Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #1 Skrevet 30. mars 2015 Begynte på ny medisin i fjor som funker som bare det, MEN, jeg svetter som en gris! Klærne blir ødelagte, blir jo aldri skikkelig rene, og så går det fem minutt før jeg stinker som bare det! Hva skal jeg gjøre! Jobber med mennesker og vil ikke stinke! Anonymous poster hash: fda47...a0c
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #2 Skrevet 30. mars 2015 En liten tilleggsopplysning. Jeg er student på heltid, og jobber utenom, og problemet er selvfølgelig like ille når jeg er på skolen. Det gjør og at jeg ikke har økonomi til å kjøpe nye klær hele tiden! Anonymous poster hash: fda47...a0c
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #3 Skrevet 30. mars 2015 Har ikke råd mot svettingen, men det fungerer godt å bruke eddik i skyllevannet i vaskemaskinen. Dette fjerner svettelukt fra klærne. Ikke bruk syntetiske materialer, men bomull eller ull. Føler med deg! 😔 Anonymous poster hash: affe4...550
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #4 Skrevet 30. mars 2015 Bruk undertøy og T-skjorter i naryrmateriale. Det er ofte lettere å bli kvitt lukt fra enn syntetiske stoffer. Ha med T-skjorte på skolen/jobb og skift midt på dagen. Anonymous poster hash: 68561...1b2
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. mars 2015 #5 Skrevet 30. mars 2015 Prøv aluminiumklorid. Funker som ei kule
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #6 Skrevet 30. mars 2015 Har ikke råd mot svettingen, men det fungerer godt å bruke eddik i skyllevannet i vaskemaskinen. Dette fjerner svettelukt fra klærne. Ikke bruk syntetiske materialer, men bomull eller ull. Føler med deg! 😔 Anonymous poster hash: affe4...550 Eddik bruker jeg. Er blitt bedre, men ikke godt nok;) Bruker kun bomull og ull! Anonymous poster hash: fda47...a0c
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #7 Skrevet 30. mars 2015 Bruk undertøy og T-skjorter i naryrmateriale. Det er ofte lettere å bli kvitt lukt fra enn syntetiske stoffer. Ha med T-skjorte på skolen/jobb og skift midt på dagen. Anonymous poster hash: 68561...1b2 Skifter, men det hjelper ikke mer enn 5 minutter Anonymous poster hash: fda47...a0c
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #8 Skrevet 30. mars 2015 Prøv aluminiumklorid. Funker som ei kule Det har jeg ikke hørt om! Tusen takk for tips! Skal prøves snarest! Anonymous poster hash: fda47...a0c
Cat.68 Skrevet 30. mars 2015 #9 Skrevet 30. mars 2015 Sier som sekretøsa.Kjøp Aluminiumklorid på Apoteket. Det kan svi litt når man bruker det, og for all del aldri bruk det rett etter at du barbert deg. Men den svien er vel verdt det. Jeg har et svettefritt liv etter at jeg begynte med dette og svetteringer under armene hører fortiden til. Men man må jo bruke vanlig deodorant lell da for å ikke få noen lukt.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #10 Skrevet 30. mars 2015 Prøv aluminiumklorid. Funker som ei kule Vet du om man kan bruke det mens man ammer? Finner ikke svar på nett... Anonymous poster hash: 66678...7c0
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. mars 2015 #11 Skrevet 30. mars 2015 Prøv aluminiumklorid. Funker som ei kule Vet du om man kan bruke det mens man ammer? Finner ikke svar på nett...Anonymous poster hash: 66678...7c0 Det vet jeg ikke, men vil tro den ikke kan det. Hør på apoteket
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #12 Skrevet 30. mars 2015 Så man vasker seg først under armene, så tar man på natrium..eh, husker ikke hva det heter!, og så deodorNt til slutt? Skal på apoteket i morgen, rakk det ikke i dag! Blir sååå glad hvis det virker!!! Da har du gitt meg et nytt og bedre liv, sekretøsa! Anonymous poster hash: fda47...a0c
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. mars 2015 #13 Skrevet 30. mars 2015 Så man vasker seg først under armene, så tar man på natrium..eh, husker ikke hva det heter!, og så deodorNt til slutt? Skal på apoteket i morgen, rakk det ikke i dag! Blir sååå glad hvis det virker!!! Da har du gitt meg et nytt og bedre liv, sekretøsa! Anonymous poster hash: fda47...a0c Nei, ikke deo under. Du må vaske deg, tørke deg godt, smøre et lag (mange lag svir!!) og legge deg. La det virke natta over, vask og ta på deo som vanlig når du står opp. Jeg svetta noe helt ekstremt, dette var det eneste som virka. Men du må være helt tørr når du tar det på! Og ikke gni deg tørr, da svir det.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #14 Skrevet 30. mars 2015 Så man vasker seg først under armene, så tar man på natrium..eh, husker ikke hva det heter!, og så deodorNt til slutt? Skal på apoteket i morgen, rakk det ikke i dag! Blir sååå glad hvis det virker!!! Da har du gitt meg et nytt og bedre liv, sekretøsa! Anonymous poster hash: fda47...a0c Det skal kun brukes 1 - 2 ganger i uken. Pass på at du aldri bruker det når du er nybarbert. Det er sterkt og du kan reagere på det. Anonymous poster hash: a55a5...91b
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #15 Skrevet 30. mars 2015 Så man vasker seg først under armene, så tar man på natrium..eh, husker ikke hva det heter!, og så deodorNt til slutt? Skal på apoteket i morgen, rakk det ikke i dag! Blir sååå glad hvis det virker!!! Da har du gitt meg et nytt og bedre liv, sekretøsa! Anonymous poster hash: fda47...a0c Det skal kun brukes 1 - 2 ganger i uken. Pass på at du aldri bruker det når du er nybarbert. Det er sterkt og du kan reagere på det. Anonymous poster hash: a55a5...91b Dette er det EKSTREMT viktig at du husker på, hi! Og les bruksanvisningen nøye! Men bare en ting ift aluminiumsklorid, husk at kroppen ikke slutter å produsere svette selv om du stopper svetten under armene. Alu.klorid er veldig effektiv, jeg brukte det en liten stund selv, hadde operert under armen, så jeg svettet ikke under den armen. Men da var det akkurat som om den andre armen skulle overkompensere, så da begynte jeg å svettet MASSE under denne armen. Brukte da alu.klorid og svetten under armen stoppet veldig fort. Problemet er at svetten MÅ ut! Derfor forflyttet problemet seg. Greit nok, jeg har ikke svetteringer under armene lenger, men jeg sliter i dag med enorm svette i hårfestet og på ryggen :( Anonymous poster hash: 7c4a2...085
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #16 Skrevet 30. mars 2015 Så man vasker seg først under armene, så tar man på natrium..eh, husker ikke hva det heter!, og så deodorNt til slutt? Skal på apoteket i morgen, rakk det ikke i dag! Blir sååå glad hvis det virker!!! Da har du gitt meg et nytt og bedre liv, sekretøsa! Anonymous poster hash: fda47...a0c Det skal kun brukes 1 - 2 ganger i uken. Pass på at du aldri bruker det når du er nybarbert. Det er sterkt og du kan reagere på det. Anonymous poster hash: a55a5...91b Dette er det EKSTREMT viktig at du husker på, hi! Og les bruksanvisningen nøye! Men bare en ting ift aluminiumsklorid, husk at kroppen ikke slutter å produsere svette selv om du stopper svetten under armene. Alu.klorid er veldig effektiv, jeg brukte det en liten stund selv, hadde operert under armen, så jeg svettet ikke under den armen. Men da var det akkurat som om den andre armen skulle overkompensere, så da begynte jeg å svettet MASSE under denne armen. Brukte da alu.klorid og svetten under armen stoppet veldig fort. Problemet er at svetten MÅ ut! Derfor forflyttet problemet seg. Greit nok, jeg har ikke svetteringer under armene lenger, men jeg sliter i dag med enorm svette i hårfestet og på ryggen :( Anonymous poster hash: 7c4a2...085 Har hørt flere som får veldig problemer med fotsvette, for som du sier, svetten må ut et sted. Jeg svetter mye på beina Anonymous poster hash: a55a5...91b
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #17 Skrevet 30. mars 2015 Aluminiumsklorid er fantastisk!! Jeg brukte det jevnlig en stund, så trengte jeg ikke det lenger! Var plaget med store svetteringer under armene, men når har jeg ikke antydning lenger! Problemet har ikke forflyttet seg heller ☺️ Lykke til med en helt NY hverdag 😃😃 Anonymous poster hash: e6423...b3c
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #18 Skrevet 30. mars 2015 Aluminiumkloridholdige produkter er første forslag. Om det ikke hjelper, eller svettingen er generalisert (altså f.eks i ansiktet, hvor det er jo er litt kleint å bruke deo), finnes det likevel en del ting som kan gjøres. Noen piller som heter Dridase fungerer veldig godt, men har som bivirkning at de tørker ut slimhinner, så man kan oppleve litt tørr munn og tørre øyne når man bruker dem. Anonymous poster hash: 91561...a44
Fandens Oldemor Skrevet 30. mars 2015 #19 Skrevet 30. mars 2015 Aluminiumkloridholdige produkter er første forslag. Om det ikke hjelper, eller svettingen er generalisert (altså f.eks i ansiktet, hvor det er jo er litt kleint å bruke deo), finnes det likevel en del ting som kan gjøres. Noen piller som heter Dridase fungerer veldig godt, men har som bivirkning at de tørker ut slimhinner, så man kan oppleve litt tørr munn og tørre øyne når man bruker dem. Anonymous poster hash: 91561...a44 Signerer på dette. Er noen år siden min hestekur, og jeg har ikke svettet siden. Helt fantastisk!
msgrey Skrevet 6. juni 2015 #20 Skrevet 6. juni 2015 Aluminiumklorid høres skummelt ut. De som er diagnosert med kreft får en liste over ting de må unngå. Antiperspirant deodorant topper listen nettop pga aluminium! Dette metallet er å se i kreftsvulster og i hjernen til alzheimerpasienter. Jeg har lett høyt og lavt etter alternativer og lært meg hvordan svettelukt fungerer i prosessen. Vi har oljer som skilles ut under armen som lukter vondt. Samt bakterier som spiser av denne oljen og utskiller en ekkel gass. Det beste alternativet er zink/sink krem for såre barnerumper som dere sikkert har i skapet. Dette alkaiske mineralet ikke bare dreper bakterier men reagerer også med oljen på samme måte som såper blir laget. Ikke bare det. Sink er kjent for å roe ned huden og brukes for eksem og antikløkremer. Dette kan roe ned barbert hud. Sink er også et bra supplement om man har dårlige kroppslukter generelt. Dette er noe mange får for lite av. Mat som inneholder mest sink er skalldyr. Allt annet inneholder små mengder sink men også kobber som utgjør et dogma, for hvor der er kobber må sink vike. Og vice versa. Det kan føre til mineralubalanse og dermed hormonubalanse. Sink hjelper kroppen til å bruke hormonene mer effektivt. Derfor hjelper den også mot mens smerter. Anbefalt dose for menssmerter er 30 mg 3 ganger daglig under mensen. Styr unna kaffe og p piller. Disse bruker opp sink. Den påvirker også hvordan proteiner blir satt sammen så om man har hvite flekker på neglene er dette tegn på sinkmangel. Så er du klar for å lage såpe med armhulen? Renere blir man ikke. Jeg forstår ikke hvorfor dette ikke blir solgt som deodorant. Jeg har hatt bedre resultat av denne enn da jeg brukte antipersp deo når det gjelder lukt. Jeg lukter ingenting i slutten av dagen nå. Men det stopper ikke svette. Her kan jeg anbefale truseinnlegg klippet i to. Obs: hvis du reagerer på kremen så er det nok noe annet enn sink du reagerte på. Prøv andre produkter med sink, eller kjøp zink oxide i pulverform på iherb. Magnesium oxide skal visst også fungere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå