Gå til innhold

WTF? Folkeregisteret har registrert feil navn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk fødselsattesten i går og folkeregisteret har registrert feil navn :sjokkert:  Første fornavn er riktig. Andre fornavn har fått byttet om og mistet bokstaver. Candelia. Er det egentlig et navn??

Etternavnet har mistet en bokstav.

Ingen av navnene er vanskelige eller uvanlige.

Er det mulig?? Noen som begynte litt tidlig på påskevinen? :legrine: Må bare le.

Må jeg melde navnebytte på henne nå da?

Anonymous poster hash: 5b58d...220
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her registrerte de etternavn i feil rekkefølge, så ja ,du må melde navnebytte :)

Skrevet

Ta kontakt med de på mandag og be de rette opp feilen de har gjort.

Skrevet

Her registrerte de etternavn i feil rekkefølge, så ja ,du må melde navnebytte :)

Ok :) Flaks at jeg har foreldreansvaret alene eller så kunne far hadde det mye morro med dette :legrine:

Gjest Antarctica
Skrevet

Komisk!

Men Candelia var jo ganske fint, da? Bra det ikke ble Candida!

Skrevet

Komisk!

Men Candelia var jo ganske fint, da? Bra det ikke ble Candida!

Er Candelia et navn? Tror vi holder oss til Cornelia ;)

Må bare le. Ble først litt irritert, men det hjelper ingen. Heldigvis var 1 av 3 riktig :D

Skrevet

Her ble ene ungen registrert med feil fødselsdato. Ble litt styr å endre det, for personnr ble jo feil. Måtte sendes brev og bekreftelser fra sykehuset på fødselsdato osv.

Gikk jo helt greit da, men måtte ta noen telefoner hit og dit. De er viss ikke feilfri noe sted ;)

Anonymous poster hash: b2cd1...351

Gjest Antarctica
Skrevet

Komisk!Men Candelia var jo ganske fint, da? Bra det ikke ble Candida!

Er Candelia et navn? Tror vi holder oss til Cornelia ;) Må bare le. Ble først litt irritert, men det hjelper ingen. Heldigvis var 1 av 3 riktig :DAnonymous poster hash: 5b58d...220

Tror ikke det er et navn - ennå? Men candela betyr lys, og Missa Candelaria er lysmesse :)

Skrevet

Er Candelia et navn? Tror vi holder oss til Cornelia ;) Må bare le. Ble først litt irritert, men det hjelper ingen. Heldigvis var 1 av 3 riktig :DAnonymous poster hash: 5b58d...220

Tror ikke det er et navn - ennå? Men candela betyr lys, og Missa Candelaria er lysmesse :)

Ikke gi meg noen idèer her :D

Skrevet

Her ble ene ungen registrert med feil fødselsdato. Ble litt styr å endre det, for personnr ble jo feil. Måtte sendes brev og bekreftelser fra sykehuset på fødselsdato osv.

Gikk jo helt greit da, men måtte ta noen telefoner hit og dit. De er viss ikke feilfri noe sted ;)

Anonymous poster hash: b2cd1...351

Ooops! Den var verre. Godt det ordet seg :)

Skrevet

Samme skjedde her - du må fylle ut et navne-endringsskjema og sende. Hjelper ikke å kun ringe og si at de har gjort en feil så vennligst gjør om......  :(

Anonymous poster hash: aaa82...4d8
Skrevet

Er ikke bare å ringe. Utrolig mye unødvendig papir styr.

Kjempe irriterende.

På meg klarte de å stave etternavn feil etter MANGE år med riktig navn??!

Skjønte ingenting. Når jeg ringte og sa i fra viste det seg at det var i prosessen med å fornye noen systemer. Noen filer hadde gått feil så de ble gjort manuelt og dermed ble mitt navn tastet inn feil.

Det irriterende var at JEG fikk merarbeid med dette. Grrrrr....

Anonymous poster hash: 753d0...adb

Skrevet

Er Candelia et navn? Tror vi holder oss til Cornelia ;) Må bare le. Ble først litt irritert, men det hjelper ingen. Heldigvis var 1 av 3 riktig :DAnonymous poster hash: 5b58d...220
Misa

Anonymous poster hash: 30c43...6e6

Skrevet

Snodig.

De gjorde feil med navnet til poden her også.

Jeg ringte og sa ifra. Og de rettet opp uten mer styr. Jeg trengte ikke sende inn nye papirer. De hadde jo fremdeles de originale papirene jeg hAdde sendt inn og så jo selv at de hadde gjort feil.

Anonymous poster hash: e4f09...816

Gjest Antarctica
Skrevet

Er Candelia et navn? Tror vi holder oss til Cornelia ;) Må bare le. Ble først litt irritert, men det hjelper ingen. Heldigvis var 1 av 3 riktig :DAnonymous poster hash: 5b58d...220
MisaAnonymous poster hash: 30c43...6e6

Missa på latin

Skrevet

Samme skjedde her - du må fylle ut et navne-endringsskjema og sende. Hjelper ikke å kun ringe og si at de har gjort en feil så vennligst gjør om......  :(Anonymous poster hash: aaa82...4d8

Hvis de har tatt vare på det arket som er sendt inn som dokumentasjon, så ser de jo at de har gjort en feil selv! Blir jo mye mer styr å søke om navnebytte, da vil det jo være registrert at barnet har byttet navn en gang og henge ved for alltid. Og navnebytte kan bare gjøres en gang hvert tiende år, med noen unntak. HI, jeg ville heller ringt de.

Anonymous poster hash: 92185...0ca

Skrevet

Her fikk vi ny gateadresse og oppdaget at folkeregisteret hadde plassert oss i nabohuset. Måtte melde flytting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...