Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #1 Skrevet 29. mars 2015 Altså, jeg ønsker å høre deres synspunkter på dette. Jeg er 39, skilt, trebarnsmor til barn i alderen 5-11 år (alene med dem bortsett fra annenhver helg - ikke ukedager), jobber fullt og trives med det. Jeg har aldri vært tynn, men i mine yngre dager var jeg 15 kg lettere enn nå. Selv da jeg var på mitt sprekeste og trente aerobic/step 4-5 ganger i uka var jeg iflg bmi på grensa til overvektig. Og da var jeg sprek! Er altså ikke bygget for å være tynn, og må virkelig jobbe for det om jeg skal holde meg slank. Nå er hverdagen fylt av jobb, hus, lekser og oppfølging av fritidsaktiviteter osv osv.... Jeg beveger meg mye både i jobben og hjemme. Vekta begrenser meg ikke, har ingen problemer med å henge med ift barna, og vi er en aktiv familie. Er så og si aldri syk og har god helse. Men - jeg får ikke trent regelmessig slik som før, da hadde hverdagen blitt et evig stress! Føler meg bra til jeg ser bilder av meg selv.... For jeg er jo langt fra tynn! Føler ikke at jeg ser ut slik som jeg føler meg, om dere forstår? Tenker at jeg må ta et valg ift meg selv, hva som er viktigst i livet mitt. Skal jeg prøve å presse inn faste treninger i de få timene som er igjen av dagen? Det er tiden med barna det kommer til å gå ut over. Skal jeg slå meg til ro og prøve å akseptere meg selv som jeg er? Er glad i mat, spiser sunt i det daglige, men er også glad i å kose meg med noe ekstra når jeg treffer venner eller i helgene. Også glad i godteri. Vet at om jeg skal tilbake til der jeg var før barna, sånn kroppslig, kommer det til å kreve vanvittig mye både trening og forsakelser.... Er det verdt det, eller burde jeg heller si at jeg har det bra som det er og jobbe mer med å godta meg selv som jeg er? Hva hadde dere prioritert? Hva er viktigst i livet? Anonymous poster hash: 5d875...2b7
Twintipp og himmelblå Skrevet 29. mars 2015 #2 Skrevet 29. mars 2015 Trening ABSOLUTT! Det er en investering i deg og din helse. Bildene lyver ikke, det er nok bare selvbildet som er noe justert, men bilder lyver jo ikke. Har bekjente som sier det samme og deres syn på seg selv samsvarer tydeligvis ikke med øvrigheten. Hadde trent, kommet meg i form og vært en utgave av meg selv jeg var fornøyd med!
Økonomor Skrevet 29. mars 2015 #3 Skrevet 29. mars 2015 Jeg hadde definitivt trent. Men ikke for å bli tynn.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #4 Skrevet 29. mars 2015 Trening har veldig liten betydning i forhold til om du blir tynnere. Vil du ned i vekt skal du spise mindre og sunnere. Trening er fint, og noe jeg ville prioritert - men ikke for å gå ned i vekt. Anonymous poster hash: 833ea...c2a
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #5 Skrevet 29. mars 2015 Tror du mangler motivasjon jeg, så jeg gjetter på at du kommer til å avbryte etter fire dager. Du sier egentlig lite om hvorfor du ønsker å slanke deg, og at det er mer samfunnets "regler" som gjør at du tenker på det? Du er sunn og sprek nok til å leve godt, og jeg tror nok du er en pen dame også. Dropp slanking og fortsett å leve godt :-) Anonymous poster hash: d4c0e...76f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå