Gå til innhold

Irriterende svigerforeldre eller overreagerer jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine svigerforeldre er veldig hyggelige, men de kan noen ganger bli litt for mye. For tiden bor vi ganske nær svigers, noe som også har ført til at de ofte er hos oss og at vi generelt har mye med de å gjøre. Det som er negativt er at jeg da sjeldent ser min egen familie, men jeg får sett de i ferier og på helligdager osv.

Jeg har nå gledet meg i månedsvis til å feire påske med min familie og å få pause fra svigers litt. Plutselig ringer de meg og forteller at de kommer til å kjøre på tur i påsken og at de kommer hit til min familie for å feire. Jeg kjenner at jeg blir skikkelig sur og at påsken nå bare blir stress, men at jeg egentlig ikke kan si noe uten at de blir skikkelig såra og lei seg.

Til påske er det også vanlig at hele min familie samles og spiser mat sammen, men nå fikk jeg vite at det ikke er plass hvis alle skal være med..

Anonymous poster hash: 4569e...4b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine svigerforeldre er veldig hyggelige, men de kan noen ganger bli litt for mye. For tiden bor vi ganske nær svigers, noe som også har ført til at de ofte er hos oss og at vi generelt har mye med de å gjøre. Det som er negativt er at jeg da sjeldent ser min egen familie, men jeg får sett de i ferier og på helligdager osv.

Jeg har nå gledet meg i månedsvis til å feire påske med min familie og å få pause fra svigers litt. Plutselig ringer de meg og forteller at de kommer til å kjøre på tur i påsken og at de kommer hit til min familie for å feire. Jeg kjenner at jeg blir skikkelig sur og at påsken nå bare blir stress, men at jeg egentlig ikke kan si noe uten at de blir skikkelig såra og lei seg.

Til påske er det også vanlig at hele min familie samles og spiser mat sammen, men nå fikk jeg vite at det ikke er plass hvis alle skal være med..

Hadde ikke syntes det var noe hyggelig, nei... Hva sier mannen din? Synes han det er helt ok, eller blir det litt mye innimellom for han også?

Anonymous poster hash: 47d1c...7a2

Skrevet

Hadde ikke syntes det var noe hyggelig, nei... Hva sier mannen din? Synes han det er helt ok, eller blir det litt mye innimellom for han også?

Anonymous poster hash: 47d1c...7a2

Han sier at han ikke vil de skal komme, men at han heller ikke vet hvordan han skal si fra.

Gjest Antarctica
Skrevet

Skal ikke familien din egentlig selv bestemme hvem de vil ha på besøk?

Skrevet

Dere kan takke dere selv. Klarer dere ikke si ifra så får dere bare tåle det. Hva er det egentlig med voksne mennesker som ikke kan si ifra om ting for så å bli sure og klage på hvordan det da blir...

Skrevet

Dere kan takke dere selv. Klarer dere ikke si ifra så får dere bare tåle det. Hva er det egentlig med voksne mennesker som ikke kan si ifra om ting for så å bli sure og klage på hvordan det da blir...

Du, til vanlig sier jeg alltid fra om ting. Problemet her er at de blir så utrolig sinte og såra og at de lager et ramaskrik uten like hvis de tror at de ikke er ønska på ting.

Gjest Antarctica
Skrevet

Du, til vanlig sier jeg alltid fra om ting. Problemet her er at de blir så utrolig sinte og såra og at de lager et ramaskrik uten like hvis de tror at de ikke er ønska på ting.Anonymous poster hash: 4569e...4b0

Men dermed er det jo vertskapet selv som må si at det ikke passer (eller evt erstatte det med en annen dag da det passer.) Og mannen din kan godt ringe, eller ta en prat, der han sier at du og din kontakt med familien din faktisk også er viktig! Og at påsken må være på dine premisser, når resten av året er veldig mye på andres premisser.

Skrevet

Du, til vanlig sier jeg alltid fra om ting. Problemet her er at de blir så utrolig sinte og såra og at de lager et ramaskrik uten like hvis de tror at de ikke er ønska på ting.

Da sier du det. Dere lager alltid ramaskrik og vi er redd for å prate med dere om ting. Men denne gangen må vi faktisk sette foten ned. Det passer hverken for oss eller vertskap. Om vi skal ha kontakt må dere begynne å oppføre dere som voksne og bla bla bla
Skrevet

Har de "invitert seg selv" hjemme hos din familie da?

Høres rart ut. I tilfelle må jo bare dine foreldre si at "beklager, i påska er det fullt hus her, så det har vi ikke mulighet til, men kom gjerne på besøk ved en annen anledning". Ikke noe å lage ramaskrik for det vel?

Anonymous poster hash: bf965...27b

Skrevet

Har de "invitert seg selv" hjemme hos din familie da?

Høres rart ut. I tilfelle må jo bare dine foreldre si at "beklager, i påska er det fullt hus her, så det har vi ikke mulighet til, men kom gjerne på besøk ved en annen anledning". Ikke noe å lage ramaskrik for det vel?

Anonymous poster hash: bf965...27b

De har invitert seg selv ja. De ringte bare plutselig og sa at de var på vei.

Og de er ekstremt hårsåre. Min svigermor ringte meg annenhver dag og sendte meldinger om at hun ikke følte seg velkommen hos oss og at hun slet med at vi aldri ville være sammen med de, dette kun på bakgrunn av at vi hadde sagt nei til besøk en kveld vi allerede hadde planer. Da hadde vi også hatt de på besøk to dager før..

Skrevet

De ringer DEG for å si at de er på vei til dine foreldre??

Høres snodig ut.

Ingen som "kjører seg en tur" på besøk og ringer noen andre enn vertskapet for å melde sin ankomst vel!

Anonymous poster hash: d1126...510

Gjest Antarctica
Skrevet

De ringer DEG for å si at de er på vei til dine foreldre??

Høres snodig ut.

Ingen som "kjører seg en tur" på besøk og ringer noen andre enn vertskapet for å melde sin ankomst vel!Anonymous poster hash: d1126...510

Enig, det er da over gjennomsnittlig klamt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...