INGEN forskjell etter operasjon. Det eneste var at hun hadde noe å snakke om ...

Jeg tror jeg ville ha brukt de pengene på noe annet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en pike som ble operert for underbitt. Vi så INGEN forskjell etter operasjon. Det eneste var at hun hadde noe å snakke om ...

Jeg tror jeg ville ha brukt de pengene på noe annet :D

Vel,her blir det synlig forskjell,og ikke koster det oss en krone.

 

Anonymous poster hash: 925a8...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, og lykke til med datteren!Anonymous poster hash: aac0b...98a

Takk :)

 

Anonymous poster hash: 925a8...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min opererte for noen år siden. Hadde kjevelås noen uker og led seg gjennom smerter og suppe. Men veldig synlig og fint resultat!

 

Anonymous poster hash: be40d...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har operert for underbitt på Haukeland for mange år siden. Måtte ha kjevelås i 6-7 uker etterpå.

Var ikke så ille smertemessig. men måtte sitte oppe (altså ikke ligge nede) for å unngå hevelser. 



Anonymous poster hash: 53129...86d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed om å ligge med hodet hevet, men må heldigvis ikke sitte. Er følelsen i ansiktet som før operasjonen? HI

 

Anonymous poster hash: aac0b...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner en pike som ble operert for underbitt. Vi så INGEN forskjell etter operasjon. Det eneste var at hun hadde noe å snakke om ...

Jeg tror jeg ville ha brukt de pengene på noe annet :D

feilstilling i kjeven kan gi store smerter i nakke og hode (migrene). Det er ikke en kosmetisk operasjon det er snakk om her så selv om dere ikke kunne se noen forskjell kan operasjonen ha forandret livet hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg kjenner en pike som ble operert for underbitt. Vi så INGEN forskjell etter operasjon. Det eneste var at hun hadde noe å snakke om ...

Jeg tror jeg ville ha brukt de pengene på noe annet :D

feilstilling i kjeven kan gi store smerter i nakke og hode (migrene). Det er ikke en kosmetisk operasjon det er snakk om her så selv om dere ikke kunne se noen forskjell kan operasjonen ha forandret livet hennes.

Vi får håpe det. Hun hadde et gigantisk underbitt :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...