Gå til innhold

Naboen har aldri hunden i bånd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg begynner å bli forbannet og må bare høre om jeg overreagerer?

Vi bor i byggefelt. Nokså nytt med masse unger i omtrent alle hus. Og i nye felt her ligger husene tett. Naboen har en irriterende liten hund som de har null kontroll på. Den løper ute alene til alle døgnets tider og bjeffer hele tiden. Minstemann her er litt redd denne hunden da den ofte løper bort til henne og skal bite i føttene. Vi har sagt flere ganger at hun er redd og om de ikke kan ha hunden i bånd. Men nei. De lukker opp døren ig slipper ut hunden som en katt. Da er den gjerne løs her i gata minst en time. Er vårt barn ute og feks sykler eller leker da kommer hun inn for hun tør ikke. Vi forklarer henne at hunden ikke er farlig osv men den gneldrer sånn at hun blir redd. Jeg syns de kan respektere dette og lufte hunden i bånd men de driter visst i det. Hva gjør vi?

Anonymous poster hash: e71f2...b3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere ringer til falken eller viking hver gang dere ser hunden løs.

Skrevet

Det er båndtvang i tettbebygde strøk. Ring politiet hver gang det skjer, det er ikke sikkert de har tid til å komme, men har de tid til å komme får eieren mellom 5 og 8.000 kr i bot for å bryte båndtvangen (hva boten blir på kommer an på årstiden, det er noen årstider det er strengere med båndtvangen enn andre)

Anonymous poster hash: 5fca5...765
Skrevet

Er de tilsnakkende? Jeg opplevde det samme for noen år siden, men det var større hunder. De hoppet over gjerdet vårt og inn i hagen og skremte ungene. Hundene opptrådte ikke truende, men ungene ble redde. Jeg snakket først med eieren og opplyste om båndtvangen. Eieren ble dritsur og forklarte meg at hundene hadde sommerferie så de skulle ikke gå i bånd eller bindes i hagen. Så jeg sa greit, men da fikk de holde bikkjene i sin egen hage for neste gang de kom inn i min hage ville jeg ringe politiet i stedet for eierne.

Da hundesikret de gjerdet rundt hele eiendommen. Men naboforhorholdet ble aldri helt bra etterpå...

Skrevet

Vi har sagt det sikkert tyve ganger....men de skjønner det bare ikke. Har holdt på å kjøre på hunden flere ganger for den løper rundt bilen. Når jeg har kommentert det sier de bare ja ja....

HI

Skrevet

Vi har sagt det sikkert tyve ganger....men de skjønner det bare ikke. Har holdt på å kjøre på hunden flere ganger for den løper rundt bilen. Når jeg har kommentert det sier de bare ja ja....

HI

Kanskje du bare skal kjøre på hunden så blir du kvitt problemet. :P Ring politiet hver gang den er løs. Det nytter tydeligvis ikke å snakke med naboen.

Anonymous poster hash: 34e1b...418

Skrevet

Hadde et problem med 2 hunder som stadig "rømte " i vårt nabolag. Ble tilslutt drittlei så ringte falken. De kom å hentet hundene og det koster 1500,- pr hund å hente ut.

Et par ganger med det og jeg så aldri hundene igjen. Går det ikke an å snakke med eierne må det tyngre skyts til. Har selv hun og respektere da naboene mine og lovene.

Anonymous poster hash: 70dc9...6c1

Skrevet

Er de tilsnakkende? Jeg opplevde det samme for noen år siden, men det var større hunder. De hoppet over gjerdet vårt og inn i hagen og skremte ungene. Hundene opptrådte ikke truende, men ungene ble redde. Jeg snakket først med eieren og opplyste om båndtvangen. Eieren ble dritsur og forklarte meg at hundene hadde sommerferie så de skulle ikke gå i bånd eller bindes i hagen. Så jeg sa greit, men da fikk de holde bikkjene i sin egen hage for neste gang de kom inn i min hage ville jeg ringe politiet i stedet for eierne.

Da hundesikret de gjerdet rundt hele eiendommen. Men naboforhorholdet ble aldri helt bra etterpå...

Hahahahaha, hundene hadde SOMMERFERIE??

Anonymous poster hash: 1a3cc...c71

Skrevet (endret)

Er de tilsnakkende? Jeg opplevde det samme for noen år siden, men det var større hunder. De hoppet over gjerdet vårt og inn i hagen og skremte ungene. Hundene opptrådte ikke truende, men ungene ble redde. Jeg snakket først med eieren og opplyste om båndtvangen. Eieren ble dritsur og forklarte meg at hundene hadde sommerferie så de skulle ikke gå i bånd eller bindes i hagen. Så jeg sa greit, men da fikk de holde bikkjene i sin egen hage for neste gang de kom inn i min hage ville jeg ringe politiet i stedet for eierne.Da hundesikret de gjerdet rundt hele eiendommen. Men naboforhorholdet ble aldri helt bra etterpå...

Hahahahaha, hundene hadde SOMMERFERIE?? Anonymous poster hash: 1a3cc...c71
Ja, hun sa faktisk det. Hundene hadde sommerferie og derfor kunne hun ikke binde dem. Eller gå med dem i bånd. Jeg påpekte at mine barn også hadde sommerferie og hadde all rett til å leke fritt i sin egen inngjerdede hage uten å bli skremt av hunder.

Vi ble aldri spesielt gode venner etter dette, som sagt, men de fikset et hundesikkert gjerde så hundene holdt seg på deres eiendom etterpå.

Endret av Superdolly
Skrevet

Ring som andre sier falken eller politiet hver gang du ser den løs. Du kan eventuelt "skremme" dem også hvis dere ikke får hjelp av politiet. Ta hunden inn og la dem tro at noen har stjålet den. Etter en stund slipper du den bare ut med en anonym lapp der det står at neste gang du ser at hunden løper løs blir den levert til politiet eventuelt lagt ut for adopsjon. 

Du kan forresten også ringe mattilsynet og gi en bekymringsmelding. 

Skrevet

Er de tilsnakkende? Jeg opplevde det samme for noen år siden, men det var større hunder. De hoppet over gjerdet vårt og inn i hagen og skremte ungene. Hundene opptrådte ikke truende, men ungene ble redde. Jeg snakket først med eieren og opplyste om båndtvangen. Eieren ble dritsur og forklarte meg at hundene hadde sommerferie så de skulle ikke gå i bånd eller bindes i hagen. Så jeg sa greit, men da fikk de holde bikkjene i sin egen hage for neste gang de kom inn i min hage ville jeg ringe politiet i stedet for eierne.Da hundesikret de gjerdet rundt hele eiendommen. Men naboforhorholdet ble aldri helt bra etterpå...

Hahahahaha, hundene hadde SOMMERFERIE?? Anonymous poster hash: 1a3cc...c71
Ja, hun sa faktisk det. Hundene hadde sommerferie og derfor kunne hun ikke binde dem. Eller gå med dem i bånd. Jeg påpekte at mine barn også hadde sommerferie og hadde all rett til å leke fritt i sin egen inngjerdede hage uten å bli skremt av hunder.

Vi ble aldri spesielt gode venner etter dette, som sagt, men de fikset et hundesikkert gjerde så hundene holdt seg på deres eiendom etterpå.

Noen folk er bare så rare altså! :D

Men bra det ordnet seg. Knallkommentar fra sin side at det var barnas sommerferie også.

Anonymous poster hash: 1a3cc...c71

Skrevet

Ring viking eller falken hver gang den er løs. Det koster 1500 å få den ut så de slutter å ha den løs etterhvert

Skrevet

Vi har en liten hund som stikker av, det er ikke gøy for oss eiere heller. Som regel stikker den av hvis noen kommer på besøk ringer på og de åpner døra selv før vi har fått plassert hunden trygt i buret sitt. Andre ganger fordi barna låser opp døren for å se ut eller (mulig de ønsker å slippe ut hunden?) enda så mye vi terpet på at barna ikke skal gjøre dette og sier til alle vi kjenner at de ikke må åpne døra før oss skjer dette. Det er utrolig frustrerende for oss eiere. Vi har kjøpt slik voldtektslås fra innsiden slik at døra Max kan åpnes 10-15cm, vi glemmer ofte å ta den på (da den er litt irriterende) men da vi har den på klarer hunden å komme ut med hodet, men stopper med rompa. Da må vi gå ut verandaen å redde, skubbe henne igjennom, siden vi ikke får opp døra sv låsen med mindre den er lukket. Heldigvis er ikke hunden så stor at den kan gjøre noe skade på noen eller noe. Den største faren hunden gjør er mot seg selv å bli påkjørt.

Jo vi har kustus på hunden og den lynner, men i det den klarer å komme seg ut og er "fri" blir den så gira at det tar 10 min før den roer seg.

Ofte er jeg ikke klar over at hunden er ute (hvis barna har sluppet den ut) før den sikkert har vært ute en time og jeg hører et bjeff. Barna våre er 2,5 og 1,5 år og er i værste alderen. Håper det blir bedre når de blir eldre...

Anonymous poster hash: 453e1...88d

Skrevet

Vi har en liten hund som stikker av, det er ikke gøy for oss eiere heller. Som regel stikker den av hvis noen kommer på besøk ringer på og de åpner døra selv før vi har fått plassert hunden trygt i buret sitt. Andre ganger fordi barna låser opp døren for å se ut eller (mulig de ønsker å slippe ut hunden?) enda så mye vi terpet på at barna ikke skal gjøre dette og sier til alle vi kjenner at de ikke må åpne døra før oss skjer dette. Det er utrolig frustrerende for oss eiere. Vi har kjøpt slik voldtektslås fra innsiden slik at døra Max kan åpnes 10-15cm, vi glemmer ofte å ta den på (da den er litt irriterende) men da vi har den på klarer hunden å komme ut med hodet, men stopper med rompa. Da må vi gå ut verandaen å redde, skubbe henne igjennom, siden vi ikke får opp døra sv låsen med mindre den er lukket. Heldigvis er ikke hunden så stor at den kan gjøre noe skade på noen eller noe. Den største faren hunden gjør er mot seg selv å bli påkjørt.

Jo vi har kustus på hunden og den lynner, men i det den klarer å komme seg ut og er "fri" blir den så gira at det tar 10 min før den roer seg.

Ofte er jeg ikke klar over at hunden er ute (hvis barna har sluppet den ut) før den sikkert har vært ute en time og jeg hører et bjeff. Barna våre er 2,5 og 1,5 år og er i værste alderen. Håper det blir bedre når de blir eldre...

Eh, alle hunder, selv de minste Chihuahua eller Pinsher, kan gjøre massiv skade på f.eks et barn. Du er uvitende eller naiv om du tenker noe annet om den elskelige, lille hunden deres.

Anonymous poster hash: ed046...ce4

Skrevet

Vel hunden vår liker ikke barn, holder seg alltid 2 meter unna, nærmere går den ikke om jeg så tvinger den i bånd. Jeg kjenner hunden min bedre enn deg, og det er ikke chihuahuan eller pincher. Det er en vakthund som er disiplinert

Skrevet

Har dei små unger som glemmer å lukke døren etter seg? Det problemet har vi med 3 små barn i hus. Så mini pleier og løpe så fort han ser muligheten. Ikke att det er unnskyldning. Men mulig derfor den er ofte laus.

Anonymous poster hash: 0ec39...a7d

Skrevet

TS, jeg vet hvordan du har det. Har også naboer som slipper hunden ut uten bånd, den løper rundt, driter overalt og bjeffer i tillegg til alle døgnets tider. Jeg har sagt ifra tusen ganger til dem at det er båndtvang, men det hjelper ikke. De svarer at det er båndtvang kun om sommeren ikke vinteren. Ingenting hjelper så jeg har gitt det opp.

Anonymous poster hash: a590c...af5

Skrevet

Vel hunden vår liker ikke barn, holder seg alltid 2 meter unna, nærmere går den ikke om jeg så tvinger den i bånd. Jeg kjenner hunden min bedre enn deg, og det er ikke chihuahuan eller pincher. Det er en vakthund som er disiplinert

Uvitende og naiv, det var det jeg skrev. Det står jeg enda mer for nå.

Et barn holder seg derimot ikke alltid unna en hund - hunden kan bli presset opp i et hjørne ganske enkelt om den ønsker avstand til barnet. Hva skjer da, tenker du?

Du kjenner din hund best, fremmede barn kjenner den ikke overhodet, og mange vet lite eller ingenting om hunder og da særlig måten hundene kommuniserer på. Logring f.eks ser mange på som en bra ting - det er det altså ikke nødvendigvis. En stresset/oppjaget hund kan også lett se lykkelig og ivrig ut. Det kan ende så veldig galt.

Anonymous poster hash: ed046...ce4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...