Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #1 Skrevet 29. mars 2015 Hvordan får man et såpass stort barn til å sovne om kvelden? Han ligger 1-2 timer og vrir seg hver kveld, av og til lenger. Jeg mistenker at det er tusen tanker som flyr rundt oppe i hodet på ham. Og jo lenger tid det går, jo mer irritert blir han og jo vanskeligere blir det å sovne. Er det noen som kan gi meg noen gode tips? Han ser lite på TV, bruker sjeldent data eller andre skjerm-duppeditter, så det er ikke det heller. Han er i god form, aktiv og trener jevnlig, han er glad og nyter livet på dagtid, flink på skolen og godt likt blant venner. Anonymous poster hash: b11df...5eb
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #2 Skrevet 29. mars 2015 Prøv en periode med å utsett leggetiden en times tid selv om du syns det blir sent. Har selv gjort det på 11åringen og det gikk over all forventning. Hun begynte å sovne fortere, ble vant til å ikke ligge og vente på søvnen i timesvis. Anonymous poster hash: ce672...f27
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #3 Skrevet 29. mars 2015 Når legger han seg på kvelden da? Kan jo være at han trenger mindre døgn og derfor kan legge seg noe senere. Og la han lese på kvelden kan også være en ide. Anonymous poster hash: fec38...8c5
Lille krøll Skrevet 29. mars 2015 #4 Skrevet 29. mars 2015 Lydbok for å konse om noe annet enn tusen tanker?
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #5 Skrevet 29. mars 2015 Dette problemet har tidvis 12-åringen her også. Jeg tror det er mange tanker i hodet. Iblant sovner hun ikke før 01-tiden og vi kan selvsagt ikke utsette leggetiden til det. Hun sier selv at hun sovner mye raskere når hun hører på lydbok. Anonymous poster hash: a2882...e9f
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #6 Skrevet 29. mars 2015 12 åringen her sliter og med å sove. Vi har sagt at om han ikke sovner på en halvtime kan han stå opp, sette seg i stolen på rommet me dyna over seg og lese 20 minutter før han legger seg igjen. Han leser ofte Donald da, det er bare hyggelig lesing! Han blir stresset av å ligge for lenge uten å sovne. Anonymous poster hash: c6374...22c
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #7 Skrevet 29. mars 2015 12 åringen her sliter og med å sove. Vi har sagt at om han ikke sovner på en halvtime kan han stå opp, sette seg i stolen på rommet me dyna over seg og lese 20 minutter før han legger seg igjen. Han leser ofte Donald da, det er bare hyggelig lesing! Han blir stresset av å ligge for lenge uten å sovne. Anonymous poster hash: c6374...22c Uansett hvor sent det er? Når legger forresten deres 12-åringer seg? Anonymous poster hash: a2882...e9f
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #8 Skrevet 29. mars 2015 Han legger seg kl 21.00. Er veldig kveldstrøtt og våkner tidlig uansett når han legger seg. Han trenger mye søvn. Anonymous poster hash: c6374...22c
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #9 Skrevet 29. mars 2015 Min insomnia begynte allerede som 10-åring og jeg måtte ty til sovemedisiner i perioder fra 11-årsalderen. Siden han faktisk sovner tilslutt så er det nok neppe noe sånt, men skjønner at det er tungt å ligge våken så lenge. Hjelper nok med lydbok eller lesing og generelt god søvnhygiene (regner med dere har lest om det). Anonymous poster hash: 7fa62...beb
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #10 Skrevet 29. mars 2015 Her så gir jeg min 13 åring melatonin. Men hun kunne bruke 4-5 timer på å sovne. Og nå med melatonin så sovner hun alltid raskt. Jeg tar det selv også. Anonymous poster hash: 59aca...08f Anonymous poster hash: 59aca...08f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå