Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #1 Skrevet 29. mars 2015 Jeg er overvektig. Hver natt våkner jeg av så kraftig halsbrann at det er vondt. Drikker et glass melk og det hjelper litt. Nå har jeg vondt også i brystet. Vil ned i vekt men klarer ikke... Kan ikke trene og heller ikke gå pga bein som ikke virker. Anonymous poster hash: 8cd99...ab0
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #2 Skrevet 29. mars 2015 Ikke rart du har halsbrann om du drikker melk.... Det er noe av det verste du kan få i deg ved siden av fett. Slutt med det, så skal du se det gir seg. Anonymous poster hash: f6708...1b4
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #3 Skrevet 29. mars 2015 Finnes mye medisin man kan ta mot halsbrann, jeg har selv slitt mye med det de siste årene. Mandler eller en liten skje bringebærsyltetøy kan faktisk hjelpe, men er dette noe du sliter mye med burde du nok utredes og starte på nexium-kur kanskje? Pass også på at du ikke rører ibux da dette lett kan ha reflux som bivirkning. Anonymous poster hash: 87fd1...6be
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #4 Skrevet 29. mars 2015 Gå på apoteket og kjøp Gaviscon, finnes både som mikstur og tyggetablett, ta før du legger deg (det er reseptritt) https://www.boots.no/butikk/s/products/search.html?q=gaviscon&order=2 Sov med hodet litt høyere. Slutt med kullsyre og krydret mat/potetgull før du legger deg. Så må du ned i vekt, presset opp mot spiserøret gjør at du får en "brokk" i lukkemuskelen der og magesyre kommer opp i spiserøret. Det kan skade spiserøret og ikke minst tennene dine. Halsbrann og sure oppstøt gir syreskader på tennene. Anonymous poster hash: 04c0e...85e
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #5 Skrevet 29. mars 2015 Snakk med legen din, det finnes reseptbelagte legemidler som ange har god hjelp av ved halsbrann (somac, nexium, omeprazol ol) hvis det ikke hjelper med de reseptfrie syrenøytraliserende man får på apoteket (f.eks. gaviscon). Jeg i hvertfall hadde såpass med sure oppstøt at jeg fikk store sår i spiserøret, skikkelig vondt! Ble tungt å puste og fikk sterke smerter midt i brystet. Kan hjelpe å ligge litt høyt med hodet, så blir det ikke så lett for magesyren å renne opp i spiserøret. Jeg ble satt på en nexium-kur og hadde veldig god effekt av det. Ellers så kan det jo hjelpe å gå ned i vekt, men det ser ut som du selv er inne på tanken. Uansett, tvi tvi, halsbrann er no skiiit. Anonymous poster hash: 89554...9bb
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #6 Skrevet 29. mars 2015 Takk for fine tips 😊 Anonymous poster hash: 8cd99...ab0
skinnfilla Skrevet 29. mars 2015 #7 Skrevet 29. mars 2015 Jeg brukte sånne sweethearts ,godteri. Det hjalp veldig, og noe helsekostgreier jeg fikk av ei venninne. Har aldri hatt det før, men slet med det da jeg var gravid. Ble verre av smeltet ost, husker jeg. No pizza for me !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå