Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #1 Skrevet 29. mars 2015 Og bla har problemer med å tilbringe en time i kirken, jeg regner med at dere feirer påske på den måten at dere nyter godt av fridager og ev helligdagsgodtgjørelse? Anonymous poster hash: 4fe6c...b2d
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #2 Skrevet 29. mars 2015 Du vet at man feiret påske før kristendommen kom? Anonymous poster hash: d7ec0...559
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #3 Skrevet 29. mars 2015 Feirer ikke påske, men jobben har stengt i påsken så fri må jeg ha. Eller hva tenkte du på? Anonymous poster hash: dc490...867
HvittHus Skrevet 29. mars 2015 #4 Skrevet 29. mars 2015 For min del kunne man gjerne ha kuttet ut påske, men da regner jeg med at folkeopinionen hadde protestert. Men ja her hjemme er ikke mannen på jobb disse dagene, men det er jo fordi alle andre har ferie og dermed blir det vanskelig å gjennomføre hjemmebesøk og møter.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #5 Skrevet 29. mars 2015 Og jeg regner med at dere kristne er klar over at dere har stjålet hver og en av deres helligdager fra paganismen, og dermed bare kan holde kjeft? Anonymous poster hash: 39a7a...519
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #6 Skrevet 29. mars 2015 Jobben er stengt. Skolen er stengt. Barnehagen er stengt. Butikkene er stengt. Jeg nekter å stresse rundt i mange dager med rengjøring eller andre huslige sysler fordi jeg ikke føler for å gå i kirke og dermed ikke "har rett" til å slappe av. Jeg slapper av med god samvittighet og lader batteriene til å gjøre en god innsats når hverdagen venner tilbake. Anonymous poster hash: 1ce14...e11
Modesty Blaise. Skrevet 29. mars 2015 #7 Skrevet 29. mars 2015 Og bla har problemer med å tilbringe en time i kirken, jeg regner med at dere feirer påske på den måten at dere nyter godt av fridager og ev helligdagsgodtgjørelse? Anonymous poster hash: 4fe6c...b2d Ja, hva syns du jeg skal gjøre? Sitte på kontoret mitt og se i veggen, og håpe at noen andre er på jobb også? Organisere alternativ barnepass fordi jeg ikke bør ha fri? Du, det er ikke opp til oss som ikke er kristne at Norge stenger ned i en ukes tid.. Dette var kanskje den dummeste kommentaren jeg har hørt på lenge...
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #8 Skrevet 29. mars 2015 vi bruker påsken på familiene våre selv om vi ikke feirer påsken som en religiøs høytid. for meg er påsken familie tid, god mat, godis, kvalitetstid med alle de vi ikke ser så ofte i hverdagen Anonymous poster hash: 77a13...e5b
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #9 Skrevet 29. mars 2015 Vi feirer våren. Ikke påske. Anonymous poster hash: 6db7e...e9d
Lammelåret Skrevet 29. mars 2015 #10 Skrevet 29. mars 2015 Hva prøver du å si med innlegget ditt, hi?
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #11 Skrevet 29. mars 2015 Det samme gnålet hver jul og påske. Gjør det ikke vondt å være så snerpete og lite fleksibel? Påske kommer fra hebraisk. Engelske "easter" er hedensk. Så kan vi krangle til vi blir grønne om resten. Håper alle får en super påskeferie, enten den feires i kirken eller i skiløypa med appelsin i sekken. Anonymous poster hash: fd7f5...85e
Gjest Trulte med to små Skrevet 29. mars 2015 #12 Skrevet 29. mars 2015 Jeg er ikke personlig kristen, men har overhodet ingen problemer med å tilbringe en time i kirken. Jeg er der av og til og tar med meg opplevelsen av fred og ro, og mulig en del av budskapet som jeg føler er fornuftig. Kristendommen har mye godt for seg, men personlig har jeg et mer, kall det, alternativt livssyn. Jeg har forøvrig hatt et par fine stunder, nesten alene i et par kirker rundt omkring og har brukt tiden til ettertanke og refleksjon, noe jeg verdsetter høyt. Heldigvis var det ingen som jaget meg derfra Lurer også på hva du ville med innlegget ditt, for man trenger ikke å hate alt som er kristent, alt av tradisjoner mm selv om man ikke anser seg som kristen. Mange livssyn, trossystem har mye godt for seg og man kan finne fornuftige elementer i flere av de, men hver og en må jo finne sin vei. trenger ikke å måtte sette seg selv i en bestemt bås heller. Noen har behov for dette mens andre trives med å være åpene og nyskjerrige, og litt filosofiske. Det er nok for meg ihvertfall.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #13 Skrevet 29. mars 2015 Vel, jeg jobber som frilanser. Har verken fri eller helligdagsgodtgjørelse. Anonymous poster hash: 71ed6...a4c
Roheryn Skrevet 29. mars 2015 #14 Skrevet 29. mars 2015 Nyter godt av at jobben er stengt ja, og av at jeg derfor må ta ut tre feriedager til uka. På samme måte som jeg nyter godt av to uker sommerstengt hvor jeg får oppbundet sommerferie, og på samme måte som jeg nyter godt av 17. Mai, 1. Mai, og andre ikke-religiøse offentlige helligdager.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #15 Skrevet 29. mars 2015 Vi nyter en uke med påskekyllinger, påskehare, påskeegg og masse god mat 😄 alt er uansett stengt. Føler ikke noe behov for å gå i noe kirke og høre på mye svada 😝 Anonymous poster hash: c5055...7a0
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #16 Skrevet 29. mars 2015 http://www.aktivioslo.no/guide/paske/pasketradisjoner/ Anonymous poster hash: fd7f5...85e
Roheryn Skrevet 29. mars 2015 #17 Skrevet 29. mars 2015 Om det å gå i kirken så finner jeg det passe respektløst overfor presten og de som faktisk er kristne at man skal gå dit bare fordi det er tradisjon når man ikke tror på et kvekk av det som blir sagt.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #18 Skrevet 29. mars 2015 Feirer ikke påske og jobber alltid i påsken. Fornøyd? Anonymous poster hash: 92a3e...adc
Gjest Antarctica Skrevet 29. mars 2015 #19 Skrevet 29. mars 2015 Og bla har problemer med å tilbringe en time i kirken, jeg regner med at dere feirer påske på den måten at dere nyter godt av fridager og ev helligdagsgodtgjørelse?Anonymous poster hash: 4fe6c...b2d Regner med du ville syns det var ok med en times juleblót, da? Hvor man skåler for Tor og Odin? Dette blir for dumt.
Puppen og lillemor Skrevet 29. mars 2015 #20 Skrevet 29. mars 2015 Feirer ikke påske, men all den tid det er offentlige helligdager så har jeg jo fri!! Vi bruker påsken på å pusse opp + en tur på fjellet
Lammelåret Skrevet 30. mars 2015 #21 Skrevet 30. mars 2015 .. men er ikke dette en merkelig debatt? Arbeidsåret er et visst antall dager og om man tar fri i påska eller i november, så må man likevel har fri et visst antall dager. Det handler ikke om religion. For arbeidsgivere er det en fordel å ikke ha folk på vakt på de røde dagene, de styrer jo ikke fridagene etter folks religiøse behov slik at ikke-religiøse skal jobbe alle de røde.. Gjør det noen forskjell på om dagene er kristne helligdagsrøde eller om de er statlige helligdager, hi?
Leirha Skrevet 30. mars 2015 #22 Skrevet 30. mars 2015 Hater virkelig påsken.Har alltid gjort det.Etter ta jeg begynte p jibbe så tilbyr jeg meg alltid å jobbe i påsken, siden jeg jobber som sykepleier.Så du kan vel si jeg nytter godt av tillegget.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #23 Skrevet 30. mars 2015 Hadde vært opptil meg selv å bestemme, så kunne jeg godt tenke meg å jobbe hele påske inkludert hellig dager, så heller ta fri senere når jeg måtte ønske det. Deilig å kunne jobbe når andre har fri, da får man iallefall jobbe i fred og ro uten avbrytelser. Har faktisk luftet den tanken til min arbeidsgiver, men de ønsker ikke å gi meg den muligheten. Anonymous poster hash: 6d85e...c47
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #24 Skrevet 30. mars 2015 Jeg jobber som vanlig i påsken. Anonymous poster hash: 0443a...6ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå