Gå til innhold

Kan noen se hit litt? Sykt barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 4 år begynte med oppkast og diare natt til fredag. Kastet opp mange ganger frem til kl 18 fredag kveld. Hadde også diare. Etter det hadde han et opphold på 14 timer før han kastet opp all væska han hadde fått i seg iløpet av natta. Etter det har han gulpet slim og hatt gul vanndiare. Sterk gulfarge. Er dette normalt ved omgangssyke?

Anonymous poster hash: c2249...012

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, veldig. God bedring!

Skrevet

Høres ut som et hissig noro-virus.

De lette magevirusene kaster man gjerne bare opp et par-tre ganger av, og får ikke nødvendigvis diare heller. Det hele er over på et halvt døgn.

Men får du et skikkelig norovirus kan du være syk i opptil 3 dager, og husk at disse hissige virusene der er de som smitter lengst etter siste tømming. Det er pga disse virusene vi har 48-timers regel, selv om de fleste mildere magevirus overhodet ikke smitter så lenge.

Anonymous poster hash: 397e9...003
Skrevet

Var det jeg var redd for. Skal reise på onsdag, så får bare krysse fingrene for at ingen av de andre barna blir smittet. Ellers avlyser jeg ferien. 48 timers regelen følger jeg alltid. :)

Tusen takk for svar.

Hi

Skrevet

Gutten min var akkurat syk, samme greia. Tok 4-5 dager, så var han helt frisk. Siste tømming 3. dag.

Skrevet

Går noe sånt her om dagen også, i klassene til ungene på skolen har de en ukes fravær pga omgangssyke. Som regel er det jo max 3 dager, en dag med tømming og to dager med "karantene", men den runden de har nå har de tømming i 2-4 dager også to dagers karantene....

Anonymous poster hash: 397e9...003

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...