Gå til innhold

Nå begynner ikke sove tuller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter vi stiller klokken blir det alltid krøll med leggingen og slik blir det til vi stiller klokken igjen.

Kan vi ikke bare ha samme tid hele året

Anonymous poster hash: d6022...5fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja vi bør på verdensbasis slutte å tenke på dagslyset og heller ta hensyn til de små barna som må legg seg til "ny tid". :/ er det ikke bare å legge barnet etter gammel tid da? Mener du at du sliter helt til oktober igjen med barnet? Barnet er egentlig "født" inn i en spesiell tid og kun den fungerer?

Anonymous poster hash: ebdf8...e01

Skrevet

Legg til gammel tid. Spiller vel liten rolle. 

Anonymous poster hash: b9adc...1f7
Skrevet

Legg til gammal tid fram til du ser trøttheten komme tidlegare.

Skrevet

Og ja, å stille klokka er tull.

Skrevet

Enig med deg, HI. Det er vel vist at frekvensen av blant annet hjerteinfarkt øker ved overgangen til sommertid? Dette er en gammel regel fra tiden da folk jobbet lange dager inne på fabrikker, og behovet for dagslys var viktigere enn nå. Burde avskaffes.

Anonymous poster hash: 9187a...d8b

Skrevet

Enig med deg, HI. Det er vel vist at frekvensen av blant annet hjerteinfarkt øker ved overgangen til sommertid? Dette er en gammel regel fra tiden da folk jobbet lange dager inne på fabrikker, og behovet for dagslys var viktigere enn nå. Burde avskaffes.

Det ble innført i Norge på fast basis i 1980... altså kjempegamledager. Omtrent før de oppfant hjulet.

Anonymous poster hash: de5b0...df7

Skrevet

Ja til sommertid hele året, skulle gjerne hatt den ekstra timen med lys på kvelden om vinteren.

Anonymous poster hash: 40ce5...780

Skrevet

Sommertid hele året passer meg ypperlig! Jeg er sjelegkad for klokkestillingen i dag, endelig 7 mnd med "normaltid" for meg og resten av familien.

Anonymous poster hash: 5dd2e...861

Skrevet

Det ble innført i Norge på fast basis i 1980... altså kjempegamledager. Omtrent før de oppfant hjulet.

Anonymous poster hash: de5b0...df7

Nja. Det har vært brukt sporadisk siden tidlig på 1900-tallet, men har vært brukt i andre land fast tidligere. Beklager at jeg ikke presiserte det. Synes forøvrig vi kan følge de landene som har valgt å gå bort fra ordningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...