Gå til innhold

Hvor vanlig er det å holde sovevogn i bhg selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser i den tråden som handler om vogner som brukes til å sove i at det er vanlig at foreldrene selv holder vogn. Er det veldig sjelden at det er barnehagen som ordner det sånn som de gjør hos oss?

Skjønner jo at det krever mye ressurser både å flytte på vognene (har jeg med skam å melde aldri tenkt over) og ikke minst å vaske tepper osv. Kanskje det bør opp til vurdering i bhg vår også. Jeg vil heller ordne med vognen selv (de kan godt få fortsette å holde dem for oss altså) enn at verdifull tid blir brukt på det som heller kunne blitt brukt på ungene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt barn i tre barnehager, så noe begrenset erfaring, men har alltid måtte holde med vogn selv.

Skrevet

Eine bhg vi brukar har innesoving. Den andre brukar vogner, men har holdt vogn. Det er imidlertid ikkje nok vogner, og vi er dei "heldige" som måtte ta med eiga vogn. Har inntrykk av at det finst mange forskjellige ordningar på dette.

Skrevet

Har hatt barna i 3 ulike barnehager og i alle 3 barnehagene har personalet ordnet med vognene. Vi har måttet ha med egen vogn + utstyr selv, men peronalet har ordnet alt det praktiske med vogner og soving. Ungene bæres inn i vognposene og vognen trilles inn i skuret. Ikke mye jobb heller ;)

Anonymous poster hash: 0ac5f...8f8
Skrevet

Har jobbet i et par bhg og har selv en gutt i bhg. Og i alle så holder vi foreldre med vogn og pose. Der jeg jobber nå og der gutten min er, så er det vi foreldre som rydder inn Voksipose når vi henter.

Skrevet

Vi har hatt tre forskjellige barnehager. I den første sov barna på madrasser på gulvet, der ordnet vi ikke noe. I den andre og den tredje sov i de i vogn som vi hadde med oss. Da måtte vi hente vogna i skuret når vi kom og legge posen inne hvis det var kaldt ute. Ved henting satte vi vogna tilbake i skuret. 

Skrevet

Jeg har jobbet i en barnehage, og hatt ungene mine i en barnehage, i begge to hadde de innesoving. Men i begge to kunne du ha med vogn hjemmefra som ungen sov i utenfor veranradøren om du ønsket det, da sørget du selv for vogn og pose og måtte ta vognen frem og tilbake hver dag for de hadde ingen steder å oppbevare dem i barnehagen.

Anonymous poster hash: bbc10...0bd
Skrevet

Her holder vi vogn selv første året, så er det innesoving etterpå.

Anonymous poster hash: f4079...99e

Skrevet

Her ordner vi med vogn og utstyr til vognen. Alt annet ordner barnehagen. De har eget oppvarmet rom vognene står i når de ikke er i bruk. Vi sier i fra vis vi skal ha den med hjem slik at de ikke triller den bort.

Skrevet

3 forskjellige bhg og holdt vogn selv i alle.

Anonymous poster hash: 2fd9c...ad8

Skrevet

Vi har hatt to barnehager. I den ene måtte vi ta med vogna frem og tilbake hver dag. Jeg krevde at posen skulle ligge inne før sovetid om vinteren da den ellers hadde blitt veldig kald (det var 20 minus). De hadde heller ikke noe sted under tak å ha vognen, så det ble litt vått av og til (utrolig hvor vanskelig det er å finne et skikkelig regntrekk).

I den andre barnehagen hadde vi med egen vogn, men der sto den inne om natta og under tak om dagen. De ansatte i barnehagen trillet vognene inn og ut hver morgen og ettermiddag.

Anonymous poster hash: ca89a...1db

Gjest Sekretøsa
Skrevet

3 barnehager og har hatt med vogn selv i alle sammen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...