Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #1 Skrevet 28. mars 2015 Jeg har tre barn. Hun er 8 år og er fæl til å lyve. I tillegg skylder hun gjerne på andre for ting hun har gjort for å redde sitt eget skinn. Hun har også ved to anledninger stjålet fra vennene sine. Det siste nå er at jeg oppdaget at hun har tatt godteri som søstera hadde kjøpt seg på ferie, og spist opp alt sammen i smug. Hun har også vært i smykkeskrinet mitt og tatt smykker. Nå er jeg redd og slett litt rådvill for hvordan skal håndtere dette. Hva sier jeg til henne? Hun har hver gang fått klinkende klar beskjed om at det er uakseptabel oppførsel. Men, lurer på om jeg faktisk håndterer det riktig. Hva hadde dere gjort og sagt? Har to andre barn, og de er ikke i nærheten av å oppføre seg slik. Anonymous poster hash: e40c0...198
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #2 Skrevet 28. mars 2015 Får hun noen konsekvenser? ? Anonymous poster hash: 47b14...83f
Sint naken biltyv Skrevet 28. mars 2015 #3 Skrevet 28. mars 2015 Hver gang hun tar noe fra dere tar dere noe fra hun. Etter å ha mistet mange ting hun er glad i slutter hun nok
Mamma_til_2 Skrevet 28. mars 2015 #4 Skrevet 28. mars 2015 Når hun får klinkende klar beskjed hver gang hva sier du, gir du konsekvenser og eventuelt holder du de? Det virker som datteren din har funnet en dårlig måte for og få oppmerksomhet fra deg på, du må snakke med henne og snu trenden!
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #5 Skrevet 28. mars 2015 Jeg har tre barn. Hun er 8 år og er fæl til å lyve. I tillegg skylder hun gjerne på andre for ting hun har gjort for å redde sitt eget skinn. Hun har også ved to anledninger stjålet fra vennene sine. Det siste nå er at jeg oppdaget at hun har tatt godteri som søstera hadde kjøpt seg på ferie, og spist opp alt sammen i smug. Hun har også vært i smykkeskrinet mitt og tatt smykker. Nå er jeg redd og slett litt rådvill for hvordan skal håndtere dette. Hva sier jeg til henne? Hun har hver gang fått klinkende klar beskjed om at det er uakseptabel oppførsel. Men, lurer på om jeg faktisk håndterer det riktig. Hva hadde dere gjort og sagt? Har to andre barn, og de er ikke i nærheten av å oppføre seg slik. Anonymous poster hash: e40c0...198 Du sier at det er uakseptabel oppførsel, men hva gjør du? Må hun selv gå til vennene sine å si unnskyld og gi tilbake det hun har stjålet? Må hun selv kjøpe nytt godteri til søsteren for egne penger eller gi henne lørdagsgodtet sitt til hun har gjort opp for seg osv? Anonymous poster hash: 0efa8...cdf
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #6 Skrevet 28. mars 2015 De gangene hun stjal fra vennene sine måtte hun bli med å levere det tilbake og si unnskyld. Det med godteriet oppdaget jeg i dag, og hun har fått beskjed om å betale søsteren det godteriet kostet. Hun har ingen penger selv akkurat nå, så jeg har sagt hun må jobbe for pengene og så gi det til søstera si. Det med lyvinga og det å skylde på andre er jeg mer usikker på. Hun skyldte på at det måtte være vennene som hadde vært i smykkeskrinet mitt for eks. Hi Anonymous poster hash: e40c0...198
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #7 Skrevet 28. mars 2015 Vi tar fra ungene ting om de tramper såpass over grensa. Da ting de er glade i som iPad, mobil, lek (husarrest) osv. Funker fjell her, har veldig sjeldent episoder. Anonymous poster hash: 73e37...efc
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #8 Skrevet 28. mars 2015 Har tatt fra henne nettbrett, mobil og TV-titting flere ganger. Og hun blir lei seg når jeg tar det opp med henne. Alikevel skjer det igjen. Mulig jeg må gjøre noe annerledes? Hi Anonymous poster hash: e40c0...198
zrah Skrevet 28. mars 2015 #9 Skrevet 28. mars 2015 Har dere satt dere ned, å virkelig snakket om hva som er grunnen til at hun gjør det? Hatt familieråd, evt kontakta familievernkontoret eller noe. Kanskje hun skjønner alvoret. Kanskje er det oppmerksomhet hun ønsker... En eller annen grunn som ligger bak handlingene... Hekta på å stjele kanskje, vet ikke... Tenker at det ligger noe mer bak, hvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå