Gå til innhold

Dere som har greie på såing...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I år har jeg for første gang sådd med ungene. Nå har enkelte ting begynt å vokse opp. Men, bør jeg plante de om etterhvert? Er jo uansett en stund til vi kan begynne å plante det ut... Hvor store må plantene være før man gjør det?

Anonymous poster hash: 6324b...659
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt varierer på hvilken blomstersort du har sådd. Noen planter vil ha en egen potte etterhvert. Noen andre deler.

Du kan potte om småspirene når de har fått 2-3 bladpar.

De første bladparene telles ikke, men når andre og tredje bladpar kommer kan du fordiktig potte om.

Ikke ta bort i stilken. Når du potter om kan du plante planten dypere, slik at bare det første bladparet stikker opp.

Anonymous poster hash: 9844e...1ce

Skrevet

Alt varierer på hvilken blomstersort du har sådd. Noen planter vil ha en egen potte etterhvert. Noen andre deler.

Du kan potte om småspirene når de har fått 2-3 bladpar.

De første bladparene telles ikke, men når andre og tredje bladpar kommer kan du fordiktig potte om.

Ikke ta bort i stilken. Når du potter om kan du plante planten dypere, slik at bare det første bladparet stikker opp.

Anonymous poster hash: 9844e...1ce

Takk for svar! Ser for meg veldig mange potter rundt omkring etterhvert :) Har plantet noen som blir to meter høye, og ser de vokser rimelig fort nå. Blir spennende dette!

Anonymous poster hash: 6324b...659

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...