Mummydear Skrevet 28. mars 2015 #1 Skrevet 28. mars 2015 Kan du dele erfaringer? Vurderer selv, har fra før en gutt på 3 år
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #2 Skrevet 28. mars 2015 Fosterbarn er ikke som å få søsken (bortsett i enkelte tilfeller der man blir fosterforeldre til en frisk baby). Det vil bli store omveltninger for gutten deres. Utfordringer og omveltninger som kan bli vanskelig å takle når han er så liten. Anonymous poster hash: 9ae29...dc6
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #3 Skrevet 28. mars 2015 Jeg er oppvokst med fosterbarn. ALDRI skal jeg være fosterforelder. Mye av tiden til foreldrene mine gikk til de barna som kom og vi biologiske ble litt glemt. Noen av dem var voldelige og det var bestandig uro i huset. Vi fikk også en som kom når han var baby. Han har fått en god oppvekst hos foreldrene mine og de har virkelig gjort alt de har kunnet for ham, men dessverre har biologien vært for sterk. Han er voldelig slik som sin far og man kan ALDRI stole på ham. Det er ufattelig trist for oss biologiske som aldri kan la våre barn være på overnatting hos foreldrene våre bare pga ham. Jeg har skrevet om han tidligere her inne og det har vært slåsskamper, truing med kniv, stukket av med babyen vår, mishandlet katten vår osv osv. Selv om dere får et barn fra den er baby er muligheten for at det ikke ender godt tilstede. Anonymous poster hash: 08a4c...77c
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #4 Skrevet 28. mars 2015 Eller så kan dere være heldige å få et barn som ikke vil han så utagerende adferd. Selvsagt har barn som må i fosterhjem opplevd ting barn ikke skal oppleve. Men det betyr ikke at det bør bli et h...... Selv er jeg fosterbarn, og har utrolig god kontakt med begge mine "søstre". Har to familier i vår familie som har fosterbarn, og der harndet også gått over all forventning. Men det er som ei over sier, det er ikke som å få et søsken til sine barn. Det krever en del. Møter med bv, noen ganger møter m foreldre, tilvenning over lange perioder. Osv. Men ikke alle er/blir sinte, utagerende, voldelige , skadde barn. Noen er bare sjeleglad de bor hos en normal familie... Anonymous poster hash: 814ca...bff
Mummydear Skrevet 28. mars 2015 Forfatter #5 Skrevet 28. mars 2015 Hadde jeg vært ute etter et "vanlig søsken" til guttungen hadde jeg blitt gravid selv. Jeg vil gjerne hjelpe vanskeligstilte barn og vurderer derfor fosterhjem. Men det er selvfølgelig med tanke på mitt eget at jeg kun vurderer og ikke allerede har sendt inn søknaden. At det blir mye arbeid, tøft og vanskelig til tider forstår jeg, det er ikke lett for barn å bli tatt fra foreldrene sine og satt i fosterhjem uansett grunn - men kan det "skade" min sønn på noen måte?
HvittHus Skrevet 28. mars 2015 #6 Skrevet 28. mars 2015 Hadde jeg vært ute etter et "vanlig søsken" til guttungen hadde jeg blitt gravid selv. Jeg vil gjerne hjelpe vanskeligstilte barn og vurderer derfor fosterhjem. Men det er selvfølgelig med tanke på mitt eget at jeg kun vurderer og ikke allerede har sendt inn søknaden. At det blir mye arbeid, tøft og vanskelig til tider forstår jeg, det er ikke lett for barn å bli tatt fra foreldrene sine og satt i fosterhjem uansett grunn - men kan det "skade" min sønn på noen måte? Du skriver jeg og min sønn. Er du alene med gutten?
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #7 Skrevet 28. mars 2015 Hadde jeg vært ute etter et "vanlig søsken" til guttungen hadde jeg blitt gravid selv. Jeg vil gjerne hjelpe vanskeligstilte barn og vurderer derfor fosterhjem. Men det er selvfølgelig med tanke på mitt eget at jeg kun vurderer og ikke allerede har sendt inn søknaden. At det blir mye arbeid, tøft og vanskelig til tider forstår jeg, det er ikke lett for barn å bli tatt fra foreldrene sine og satt i fosterhjem uansett grunn - men kan det "skade" min sønn på noen måte? Det som kan blir utfordringen når gutten er så liten at det kan oppleves som vanskelig for ham at plutselig åpnes hjemmet for mange fremmede mennesker, et fremmed barn flytter inn, barnet kan ha utfordringer (store og/eller små), gutten vil kanskje oppleve at dette barnet tar mye plass og mamma blir okkupert med det andre barnet, med barnevernet, med BUP, med PPT, med biologiske foreldre etc. For et lite barn som ikke helt vil forstå alt dette så kan det være mye å ta innover seg og barnet kan få egne utfordringer. Derfor anbefales det at barna er litt eldre slik at de kan forstå mer, har et bedre ordforråd som også kan sette ord på følelser og er mer selvstendige. Anonymous poster hash: 9ae29...dc6
Sint naken biltyv Skrevet 28. mars 2015 #8 Skrevet 28. mars 2015 Jeg er selv fosterbarn og de jeg bodde hos var besøkshjem og beredskapshjem. Skal aldri har fosterbarn selv men takk Gud for at mamma og pappa tok meg inn😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå