Gå til innhold

Dere som virkelig har greie på hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er oppvokst med hund og gått mange kurs blant annet hundetrener men nå står jeg helt fast. Passer en bichon frisee som er gal. Eierne har gått på kurs og er konsekvente men sliter med det samme.

Han sliter meg ut. Bare siste timen har han tisset to ganger på teppet mens han ser på meg rett etter tur. Han stjeler alt han kommer over og tygger i stykker alt. Må passe på som en hauk hele tiden. Klarte å få tak i posen i søppeldunken som sto oppå benken! Han hopper opp på bordene og tar alt han kommer over. Har prøvd de fleste metoder både jeg og eier kan men hjelper ingenting. Han er utrolig tøff i hodet og gir seg ikke med det første. Han får mye turer og hjernetrim samt oppmerksomhet. Veldig snill så er ikke at han biter osv.

Jobbet med mange problem hunder i mitt liv men aldri som dette hvor det ikke blir bedre.

Så tips taes veldig imot før jeg blir gal. Alt må legges i 2 meter høyde.

Anonymous poster hash: c95bc...170

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er hunden? De bruker å roe seg etter 1,5-2 år ;) uansett mangler han stimuli, legg en ufristelig godbit under en kopp opp ned på gulvet så får den bruke hodet til å tenke hvordan han skal snu koppen riktig vei.

I starten burde man lufte de. Ute en gang i timen, de begynner ofte å trasker rett før de må tisse og da er det snakk om sekunder du har på å løpe ut med den. Innen 3-4 uker med slik bruker de å bli husrene.

Hunder blir ofte nervøse på nye steder, prøver å finne plassen sin, fikk du et bur/biltur med? Plasser han inne der. De føler seg ofte tryggere i små rom.

For å roe ned hunden kan du sitte ved siden av den å smatte/gjespe, etter at du har gjestet et par ganger og lukket øynene så roer den seg nok ned/legger seg til ro

Skrevet

Hunden er 2 år.

Har prøvd det du har sagt her også hundens språk. Hunden kjenner meg veldig godt og har vært her mange ganger. Er sånn hjemme også. Ha får mye stimuli både hjemme og her med trening og hjernetrim. Trente hjernen i 2 timer tilsagnet idag samt turer. Han er stueren men tisset idag for å få oppmerksomhet. Hadde han fått lite oppmerksomhet hadde jeg skjønt det men ha får mye!

Skrevet

Og buret nekter han å bruke. Hyler som en stukket gris. Har jobbet med mye hunder men dette tar kaka.

Skrevet

Han kan være overstimulert også. Dette kan føre til hyperaktivitet av ulike slag. 

Hva med å prøve å lære ham triks og sånt (om han ikke er overstimulert)? Gi mye positiv tilbakemelding, og skulle hunden tisse inne eller gjøre noe annet, kan du lede ham på plassen sin, uten å si et ord. Fast og bestemt. 

Har dessverre ikke vært bort den typen han er, men lærte på den måten å avvenne min hund fra å bjeffe. Bjeffin = rett på plassen sin. Blir som en slags timeout. 

Anonymous poster hash: b540d...ede
Skrevet

Hvor gammel er hunden? De bruker å roe seg etter 1,5-2 år ;) uansett mangler han stimuli, legg en ufristelig godbit under en kopp opp ned på gulvet så får den bruke hodet til å tenke hvordan han skal snu koppen riktig vei.

I starten burde man lufte de. Ute en gang i timen, de begynner ofte å trasker rett før de må tisse og da er det snakk om sekunder du har på å løpe ut med den. Innen 3-4 uker med slik bruker de å bli husrene.

Hunder blir ofte nervøse på nye steder, prøver å finne plassen sin, fikk du et bur/biltur med? Plasser han inne der. De føler seg ofte tryggere i små rom.

For å roe ned hunden kan du sitte ved siden av den å smatte/gjespe, etter at du har gjestet et par ganger og lukket øynene så roer den seg nok ned/legger seg til ro

Hvordan kan du si at hunden mangler stimuli av et så kort innlegg?

Noen hunder blir helt kokko om de får for mye stimuli også.

Anonymous poster hash: 7f3e5...240

Skrevet

Ut på laaaaaang sykkeltur - denne hunden må slites ut. Og det må skje hver dag i en lang periode også.

Og så må det trenes på å gå å legge seg å bli. Gjerne i buret. Trenes på samme måte som å trene hunder på å være hjemme alene.

Men hvis dere feriepasser hunden er det vel litt mye forlangt at du skal starte et eget regime...

Skrevet

Ut på laaaaaang sykkeltur - denne hunden må slites ut. Og det må skje hver dag i en lang periode også.

Og så må det trenes på å gå å legge seg å bli. Gjerne i buret. Trenes på samme måte som å trene hunder på å være hjemme alene.

Men hvis dere feriepasser hunden er det vel litt mye forlangt at du skal starte et eget regime...

Jeg er forresten tidligere Bichon-eier, så kjenner rasen godt. På mange måter en ulv i fåreklær, mange som skaffer seg en slik hund som ikke skjønner at dette er en stor hund i en liten kropp. De tror de kjøper en liten teddybjørn...

Skrevet

Hvis det er snakk om to timer stimuli hver dag tenker jeg at den mulig kan være overstimulert, det er en liten hund jo.. Mulig den bygger opp mye underliggende stress ved å alltid være "på"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...