Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #1 Skrevet 30. mars 2015 Noen her som ble utredet i Bodø for vestibulær migrene? Hvordan var det? Er redd for å ikke bli tatt seriøst, skal utredes hos nevrologisk avdeling på sykehuset. Har de tro på den diagnosen her? Har skjønt det sånn at noen nevrologer (ikke hørt noe om de her i Bodø) ikke tror på den diagnosen. Vet det er fritt sykehusvalg men jeg kan ikke bare reise sånn helt uten videre, så vil ikke diskutere det her. Anonymous poster hash: d7285...711
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #2 Skrevet 30. mars 2015 Jeg kan egentlig ikke svare på spørmålet ditt. Men jeg synes i utganspunktet det er litt snodig at du er sendt på utredning med en bestemt (og allerede omdiskutert) diagnose på hånden. Er det ikke heller vanlig å bli sendt på utredning pga symptomer for nettopp å komme fram til riktig diagnose? Er denne diagnosen det eneste legen din tenker? Hva med Menières? Krystallsyke? Anonymous poster hash: 26be9...90f
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #3 Skrevet 30. mars 2015 Du blir nok tatt seriøst, og om bestillingen er å utrede akkurat den diagnosen så gjør de det... Men er jo ikke sikkert de finner det du ønsker. Anonymous poster hash: 42a68...2df
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #4 Skrevet 30. mars 2015 Hva som står i henvisningen vet jeg ikke men jeg og fastlegen har diskutert symptomene og det er den eneste diagnosen som passer. Men selvfølgelig kan det være noe annet, minieres er det ikke. Har ikke sånne anfall med hørselstap og øresus. Om du leser om vestibulær migrene så fyller jeg alle kriteriene, har blant annet aura under anfallene. Har vært hos ønh og det er ikke krystaller eller noe sånt. Jeg spør fordi jeg lurer på om andre har fått denne diagnosen i Bodø, da diagnosen ble godkjent som en diagnose i 2013 (altså ikke lenge siden) og en del nevrologer ennå ikke tror på diagnosen. Lurer om jeg ramser opp symptomene om nevrologen vil si/tenke "kanskje det er vm" og utrede for det. Eller om h*n vil bare avvise meg og si at dette er noe for ønh. HI Anonymous poster hash: d7285...711
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #5 Skrevet 30. mars 2015 Noen som kan svare på det jeg lurer på? Anonymous poster hash: d7285...711
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #6 Skrevet 30. mars 2015 Hva som står i henvisningen vet jeg ikke men jeg og fastlegen har diskutert symptomene og det er den eneste diagnosen som passer. Men selvfølgelig kan det være noe annet, minieres er det ikke. Har ikke sånne anfall med hørselstap og øresus. Om du leser om vestibulær migrene så fyller jeg alle kriteriene, har blant annet aura under anfallene. Har vært hos ønh og det er ikke krystaller eller noe sånt. Jeg spør fordi jeg lurer på om andre har fått denne diagnosen i Bodø, da diagnosen ble godkjent som en diagnose i 2013 (altså ikke lenge siden) og en del nevrologer ennå ikke tror på diagnosen. Lurer om jeg ramser opp symptomene om nevrologen vil si/tenke "kanskje det er vm" og utrede for det. Eller om h*n vil bare avvise meg og si at dette er noe for ønh. HIAnonymous poster hash: d7285...711 Men symptomene dine er vel beskrevet i henvisningen? Likeså er vel tidligere utredning også beskrevet. Spør fastlege om å få kopi av henvisningen så ser du hva som står deg. Anonymous poster hash: 26be9...90f
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2015 #7 Skrevet 31. mars 2015 Hva som står i henvisningen vet jeg ikke men jeg og fastlegen har diskutert symptomene og det er den eneste diagnosen som passer. Men selvfølgelig kan det være noe annet, minieres er det ikke. Har ikke sånne anfall med hørselstap og øresus. Om du leser om vestibulær migrene så fyller jeg alle kriteriene, har blant annet aura under anfallene. Har vært hos ønh og det er ikke krystaller eller noe sånt. Jeg spør fordi jeg lurer på om andre har fått denne diagnosen i Bodø, da diagnosen ble godkjent som en diagnose i 2013 (altså ikke lenge siden) og en del nevrologer ennå ikke tror på diagnosen. Lurer om jeg ramser opp symptomene om nevrologen vil si/tenke "kanskje det er vm" og utrede for det. Eller om h*n vil bare avvise meg og si at dette er noe for ønh. HIAnonymous poster hash: d7285...711 Men symptomene dine er vel beskrevet i henvisningen? Likeså er vel tidligere utredning også beskrevet. Spør fastlege om å få kopi av henvisningen så ser du hva som står deg. Anonymous poster hash: 26be9...90f Helt sikkert, aldri sett en henvisning før Syns ikke at jeg trenger å se den men takk for tipset! Anonymous poster hash: d7285...711
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå