Gå til innhold

Barnehagen "koker" ungen min!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå vet jeg ikke helt min arme råd.

Alle barna mine er svært varmblodige av seg og trenger lite klær. Likevel har jeg selvsagt et godt utvalg liggende i bhg sånn at de kan kle mini etter forholdene. Men de tror visst at jeg mener at han skal ha på alt på en gang.

En gang det var minus 2 grader og vindstille hadde han på ullbody/stillongs, fleecebukse/jakke, tykke, hjemmestrikkede ullgenser/bukse OG vinterdress! Altså alt som låg i hyllen.

Jeg har gitt beskjed mange ganger, og de er enige, helt til neste dag. I dag da jeg hentet hadde han klær fra byttekurven, fra innerst til ytterst, og jeg spurte om han hadde hatt uhell. Neida, men de hadde vært ute om formiddagen og da hadde han blitt så svett og klam at alle klærne måtte skiftes! I 8 varmegrader kledde de han i ullundertøy (det hadde han på hjemmefra), fleecedress og tykk reima vinterdress! Stakkars liten, det nærmer seg jo tortur, han er helt lilla i hodet når jeg henter.

I dag ble jeg irritert og sa at kanskje dere nå skjønner at han ikke må ha på så mye. Ullundertøy og tykk dress holder i massevis. Joda, igjen var de enige. Helt til neste gang.

Men hva gjør jeg? Det frister å bare la det han skal ha på ligge i hyllen, men det er ikke alltid så lett å vite kl 8 hva som passer å ha på kl 14.

Anonymous poster hash: 6c2ca...714

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du lar det han skal ha på ligge i hyllen. Og du tar kontakt med styrer og barmehagesjefen i kommunen så de kan ta de ansatte et tak

Skrevet

Om det ikke hjelper med å gi beskjed til de på avdelingen må du kanskje få til møte med styrer i bhg.

Skrive lapp på plassen til ungen også.

Anonymous poster hash: fe8b2...43c
Skrevet

Du må bare ta hjem det som er for mye. Tydelig at de ansatte ikke evner å tenke selv.

Anonymous poster hash: ef702...b3e
Skrevet

Stakkars unge!!! :o Her tar vi ullundertøy og dress på barna på min avdeling (toåringer), og det er akkurat passe! (Kjenner etter flere ganger og regulerer hvis det blir kaldere eller varmere).

Hadde gått rett til styrer nå etter så mange beskjeder og forlangt endring, det er ikke bra med så mye klær på!!

Er det ped.lederen som kler så mye på? Har evt hun/han fått beskjed? Kanskje vedkommende skulle ha løpt ute selv med så mye klær på, så hadde den nok skjønt det!

Anonymous poster hash: 77488...ca3

Skrevet

Du kan da umulig være alene om dette problemet? Hva sier de andre foreldrene? Uansett, inntil de ansatte begynner å høre på deg, ta med noe av klærne hjem, f.eks fleecedressen.

Anonymous poster hash: d95e6...6d9

Skrevet

I dag såg det ut som det var regnklærvær fra morgenen, så da la jeg fleecedressen i hyllen og ullklærne i byttekurven, men det ble oppholdsvær så da tok de som sagt fleecedressen og den tykke vinterdressen.

Det er jo det som gjør det vanskelig, at jeg ikke kan vite hvilke klær som passer utpå dagen. Jeg har jo enda et håp om at de kan bruke skjønn!

Det virker som at alle er på samme linje mtp mengde klær siden han stort sett alltid har på mer enn jeg hadde tatt på han. Jeg er en frysepinn selv, men skjønner jo at jeg ikke kan kle han etter mine preferanser.

Jeg får visst ta en skikkelig prat med ped.leder etter påske, for dette går ikke.

Hi

Anonymous poster hash: 2a75f...2de

Skrevet

Hvor gammel er barnet? Kan han eller hun kle av og på seg selv? Øv hjemme på å ta av og på en jakke hvis det er for varmt eller for kaldt.

Anonymous poster hash: ebe4c...0e3
Skrevet

På tide å bytte ut vinterdressen med vårdress kanskje ?

Anonymous poster hash: 48fba...605

Skrevet

Du må bare ha en tynn vårdress i steden for vinterdress i bhg. Har hatt ett par episoder, sist ble jeg irritert og sa skikkelig i fra. Utrolig irriterende, og stakkars små!!

Skrevet

De ønsker ikke vårdresser enda da det er endel snø igjen her. Og han er 2 år og kan ikke kle av seg selv, ihvertfall ikke store dresser.

Hi

Skrevet

Du lar det han skal ha på ligge i hyllen. Og du tar kontakt med styrer og barmehagesjefen i kommunen så de kan ta de ansatte et tak

Ja for Guds skyld kontakt barnehagesjeften i kommunen!!!! Han har sikkert ikke noe annet å drive med!!

Skrevet

Husker at jeg som barn i barnehagen hatet vintrene. Jeg kokte og klaget men fikk bare kjeft av de ansatte fordi om de kledde av meg litt så ble jeg syk påstod de. Jeg gråt mye pga det, men de bare kjeftet. Dette var når jeg kunne prate. Var en befrielse å begynne på skolen og få kle meg selv.

Si fra, gjenta og gjenta. Og sørg for at barnet ikke har for mye varme klær i barnehagen.

Anonymous poster hash: efb13...30b

Gjest Julia1984
Skrevet

Hvis det fortsatt er snø hos dere holder det likevel med ullundertøy og et tynn ulldress under vinterdress ta alt annet med hjem

Skrevet

Hvis det fortsatt er snø hos dere holder det likevel med ullundertøy og et tynn ulldress under vinterdress ta alt annet med hjem

Jeg er enig, men når de skal ha på regntøy føler jeg at han bør ha ull under, men kanskje jeg kan ta det hjem til påske. Det er jo forferdelig å være for varm!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...