Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #1 Skrevet 30. mars 2015 For ordens skyld: Det er IKKE snakk om noe kriminelt, ei heller trusler el.l. Jeg ønsker å sende en mail med et spørsmål uten å stå frem med fullt navn. Min adresse har navnet mitt i. Kan jeg opprette en hotmail (eller live.no heter det vel nå?) med en ikke gjenkjennelig mail? Vil vedkommende finne ut at det er jeg som har sendt den, tro? Anonymous poster hash: bf5ef...bea
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #2 Skrevet 30. mars 2015 For ordens skyld: Det er IKKE snakk om noe kriminelt, ei heller trusler el.l. Jeg ønsker å sende en mail med et spørsmål uten å stå frem med fullt navn. Min adresse har navnet mitt i. Kan jeg opprette en hotmail (eller live.no heter det vel nå?) med en ikke gjenkjennelig mail? Vil vedkommende finne ut at det er jeg som har sendt den, tro? Anonymous poster hash: bf5ef...bea "Kan jeg opprette en hotmail (eller live.no heter det vel nå?) med en ikke gjenkjennelig mailADRESSE?" Anonymous poster hash: 9ce92...fcd
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #3 Skrevet 30. mars 2015 Det går helt fint, det har jeg vært med på. I 7.klasse. Anonymous poster hash: c5d9d...f54
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #4 Skrevet 30. mars 2015 Det går helt fint, det har jeg vært med på. I 7.klasse. Anonymous poster hash: c5d9d...f54 Hehe, forstår at tilleggskommentaren kom, MEN - jeg kan ikke sende dette spørsmålet med fullt navn. Jeg bare kan ikke! Anonymous poster hash: 9ce92...fcd
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #6 Skrevet 30. mars 2015 Itte no problem Anonymous poster hash: a3c3b...05c
Suppehue Skrevet 30. mars 2015 #7 Skrevet 30. mars 2015 Spør oss da...blir nok mange fascinerende svar skarru se ;-)
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #8 Skrevet 30. mars 2015 Spør oss da...blir nok mange fascinerende svar skarru se ;-) Du har nok helt rett i det! Skummelt mangen fascinerende, faktisk Takk for svar, folkens. Anonymous poster hash: 9ce92...fcd
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #9 Skrevet 30. mars 2015 Da bør du sende mai'en fra en offentlig maskin, da IP-adressen er enkel å finne ut av..... Anonymous poster hash: edd68...cdc
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #10 Skrevet 30. mars 2015 Da bør du sende mai'en fra en offentlig maskin, da IP-adressen er enkel å finne ut av..... Anonymous poster hash: edd68...cdc Ikke så lett som du tror...mange leverandører bruker samme ip. Anonymous poster hash: 799c9...265
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #11 Skrevet 30. mars 2015 Ikke noe problem! Jeg har en slik konto som jeg bruker på sexsider og får tilsendt bilder av menn. Anonymous poster hash: 1a2cc...a3c
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #12 Skrevet 30. mars 2015 Jeg har to hotmail-adresser. En "profesjonell" med navnet mitt i, som jeg bruker til f.eks jobbsøknader, seriøse henvendelser osv. Og en uten navnet mitt som jeg bruker f.eks ved bestilling av varer, abonnenter, på ebay osv, altså steder hvor du risikerer å bli spammet ned av masse junk. Anonymous poster hash: 1fb3e...072
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #13 Skrevet 30. mars 2015 Ja, det kan du.. Men tviler på at du får svar da.. Hvis spørsmålet er så delikat at du ikke kan bruke egen mail, så vil jeg tro at det er ett spørsmål de ikke gidder å svare på.. Anonymous poster hash: 81807...821
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #14 Skrevet 30. mars 2015 Som sagt så er det ikke "farlig" (les: ulovlig eller lignende) at frykter for at noen skal finne ipadressen. Ingen vil gidde å ta seg bryet med det. I utganspunktet er det et spørsmål, og det er ikke sååå delikat. Det gjelder en jobbting. Jeg jobber for et stort firma. Det er nettopp lyst ut ny lederstilling der hvor jeg holder til. Jeg vet at en av mine kollegaer kommer til å søke. Jeg vet ting om vedkommende som gjør at jeg vet at han ikke er kvalifisert. Som sagt i utgangspunktet bare et spørsmål eller tre. Hvem besetter stillingen? Blir vi som jobber der spurt om vi syns han er egnet? Osv. Det er vanvittig vondt å sitte inne med denne informasjonen, og vite at han kan få jobben. Det vil ikke være optimalt for firmaet, og jeg ønsker å gi et heads up. Men jeg får meg ikke til å sende en slik mail med fullt navn når jeg ikke en gang vet hvem som mottar den. Mulig rotete forklart, men jeg følte nesten at jeg måtte svare litt for meg her Lurt det som hun ene over her sier: en junkmail og en proffmail. Kan jo være greit å ha. Takk for alle svar Anonymous poster hash: 9ce92...fcd
Kamomille Skrevet 30. mars 2015 #15 Skrevet 30. mars 2015 Som sagt så er det ikke "farlig" (les: ulovlig eller lignende) at frykter for at noen skal finne ipadressen. Ingen vil gidde å ta seg bryet med det. I utganspunktet er det et spørsmål, og det er ikke sååå delikat. Det gjelder en jobbting. Jeg jobber for et stort firma. Det er nettopp lyst ut ny lederstilling der hvor jeg holder til. Jeg vet at en av mine kollegaer kommer til å søke. Jeg vet ting om vedkommende som gjør at jeg vet at han ikke er kvalifisert. Som sagt i utgangspunktet bare et spørsmål eller tre. Hvem besetter stillingen? Blir vi som jobber der spurt om vi syns han er egnet? Osv. Det er vanvittig vondt å sitte inne med denne informasjonen, og vite at han kan få jobben. Det vil ikke være optimalt for firmaet, og jeg ønsker å gi et heads up. Men jeg får meg ikke til å sende en slik mail med fullt navn når jeg ikke en gang vet hvem som mottar den. Mulig rotete forklart, men jeg følte nesten at jeg måtte svare litt for meg her Lurt det som hun ene over her sier: en junkmail og en proffmail. Kan jo være greit å ha. Takk for alle svar Anonymous poster hash: 9ce92...fcd Når det er lyst ut en stilling, så står det vel der navnet på en kontaktperson? Du kan da evt ringe og spørre om hvordan tilsettingsprosessen foregår. Det er ikke vanlig at ansatte blir involvert i tilsettingsprosesser. De fleste virksomheter har egne rutiner for tilsettinger. Det foregår gjerne via tilsettingsråd, via styre i bedriften, via ledergruppen etc. I det offentlige skal tillitsvalgte være med i prosessen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå