Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #1 Skrevet 28. mars 2015 Etter jeg fikk barn har jeg hatt store komplekser for kroppen min. Ble mamma i ung alder, la på meg veldig mye og fikk strekkmerker fra ende til annen. Bl.a ble lår og en del nedover leggene hardt rammet. Det har tatt mange år, men jeg klarte til slutt å akseptere strekkmerkene sånn noenlunde. De siste årene har det f.eks ikke gjort meg noe å gå i kort shorts, kjoler osv. Men nå oppdager jeg plutselig begynnende åreknuter nedover leggene:( De vises ikke når jeg sitter, men når jeg står og det blir trykk så vises de ganske godt. Jeg blir så lei meg. Føler at jeg aldri får en sjanse til å bli fornøyd med meg selv. Nå gruer jeg meg bare til sommeren og tenker med gru å skulle vise frem leggene til andre:,( Anonymous poster hash: d1607...f50
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #2 Skrevet 28. mars 2015 Du kan ta laser om det er ille. Koster litt, men har sett før/etter bilder på enkelte og blir mye bedre. Skjønner deg også, for her har jeg hud som er et par hakk for stor. Ser ut som jeg er 60-70 år og har ikke fylt 30 engang. grusomt, og den kommer ikke til å bli noe strammere uten at jeg evnt legger på meg 20 kg(og blir feit), eller bruker en formue på kirurgi. Men vi er helt sikkert ikke de eneste, og hvis du ser rundt deg en sommerdag på stranden så ser du nok mange som har diverse "skavanker" og det gjør faktisk ingenting egentlig. Anonymous poster hash: 9171b...cc0
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #3 Skrevet 28. mars 2015 Ikke tenk så mye på hva andre mener.. Men hvis åreknutene plager deg veldig, kan du operere dem bort. Jeg har skikkelig heng på magen, så skjønner følelsen din. Kan ikke gå i noe annet enn digre telt...... Og stranda er bare å glemme. Anonymous poster hash: 1ee76...86f
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #4 Skrevet 28. mars 2015 Jeg har psoriasis. Ville heller hatt åreknuter, men jeg forstår akkurat hva du mener. Hvert år gruer jeg meg til sommeren. Kan aldri blir fortrolig med det skjemmende utslettet på store deler av kroppen min, så jeg dekker meg til så mye jeg kan. Det er vondt Alle er forskjellige, men jeg skulle ønske det ikke var så store ytterpunkter med tanke på at "alle er normale". Anonymous poster hash: 5276b...4f3
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #5 Skrevet 28. mars 2015 Trøsten får være at alle er mest opptatt med seg og sitt, og bryr seg forferdelig lite om hvordan andre ser ut Damer er sin egen verste fiende... Nyt sommeren, d skal jeg!! Selv med en rompe som ser ut som en gammel, seig, punktert ballong... Anonymous poster hash: 852a0...68e
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #6 Skrevet 28. mars 2015 Skulle til å si det! Alle andre damer som ville dømt deg, er for opptatt med å sjenere seg over egne feil. Jeg ser opp til de damene som sprader rundt med SELVTILLIT jeg (utad iallfall).. Samme hva slags form. Skulle ønske d var meg.. Anonymous poster hash: 02185...ec8
frk Nilsen Skrevet 28. mars 2015 #7 Skrevet 28. mars 2015 Nyt sommeren, med eller uten strekkmerker! Slutt å tenk hva alle andre mener/tenker. Du er god nok! Ingenting av dette definerer deg som person. Rett opp ryggen og vær stolt av deg sjøl, om du er tynn, tykk, strekkmerker , sprettrompe eller hengepupper. Vi er forskjellige alle mann og det er jeg jaggu glad for. Selv har jeg hengepupper, mage full av strekkmerker, men jeg er faktisk god nok! Jeg bryr meg ikke hva andre måtte mene om kroppen min. Jeg går i shorts, kjoler, skjørt. Altså det jeg har lyst å ha på meg og føler meg vel. Har gått ned i vekt ila de siste årene, men uansett hvilken vekt jeg har hatt så har jeg fortsatt kost meg på stranda og i fjonge sommerklær. Endre tankemåten din og nyt sommeren! Du er god nok som du er
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #8 Skrevet 28. mars 2015 Pleier du å dømme andre mennesker på stranda? Jeg har nemlig mer enn nok med å dømme meg selv, og ser knapt på andre. Og de få gangene jeg gjør det, så er det ikke kroppene jeg ser. Istedet så tar jeg meg i å tenke "tenk å ha så stor mage, og være så fri som hun er, så fantastisk!" eller "stakkar hun som er så forknytt at hun ikke får lekt med barna sine". Jeg tenker aldri på andre folks kropper. Og likevel er jeg overbevist om at alle ser på mine valker. Er det ikke idiotisk? ? Anonymous poster hash: 6e54a...536
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #9 Skrevet 28. mars 2015 Trøsten får være at alle er mest opptatt med seg og sitt, og bryr seg forferdelig lite om hvordan andre ser ut Damer er sin egen verste fiende... Nyt sommeren, d skal jeg!! Selv med en rompe som ser ut som en gammel, seig, punktert ballong... Anonymous poster hash: 852a0...68e Det er dessverre ikke sant, har du ikke sett de 1000 trådene her inne der kjerringer slenger dritt om utseendet til folk de så på gata/folk de kjenner?.. Man må bare ikke bry seg - de som sier eller tenker noe er idioter.. Men det er mange idioter der ute! Anonymous poster hash: 1ee76...86f
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #10 Skrevet 28. mars 2015 Jeg var også som deg, veldig selvbevisst og flau over kroppens skjønnhetsfeil. Men da jeg var 35 år ble jeg alvorlig syk, det setter virkelig ting i perspektiv altså. Nå er jeg 40 år og ufør, og er glad om jeg orker komme meg på stranden med ungene en dag, at jeg har heng på magen over keisersnittarret, strekkmerker og åreknuter bryr jeg meg katta om. Mitt tips til deg er å nyte kroppen din, bruk den. Tren, kjenn at du blir sterk og får god kondisjon, gå turer i skogen og nyt den friske luften og lyden av fuglekvitter. Spis sunn mat og nyt følelsen av en frisk kropp. Det er ingen selvfølge. Grå hår spiller ingen rolle når du har hodebunnen full av eksem, du vil heller bli kvitt eksemet enn å kunne farge håret (jeg vet at folk har snakket bak ryggen min om at jeg begynner å bli grå, men jeg tåler faktisk ikke hårfarge og får ikke gjort noe med det) Åreknuter spiller ingen rolle når du er full av revmatisme og sliter med å gå opp trappa pga smerter Strekkmerker spiller ingen rolle når du har chrons og knapt kan forlate huset for du har diare og magesmerter konstant Osv, osv, osv. Den kroppen du har er den kroppen du har, gjør det beste ut av det. Ingen er perfekt, det er bare de retusjerte magasinbildene som er perfekt, alle vi andre har en eller annen skavank, et eller annet vi ikke liker ved speilbildet vårt. Men spiller det egentlig noen rolle. Kroppen vår er et fantastisk instrument, bruk det og nyt det. Gå på stranden med hevet hode og sol deg, gå i korte snuppete sommerkjoler og nyt den korte sommeren vår. Ingen bryr seg om dine åreknuter, og gjør de det så drit i det. Du lever bare en gang og livet er for kort til å dekke seg til eller skamme seg over ting man overhodet ikke kan noe for. Anonymous poster hash: 73d3d...992
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #11 Skrevet 28. mars 2015 Trøsten får være at alle er mest opptatt med seg og sitt, og bryr seg forferdelig lite om hvordan andre ser ut Damer er sin egen verste fiende... Nyt sommeren, d skal jeg!! Selv med en rompe som ser ut som en gammel, seig, punktert ballong... Anonymous poster hash: 852a0...68e Det er dessverre ikke sant, har du ikke sett de 1000 trådene her inne der kjerringer slenger dritt om utseendet til folk de så på gata/folk de kjenner?.. Man må bare ikke bry seg - de som sier eller tenker noe er idioter.. Men det er mange idioter der ute!Anonymous poster hash: 1ee76...86f Akkurat DE kjerringene er idioter, og overhodet ikke verdt å ofre en tanke på!! Synes faktisk litt synd i dem... Anonymous poster hash: 852a0...68e
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #12 Skrevet 28. mars 2015 Jeg var også som deg, veldig selvbevisst og flau over kroppens skjønnhetsfeil. Men da jeg var 35 år ble jeg alvorlig syk, det setter virkelig ting i perspektiv altså. Nå er jeg 40 år og ufør, og er glad om jeg orker komme meg på stranden med ungene en dag, at jeg har heng på magen over keisersnittarret, strekkmerker og åreknuter bryr jeg meg katta om. Mitt tips til deg er å nyte kroppen din, bruk den. Tren, kjenn at du blir sterk og får god kondisjon, gå turer i skogen og nyt den friske luften og lyden av fuglekvitter. Spis sunn mat og nyt følelsen av en frisk kropp. Det er ingen selvfølge. Grå hår spiller ingen rolle når du har hodebunnen full av eksem, du vil heller bli kvitt eksemet enn å kunne farge håret (jeg vet at folk har snakket bak ryggen min om at jeg begynner å bli grå, men jeg tåler faktisk ikke hårfarge og får ikke gjort noe med det) Åreknuter spiller ingen rolle når du er full av revmatisme og sliter med å gå opp trappa pga smerter Strekkmerker spiller ingen rolle når du har chrons og knapt kan forlate huset for du har diare og magesmerter konstant Osv, osv, osv. Den kroppen du har er den kroppen du har, gjør det beste ut av det. Ingen er perfekt, det er bare de retusjerte magasinbildene som er perfekt, alle vi andre har en eller annen skavank, et eller annet vi ikke liker ved speilbildet vårt. Men spiller det egentlig noen rolle. Kroppen vår er et fantastisk instrument, bruk det og nyt det. Gå på stranden med hevet hode og sol deg, gå i korte snuppete sommerkjoler og nyt den korte sommeren vår. Ingen bryr seg om dine åreknuter, og gjør de det så drit i det. Du lever bare en gang og livet er for kort til å dekke seg til eller skamme seg over ting man overhodet ikke kan noe for. Anonymous poster hash: 73d3d...992 Veldig enig i det annie...992 har skrevet her! Jeg går mot min første sommer med en hudsykdom som vil synes når jeg går i kjole, shorts og bikini. Vel, vil vises ellers også, men noe mindre. Hudsykdommen ser ut som om jeg er full av ringorm - noe jeg vet jeg ikke er, men ikke andre... Men jeg gir fullstendig blaffen. Utslettene ser ikke pene ut, og de er i ferd med å bli flere og styggere, men det bryr meg ikke. Jeg har blitt syk med noe som, om jeg går ubehandlet, i beste fall bare gjør at jeg ikke greier å jobbe, er det en verre diagnose så betyr det at jeg vil bli ødelagt og dø. Likevel har legene avsluttet videre utredning, de kan ikke nok om det og er ikke interessert i å undersøke. Så jeg må klage og bare håpe at jeg får innvilget videre utredning i utlandet. Formen min blir stadig verre, i dag holdt beina på å forsvinne under meg i butikken, etterpå holdt jeg på å besvime. Måtte ringe drosje for i det hele tatt komme meg hjem. Da blir noen utslett og ytre skavanker ganske ubetydelige. Jeg har tremor (skjelvinger) pga. det som feiler meg, og det begynner å bli så ille at folk ser på meg og tror jeg har store psykiske problemer pga. skjelvingene. Men det er en fysisk skjelving som kommer av det som feiler meg. Om folk tror jeg er psykisk syk eller driver med stoff/tabletter og har abstinenser (det har jeg også blitt spurt om), og om de tror jeg er full av ringorm.... det driter jeg faktisk i! Jeg har større problemer enn hva andre tror om meg! Har jeg en god nok dag til å være ute, da er det det som er viktig for meg. Så Hi, prøv å slå det til ro med kroppen din, bli venn med den så godt det går an. Er du frisk ellers, så sett pris på kroppen din slik den er! Ikke fokuser på det som er bagateller, fokuser på alt som er bra med kroppen din, at den fungerer, de gledene den gir deg. Det er litt trening, men det går an å snu slik tankegang. Du er ikke strekkmerkene dine eller åreknutene dine, de er bare en liten del av kroppen din. Det du ellers er som person er så mye viktigere, og ikke minst om helsen din ellers er slik at du fungerer i hverdagen. Anonymous poster hash: 5487a...5d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå