Gå til innhold

Skavlan - HVA er alle så sinte for??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har jeg virkelig gått glipp av noe, prøver å lese meg opp, men forstår ikke... Noen som vil forklare!

Anonymous poster hash: 7dbdf...4c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ein svensk politikar fekk middels ubehagelige spørsmål i staden for koseprat.

Skrevet

Det er nok ikke det at han stiller kritiske spørsmål...for det bør en politiker takle.

Men det var pågående, langt overcgrensen til pinlig oppførsel fra Skavlan.

Han gnagde på Åkesson som ei kjerring - om ting langt utenfor Åkessons kontroll, og uttalelser som er 10-15 år gamle.

Nei, det var flaut å se på.

Åkesson taklet det forbilledlig.

Anonymous poster hash: 3f1fe...c9b

Skrevet

Han var vel litt vel hard og krass mot en politiker som er sykemeldt fordi han er utbrent og deprimert...

Anonymous poster hash: fb8fd...9db

Skrevet

Det er nok ikke det at han stiller kritiske spørsmål...for det bør en politiker takle.

Men det var pågående, langt overcgrensen til pinlig oppførsel fra Skavlan.

Han gnagde på Åkesson som ei kjerring - om ting langt utenfor Åkessons kontroll, og uttalelser som er 10-15 år gamle.

Nei, det var flaut å se på.

Åkesson taklet det forbilledlig.

Anonymous poster hash: 3f1fe...c9b

Intervjuobjektet er i tillegg fortsatt sykemeldt fra jobben pga psykisk sykdom, og Skavlan stilte spørsmål om han kommer tilbake til jobben for fullt. Jeg reagerte på de spørsmålene, og synes de var på kanten.

Anonymous poster hash: 09d47...f7b

Skrevet

Reagerer på Skavlans inkompetanse! Bare stotring og "eeeeh", "ehm"...

Han LYTTER ikke til gjestene sine, og bare durer gjennom spm sine. Avbryter og stotrer videre...

En god vert skal kunne holde en ledig SAMTALE og likevel få med viktige spm. Pinlig dårlig!

At den mannen får holde på på tv i beste sendetid, skyldes KUN nettverk!

Anonymous poster hash: a594c...f4e

Anonymous poster hash: a594c...f4e

Skrevet

Last ned nrk appen og se selv.. 😉

Anonymous poster hash: 1506f...72c

Skrevet

Eller som en annen kommentar sa: "Jeg har sett intervjuet flere ganger nå og jeg forstår rett og slett ikke at så mange mener dette er et krenkende eller uverdig intervju, jeg ser ikke at Skavlan himler med øynene eller på andre måter gir uttrykk for at han har mindre respekt for Åkesson enn han uttrykker overfor andre gjester i sitt program. Han stiller relevante, undersøkende spørsmål og følger opp der Åkesson svarer ullent eller prater seg vekk og avleder fra spørsmål. Det gjør han på en saklig, høflig og profesjonell måte. Han ber Åkesson kommentere på konkrete sitater og påstander fra partiet som Åkesson er leder for, og han konfronterer Åkesson når han som partileder svarer ansvarsfraskrivende og unnvikende.

Jeg klarer ikke å se hvor det er Skavlan opptrer arrogant, krenkende eller uetisk. Åkesson får masse taletid og rikelig med anledning til å utdype og forklare. At dette er noe som skal føre til en så massiv klagestorm fra seere er for meg underlig. Jeg vurderer Skavlans nærhet og konfronterende stil i dette intervjuet som Skavlan på sitt beste. Uredd, saklig, djerv og uhyre presist poengtert. Mer, sier jeg, gi oss mer av denne typen journalistisk TV-kvalitet."

Anonymous poster hash: 39abe...6ef

Skrevet

Skavland er den verste talkshowverten jeg kan tenke meg!

Han starter hvert spørsmål med ehh, mm, ah, itillegg slenger han inn disse lydene foran hvert eneste ord i setningene!

Han avbryter, stotrer og er utrolig dårlig i engelsk, norsk og for ikke snakke om svensk !

Jeg syns det er direkte pinlig å se og er rask til å bytte kanal etter nytt på nytt.

Åh, han er grusom ! Irriterende å se, og høre, helt forferdelig!

Har ikke nok negative ord til å beskrive hva jeg syns om mannen.

Gjest Antarctica
Skrevet

Han var vel litt vel hard og krass mot en politiker som er sykemeldt fordi han er utbrent og deprimert...Anonymous poster hash: fb8fd...9db

Angivelig tok Åkesson selv kontakt for å bli med...

De kritiske spørsmålene Skavlan stiller er nødvendige og helt på sin plass. Selv om Åkesson er sykemeldt, må han, når han nå søker offentligheten, tåle å bli stilt kritiske spørsmål om eget parti og partimedlemmer. Dette er et parti som kjører rasistiske tv-reklamer der innvandrere blir framstilt som en niqabkledd horde som raser omkapp med en gammel, svensk dame - for å stoppe svensk eldrepolitikk. Filmen minner om nazistenes framstilling av jødene på 30-tallet. At Skavlan ikke klarer å la være å vise med kroppspråket hvor oppgitt han er over Åkessons svar, er kanskje ikke helt etter boka, men forståelig.

Skrevet

Jeg synes i grunnen det verste var når han var så pågående ang behandlingen han fikk for utbrentheten og depresjonen. Spørsmål om hva han pratet med psykologen om, om han gikk på medisiner, hvilke medisiner osv. Fikk litt hakeslepp.

Anonymous poster hash: 44488...1a8

Skrevet

Pinlig å gi noen ansvar for hva andre har sagt for ti år siden. Det er faktisk ikke på sin plass uansett hvor uenige dere er med han.

Anonymous poster hash: 349e2...3ff
Skrevet

Jeg så bare delen med Gunnhild, og syns han var helt på trynet der også. Ikke at spørsmålene var så grusomme, men han avbrøt henne, og virket som han forventet at hun skulle svare "Ja, det var akkurat sånn det var, du har helt rett" til alle spørsmål og påstander han kom med. Men hun svarte jo ganske irritert tilbake innimellom også. Hele mannen er jo bare en stor klyse.
Passe virkelig ikke på tv-skjermen

Skrevet

Jeg klarer ikke å føle sympati med Åkesson, og Skavlan var vel rene pusekatten ifht hva Åkesson selv liret ut av seg i årenes løp.Det er klart at hvis man ikke vet eller har kjennskap til hva Åkesson står for kan man vel kanskje synes behandlingen er røff, men faktum er at denne mannen og hans partifeller er så ekstreme i både uttalelser og handling at INGEN andre partier vil samarbeide med dem. Ikke engang andre partier som er innvandrer skeptisk. Det sier litt....

Skrevet

Jeg klarer ikke å føle sympati med Åkesson, og Skavlan var vel rene pusekatten ifht hva Åkesson selv liret ut av seg i årenes løp.Deter klart at hvis man ikke vet eller har kjennskap til hva Åkesson står for kam man vel kanskje shnes behandlingen er røff, men faktum er at denne mannen og hans partifeller er så ekstreme i både uttalelser og handling at INGEN andre partier vil samarbeide med dem. Ikke engang andre partier som er innvandrer skeptisk. Det sier litt....

Mitt inntrykk av svensk politikk er at ingen vil snakke med SD fordi det å være innvandringskritisk er nærmest tabu i den svenske offentligheten. Selv om de enkelte steder har svære problemer knyttet til innvandring som gettoer der det nærmest praktiseres sharia.

Rasistkortet trekkes ekstremt raskt, mye raskere enn i Norge. Men som sagt, det er bare mitt inntrykk, mulig jeg tar feil.

Skrevet

Jeg klarer ikke å føle sympati med Åkesson, og Skavlan var vel rene pusekatten ifht hva Åkesson selv liret ut av seg i årenes løp.Deter klart at hvis man ikke vet eller har kjennskap til hva Åkesson står for kam man vel kanskje shnes behandlingen er røff, men faktum er at denne mannen og hans partifeller er så ekstreme i både uttalelser og handling at INGEN andre partier vil samarbeide med dem. Ikke engang andre partier som er innvandrer skeptisk. Det sier litt....

Mitt inntrykk av svensk politikk er at ingen vil snakke med SD fordi det å være innvandringskritisk er nærmest tabu i den svenske offentligheten. Selv om de enkelte steder har svære problemer knyttet til innvandring som gettoer der det nærmest praktiseres sharia.

Rasistkortet trekkes ekstremt raskt, mye raskere enn i Norge. Men som sagt, det er bare mitt inntrykk, mulig jeg tar feil.

Mitt inntrykk er det motsatte. Men problemet er vel heller at det ikke går å samarbeide med dem. Rasist kortet blir jo ikke bare trukket uten videre. Disse ER rasistiske og de herjer rundt som hodeløse høns i en glass butikk.

Skrevet

Jeg klarer ikke å føle sympati med Åkesson, og Skavlan var vel rene pusekatten ifht hva Åkesson selv liret ut av seg i årenes løp.Det er klart at hvis man ikke vet eller har kjennskap til hva Åkesson står for kan man vel kanskje synes behandlingen er røff, men faktum er at denne mannen og hans partifeller er så ekstreme i både uttalelser og handling at INGEN andre partier vil samarbeide med dem. Ikke engang andre partier som er innvandrer skeptisk. Det sier litt....

Jeg er langt fra enig i politikken SD fører, men Skavlan er ikke er politisk debatt-program. At han stiller kritiske spørsmål er innenfor, men å ikke la den andre parten svare for seg/avbryte er helt på trynet. Skavlan begynte allerede under inrvjuet med Gunnhild. Han hørte ikke etter hva hun sa, samt at han avbrøt henne flere ganger. Det hørtes rett og slett ikke ut som om han var interessert i å høre hva hun hadde å si. Kanskje var han så fokusert og gledet seg til å "ta" Åkesson at han ikke greide å konsentrere seg?

Elendig intervjustil av Skavlan, gjennom hele programmet.

Gjest Antarctica
Skrevet

Pinlig å gi noen ansvar for hva andre har sagt for ti år siden. Det er faktisk ikke på sin plass uansett hvor uenige dere er med han. Anonymous poster hash: 349e2...3ff

Nei, det er riktig å ansvarliggjøre et politisk parti for politiske uttalelser fra deres tillitsvalgte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...