Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #1 Skrevet 29. mars 2015 Min datter tok en blodprøve for over et år siden. Vi ringte å spurte etter svar på prøven og fikk beskjed om at den var normal. Det var den ikke. Hun har i mellomtiden blitt lagt i narkose i forbindelse med en undersøkelse, noe som er direkte farlig i hennes tilstand uten riktig oppfølging. Jeg har også blitt gravid i mellomtiden uten at jeg har fått genetisk veiledning og fostervannsprøve som jeg har krav på. Er nå for langt på vei til at det er aktuelt. Vi har i tillegg blitt utsatt for påkjenning i forbindelse med ppt, og oppfølging i barnehagen. Hva kan jeg gjøre med dette. Kan jeg på en måte få gitt den aktuelle legen en konsekvens? Anonymous poster hash: b97a6...682
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #2 Skrevet 29. mars 2015 Ring pasientombudet, de vil kunne råde og hjelpe deg. Det er i tilfelle fylkeslegen som oppretter en tilsynssak for å sjekke om sykehuset/legen har gjort noe som må gås videre med. Pasientombudet hjelper deg med alle skritt på veien om det går så langt. Men vær forberedt på at det er vanskelig å få "straffet" en lege, det er i tilfelle avdelingen på sykehuset som får refs fordi de har for dårlige rutiner. Anonymous poster hash: 7730e...17d
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #3 Skrevet 29. mars 2015 Jeg skal trolig gjennom samme mølla nå. Enig med nr. 2. Ta kontakt med pasientombudet, de vil hjelpe deg i prosessen. Jeg har hatt god hjelp av dem tidligere hvor et sykehus måtte legge seg flat (den gang ble det ordnet bare pasientombudet kom inn i saken, de gjorde alt og gikk visst flere runder på ulike nivå ved sykehuset, men da ble ting ordnet opp i). Det jeg må inn i nå krever nok en klage til fylkeslegen. Få utskrift av hele journalen til din datter slik at du har all informasjon selv, spesifiser at du skal ha med alle prøvesvar i tillegg til journalnotat. Og så få hjelp av pasientombudet med klagen. Håper det går bra med dette svangerskapet og babyen - lykke til! Anonymous poster hash: 20e13...3dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå