Gå til innhold

Kjæreste og syke barn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært sammen med kjæresten i ca 16 mnd. Vi bor hver for oss enda. Han har ikke barn, jeg har to.

Hver eneste gang barna mine er syke -det gjelder alt fra forkjøla til influensa etc.. Absolutt alt! Så holder han seg LANGT unna oss alle tre. Er ikke her før det er helt sikkert at han ikke kan bli smittet. For det "passer jo aldri" å bli syk. Neida det skjønner jeg jo.. Men nå i vinter har det vært endel sykdom her i hus, så vi har ikke sett noe særlig til hverandre da han helst vil helgardere seg fra å bli smitta..

Jeg synes det er litt leit også, virker som vi er pesten for ham? Hadde vi bodd sammen så hadde det jo skjedd naturlig uansett.. Er han ikke klar for familie kanskje?

Anonymous poster hash: 2703e...1a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unngår smitte så langt jeg kan, jeg også. Bor man i samme hus kan man ikke unngå å komme i kontakt med smitten, men jeg oppsøker ikke aktivt mennesker som er syke. Tenker at det har ingenting med å være klar eller ikke klar for familie, men om å holde seg frisk så man kan gå på jobb og være i form. Å utsette seg frivillig for smitte er bare idioti.

Anonymous poster hash: e400f...b2b
Skrevet

Jeg synes i grunn at han er ansvarlig, og at du er litt overfølsom. Det ligger nok ikke noe bak som relaterer til forholdet deres.

Anonymous poster hash: 719f0...aae

Skrevet

Jeg ville heller ikke datt til en kjæreste med syke barn. Så lenge man bor hver for seg og bare er kjærester ville jeg ikke utsatt meg for det.

Anonymous poster hash: c810a...d94
Skrevet

Jeg derimot er ganske enig med hi.

Nå har min kjæreste og et av hans barn vært syke. Ser det som en selvfølge at jeg da stikker innom (vi bor altså ikke sammen).

Ene dagen var jeg der bare en times tid. Hadde med medisiner, halstabletter, is og jordbær. Andre dagen kom jeg og hjalp med middag og hadde med litt påfyll av nesespray. Masserte den stive nakken til kjæresten og skravlet litt. De har vært inne, hjemme og sammen i fire dager i strekk og litt besøk var godt for stemningen.

Jeg bryr meg jo om dem og vil så langt det er mulig være en støtte.

Anonymous poster hash: 3d2e1...9c0

Skrevet

Dere har nok rett! Ville kanskje bare satt pris på litt "hjelp" iblant kanskje?

Han vet at jeg ikke kommer meg av flekken om barna er syke. Og naboen her spør bestandig når han finner ut vi er syke om han skal hjelpe oss med handling eller hva som helst. . Kjæresten min? Aldri.. Jeg vil ikke spørre heller når han tydeligvis ikke er interessert i å hjelpe til sånn.

Men forstår jo at man ikke ønsker å bli smitta da, dere har nok rett.. :)

HI

Skrevet

Minner meg om exn min. Før vi flyttet sammen så var det en gang han var syk, jeg tok vare på han og laget mat til han og gjorde alt godt jeg kunne for han. Å grunnen var at : det var jo ikke i dag vi skulle treffes

Så var det min tur til å bli syk en annen gang. Sengeliggende med en sønn å ta meg av alene. Du må ikke tro han tok turen på besøk til meg for å i det minste leke litt med sønnen så jeg fikk hvile litt eller noe som helst. Å grunnen var at : det var jo ikke i dag vi skulle treffes...

Enkelte menn har skikkelig bakterieangst har jeg skjønt :P Du må huske at menn blir ikke bare syk, de blir MANNEsyk og det er visst alvorlige greier hehe ;)

Anonymous poster hash: 253af...347
Skrevet

Minner meg om exn min. Før vi flyttet sammen så var det en gang han var syk, jeg tok vare på han og laget mat til han og gjorde alt godt jeg kunne for han. Å grunnen var at : det var jo ikke i dag vi skulle treffes

Så var det min tur til å bli syk en annen gang. Sengeliggende med en sønn å ta meg av alene. Du må ikke tro han tok turen på besøk til meg for å i det minste leke litt med sønnen så jeg fikk hvile litt eller noe som helst. Å grunnen var at : det var jo ikke i dag vi skulle treffes...

Enkelte menn har skikkelig bakterieangst har jeg skjønt :P Du må huske at menn blir ikke bare syk, de blir MANNEsyk og det er visst alvorlige greier hehe ;)

En setning som hoppet opp dit den ikke skulle:

Så var det min tur til å bli syk en annen gang. Sengeliggende med en sønn å ta meg av alene. Du må ikke tro han tok turen på besøk til meg for å i det minste leke litt med sønnen så jeg fikk hvile litt eller noe som helst. "Å grunnen var at : det var jo ikke i dag vi skulle treffes... "  Denne skule ikke være der altså :P

Skrevet

Jeg hadde blitt skuffet. Det er da måte på hvor redd man skal være for smitte. Jeg og kjæresten stilte opp for hverandres barn også da de var syke og den ene av oss hadde fri, selv før vi flyttet sammen.

Anonymous poster hash: 6a546...e18

Skrevet

Dere har nok rett! Ville kanskje bare satt pris på litt "hjelp" iblant kanskje?

Han vet at jeg ikke kommer meg av flekken om barna er syke. Og naboen her spør bestandig når han finner ut vi er syke om han skal hjelpe oss med handling eller hva som helst. . Kjæresten min? Aldri.. Jeg vil ikke spørre heller når han tydeligvis ikke er interessert i å hjelpe til sånn.

Men forstår jo at man ikke ønsker å bli smitta da, dere har nok rett.. :)

HI

Dere må jo snakke sammen 😔 tenk om han føler at han ikke er velkommen når du bare venter på hans initiativ? Skjønner forøvrig godt at du vil ha hjelp, snakk med ham :)

Anonymous poster hash: 719f0...aae

Skrevet

Jeg er hysterisk for smitte selv. Men omjeg hadde en kjæreste som var syk og iallefall med barn ville jeg tilbudt meg å handle osv. Det er det minste man burde gjøre. Jeg er selv alene med barn og vet hvor låst man blir og man trenger kanskje ett og annet på butikk. Jeg har ikke kjæreste da, så hetset nabon som handle om det trengs... Skjønner du er litt skuffet..

Anonymous poster hash: 0e126...a17

Skrevet

Jeg hadde også holdt meg unna for å unngå smitte... Hadde vært noe annet dersom man bodde sammen selvfølgelig.

Skrevet

Jeg synes det er sært at han ikke vil komme på besøk. En ting er omgangssyken, da forstår jeg at folk holder seg unna. Men vanlige sykdommer som forkjølelse, feber hos barn osv, det forstår jeg ikke at folk skyr så veldig unna.

Anonymous poster hash: 48cdf...04d

Skrevet

Når dere har vært sammen over ett år, så hadde jeg faktisk FORVENTET at han skulle tilby omsorg og hjelp, helt på eget initiativ!!

Klart ingen VIL bli syke, men når man er i et seriøst forhold så følger d litt forpliktelser med...

Anonymous poster hash: df826...edf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...