Gå til innhold

Begynner å nærme seg nå jenter!


Lykken_er_tre

Anbefalte innlegg

Gikk opp for meg i dag når jeg vagget rundt på lekeplassen etter de to andre barna at nå er det ikke mer enn vell 5 uker igjen til termin.

Jeg har ikke gjort noe klart enda, har hatt så skrekkelig god tid hele dette svangerskapet at tiden bare har flydd forbi.

Lurer litt på om jeg ikke må opp på loftet i morgen , hente ned babyseng, tepper, tøy osv for å vaske og gjøre klart. Heldigvis har jeg en mor som gleder seg veldig til ny baby, for hun er den som har handlet inn skinn til å sove på , gasskluter, endel nytt tøy osv...:)

 

Hjelpes..snart er det enda en som trenger meg...kjenner litt på presset.

 

Hvordan er det med dere? Alle klare som noen egg, eller er det litt nerver hos flere der ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har alt klart til han kommer, men gruer meg veldig til selve fødselen. Er førstegangs så vet ikke helt hva jeg skal forvente.. Er også usikkert om samboeren min er hjemme til fødsel eller ei, så derfor gruer jeg meg litt ekstra :S Jeg har hydronefrose pga nyrestein og er derfor bekymret for om jeg må ta sterke medisiner etter at jr eg kommet også, så pga dette gleder jeg meg heller ikke så mye faktisk .. :-/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å ha alt helt klart da :) Gleder meg til å sette i gang med det nå, siden det ikke har vært så mye å kjøpe foruten en ny vogn.

Det er lite poeng i å grue seg til fødselen, kroppen din vet hva du skal gjøre men det er fryktelig vondt. Det er ikke vits i å late som noe annet :) Håper samboeren din er hjemme da, det må han jo bare fikse! 

Alt løser seg til slutt og om noen uker har vi de søte små her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting klargjort her heller.

Og det kan jo faktisk skje ting når som helst...

Tar perm om et par uker, så da blir det nok en ordning. Mens de andre er på skole/barnehage så får mor litt tid alene hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MiffaBlir3Barnsmor

Får iblandt litt panikk når jeg tenker på at det ikke er så lenge igjen, snart vil livet bli annerledes enn det jeg har vært vant til i snart åtte år, hva i all verden liksom :P  Men har nesten alt klart, skal vel pakke fødebagen om ett par uker. Det er rart å tenke på at nå som det nærmer seg så er det veldig reelt at man plutselig en dag/natt skal kjenne riene komme snikende og deretter skal man gjennom en fødsel.

 

Har gledet meg til fødselen, men etter samtaler på sykehuset så er jeg mer avventende egentlig. Fødselen blir ikke så veldig som jeg hadde håpet på, jeg må få venflon og få blodstillende midler forebyggende, får ikke føde i badekar og har fått beskjed om å komme på føden med en gang jeg får rier.

 

Jeg hadde egentlig mer sett for meg å seile inn på føden, plassere rumpa i badekaret og bli der til ungen var ute, men men :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 35 fullgåtte imorgen, og regnes som høygravid om under en uke! Hjelpes,dette har gått fort :o Merker på kroppen at det begynner å bli tungt,kjenner også at kvalmen har meldt seg igjen med jevne mellomrom.. :/ men det er jo normalt,og jeg for min del har hatt et fantastisk svangerskap hittil uten plager,bortsett fra kvalme i 1.tri :)

 

Vi har gjort klart det aller meste,det vi mangler nå er litt klær, samt stelleprodukter og sengetøy.

 

Synes det er så rart å våkne hver morgen og se sprinkelsengen stå på soverommet,har liksom ikke gått helt opp for meg at det er noen få uker igjen til lillegutt er her ^^ han er vår første og vi skjønner nok ikke helt vi heller hvor mye livene våre kommer til å endres :)

 

Mtp fødsel er jeg litt nervøs,men jeg er mer nervøs for at jeg ikke skal håndtere det så godt som jeg har lyst til,enn for selve fødselen.Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det.Prøver å forberede meg så godt jeg kan mentalt,men det er vanskelig når jeg ikke har vært gjennom det før.Skjønner dere hva jeg mener?  :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har begynt å føle på at det nærmer seg jeg også! Har tatt det veldig med ro dette svangerskapet, dette blir gutt nummer 2 :) En uke før påske skulle jeg opp på loftet får å hente ned noe annet enn barneutstyr. Fikk da til min store fortvilelse se at vi har hatt mus på loftet i vinter! Enda mer frustrert ble jeg da jeg så at musene hadde "angrepet" vognen! Full av tiss, ekskrementer og bitehull...hadde ikke satt av penger til å bruke på ny vogn, da vi i utgangspunktet hadde en veldig god vogn fra første mann. Fikk tips om å sjekke om vår innbo forsikring dekket skadene, og heldigvis gjorde den det. Oppgjøret er kommet og vi må nå ut å finne/kjøpe ny vogn. Litt i siste liten, men takknemlig for at den ble dekket av forsikringen!

 

Tenker at jeg bør begynne å forberede bag og det første tøyet snart. Begynner nok i løpet av denne uken eller neste :) Er 6 uker igjen til termin i dag :)

 

Lykke til jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gikk det også nettopp opp for meg at babyen kommer snart! Er 34 fullgåtte idag, men har fått ks dato i midten av mai, så "sniker" litt i køen. Jeg merker at kroppen begynner å bli tung, og magen og bekkenet krangler mer og mer. Idag, f.eks, klarte jeg ikke å gjennomføre den faste runden med hunden, og det føltes merkelig å legge seg på sofaen med vondt her og der. Men men, sånn er det vel når kroppen har båret frem 3 barn på 4 år.

Jeg fant frem kassen med barneklær fra de to eldste, og til min store overraskelse har jeg tatt vare på massevis av fine babyklær! Herlig, da sparer vi mye penger! Ellers blir det å vaske sengetøy, pakke fødebag i tilfelle noe skulle skje, og gjøre klar vogna. Rart å tenke på, snart er veslegutten her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er offisielt høygravid fra og med i dag! (40 dager igjen). Det er helt surrealistisk. Jeg har heller ikke så mye klart... Frem til februar (og litt etterpå) var fokuset mitt på bryllupet vårt. Og så var det påskeferie, nå pusser vi opp soverommet. Plutselig var jeg høygravid liksom... Men er vel på tide og begynne å tenke på babyting snart da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wææ! Har vært på ekstrakontroll på sykehuset idag og funnet ut at jeg har alvorlig svangerskapskløe. Pga dette vil de sette i gang fødselen den 20. april (termin 6. mai) !! Men i tillegg hadde jeg 2 cm åpning, så overlegen sa det kunne skje ting når som helst :o Da jeg kom hjem pakket jeg baggen med en gang! Håper jeg klarer å "knipe igjen" til samboeren min kommer hjem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Er det flere enn meg som begynner å bli utålmodig? 🙈

Er 38+0 idag,og langhelgen gjorde sitt til at tiden gikk aaaaltfor sakte..Realistisk sett kan han vente en ukes tid,men jeg syns det hadde vært så innmari fint å ha han her nå!!

Skal ikke se bort ifra at han velger å bli inne helt til slutten av mnd,men håper han er litt mer ivrig enn som så 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MiffaBlir3Barnsmor

Er det flere enn meg som begynner å bli utålmodig?

Er 38+0 idag,og langhelgen gjorde sitt til at tiden gikk aaaaltfor sakte..Realistisk sett kan han vente en ukes tid,men jeg syns det hadde vært så innmari fint å ha han her nå!!

Skal ikke se bort ifra at han velger å bli inne helt til slutten av mnd,men håper han er litt mer ivrig enn som så

38+1 her, er nesten litt motsatt hos meg :P Fyskisk er jeg ganske klar for å slippe å plages, men psykisk kunne han gjerne ventet en stund til, føler jeg aldri blir helt ferdig å gjøre klart til han kommer ;) Blir satt igang om en uke å stresshandler som en helt her hehe :D

 

Håper din vesle ikke er en luring som holder seg inne så alt for mye lengre nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...