Gå til innhold

Når kommer påskeharen`?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er like forvirra hvert år :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss er det lørdagen :)

Skrevet

Hos oss kommer den torsdagen:-)

Anonymous poster hash: c70b3...c0e

Skrevet

Torsdag her også.

Skrevet

Lørdag

Anonymous poster hash: f793e...2cc

Skrevet

Lørdag.

Anonymous poster hash: 56ebc...1e4

Skrevet

Takk for svar! :)

Da kommer den på Lørdagen her :)

Skrevet

Neste lørdag

Anonymous poster hash: adc5d...f10
Gjest Sommerfuggel
Skrevet

Torsdag hos oss..

Greit å mange dager å fordele godteriet på ;)

Skrevet

Torsdag eller fredag, men snopet skal vare til lørdag også. De får altså et påskeegg som skal vare påskehelgen.

Anonymous poster hash: dd4c4...c5c
Skrevet

Påskeaften !

Anonymous poster hash: 1ce7b...d93

Skrevet

Påskeaften, selvsagt...

Toradag er det skjærtorsdag, fredag langfredag, lørdag påskeaften m. påskeegg, søndag 1.påskedag, mandag 2.påskedag.

Anonymous poster hash: 107d1...fb8

Skrevet

Påskeaften, selvsagt...

Toradag er det skjærtorsdag, fredag langfredag, lørdag påskeaften m. påskeegg, søndag 1.påskedag, mandag 2.påskedag.

Hehe, så det er en selvfølge at dine påsketradisjoner er de rette for alle andre også?

Her har vi en fast tradisjon med leting etter påskeegg torsdag eller fredag, vi er 4-5 familier med barn som møtes og en av foreldrene har tatt på seg oppgaven å gjemme eggene. Så løper ungene rundt og leter mens vi tenner engangsgriller eller bålpanne også griller vi pølser og koser oss. Hver eneste år gjør vi det på denne måten. Men du mener det er feil tradisjon å ha ;)

Skrevet

Påskeaften, selvsagt...

Hehe, så det er en selvfølge at dine påsketradisjoner er de rette for alle andre også?

Her har vi en fast tradisjon med leting etter påskeegg torsdag eller fredag, vi er 4-5 familier med barn som møtes og en av foreldrene har tatt på seg oppgaven å gjemme eggene. Så løper ungene rundt og leter mens vi tenner engangsgriller eller bålpanne også griller vi pølser og koser oss. Hver eneste år gjør vi det på denne måten. Men du mener det er feil tradisjon å ha ;)

Jepp! På grensen til omsorgssvikt faktisk! 😂

Anonymous poster hash: e2471...a03

Skrevet

Her kommer den på påskeaften

Anonymous poster hash: 0a051...451
Skrevet

På påskeaften, akkurat som at nissen kommer på julaften :-) (men da jeg var barn kom den på skjærtorsdag, så her tror jeg de fleste bare finner sin egen tradisjon)

Anonymous poster hash: 84c85...3fb

Skrevet

Her kommer den på torsdag. Da kan de kose seg hele påsken 😉

Skrevet

Påskeharen hopper innom oss fast på skjærtorsdag :D det har jeg og påskeharen blitt enige om ,så det funker helt fint :P

Anonymous poster hash: eaaa4...04b

Skrevet

Her er det påskeaften. Jeg er faktisk oppvokst med at den kom første påskedag morgen, men vi fant fort ut at lørdag er mer praktisk....

Skrevet

Her kom han i går faktisk. For oss starter nemlig påsken når vi går ut i ferien, dvs i går. Har blitt vår tradisjon det. Jeg er ikke oppvokst med noen spesiell dag for påskeegg, ikke alltid vi fikk noen, men når vi fikk, så var vi med på butikken og fylte det opp selv. Påskehare visste jeg ikke om før jeg bke voksen, ante ikke noe om denne gjemmingen og jakten som er vanlig før jeg var midt i tredveårene. Er snart førti nå.

Barnet mitt fikk ikke så mye godteri da, for det liker han ikke noe særlig. Fikk lego han kommer til å leke med hele påsken.

Synes man kan skape sine egne tradisjoner angående påsken, ut i fra hva man gjør ellers disse dagene. Er det så farlig?

Anonymous poster hash: 94c5e...295

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Hos oss kommer det ingen påskehare. Jeg hadde ikke hørt om påskeharen før etter jeg fylte 40, så han har jeg ingen avtale med. Ikke hadde jeg påskeegg da jeg var barn heller, men det får mine barn, da.

Skrevet

Når ungene våkner skjærtorsdagsmorgen har påskeharen vært her..... ;)

Skrevet

Her kommer ingen påskehare, men bestemoren kom med et påskeegg i dag. :) Påskeegget fra oss får han på påskeaften.

Anonymous poster hash: 5d689...dc7
Skrevet

Her kom det et da mormor og morfar var på besøk i helga, også antar jeg at det kommer et i løpet av påsken hos farmor og farfar også. De et små da, det hun fikk i helga var to små sjokolader og en eske smurf.

Da jeg var liten fikk vi litt i egget hver dag fra torsdag til mandag tror jeg. Så skrev vi takkekort til påskeharen (selv om vi skjønte at han ikke var ekte) :)

Anonymous poster hash: d27c7...6b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...