Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #1 Skrevet 28. mars 2015 Bor i et sameie jeg opplever ikke har noen interesse for barns sikkerhet på uteområdet. I vinter ble det hengt opp en lapp om at samehets fraskrev seg alt ansvar under aking i en bakke .. Jeg lurer på om de juridisk sett kan fraskrive seg ansvar for hendeser på sameiets område? Setter veldig pris på tilbakemeldinger km noen kan noe om dette Anonymous poster hash: 8840b...80d
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #2 Skrevet 28. mars 2015 Det er da vitterlig ikke sameiets ansvar for sikker akebakke for dine unger. Det er det du som må passe på. Er så sjokkert over hvor mange som overlater ansvaret for å oppdra egne unger til andre mennesker. Bruk hodet ditt selv! Anonymous poster hash: fb141...025
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #3 Skrevet 28. mars 2015 Det er da vitterlig ikke sameiets ansvar for sikker akebakke for dine unger. Det er det du som må passe på. Er så sjokkert over hvor mange som overlater ansvaret for å oppdra egne unger til andre mennesker. Bruk hodet ditt selv! Anonymous poster hash: fb141...025 Hehehehe, arti menneske ! Har jeg ansvar for egne barn???! Hva i alle dager, nytt for meg! Nei, trenger svar fra voksne mennesker som kjenner lovverket, altså ikke slike som deg Anonymous poster hash: 8840b...80d
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #4 Skrevet 28. mars 2015 All aking, leking og aktivitet ute skjer vel på eget ansvar? Er man i alpinbakken i bakkens åpningstid/andre plasser som driftes så har vel de et ansvar. Men finner man en bakke som man aker i så er det på eget ansvar. Anonymous poster hash: 56c9a...105
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #5 Skrevet 28. mars 2015 Hva slags ansvar skal sameiet ha om ditt barn brekker arma under aking? Bor selv i et sameie og har ikke i mine fjerneste, villeste tanker tenkt at felleseiet er juridisk ansvarlige om mitt barn skader seg i en bakke. På et oppsatt lekeapparat hadde nok saken kunne stilt seg annerledes. Kunne reagert dersom et lekeapparat hadde vært i så dårlig stand at barna ble skadet, men ikke om det hadde skjedd et hendelig uhell ved vanlig lek. Anonymous poster hash: 591ca...449
mamma_bergen Skrevet 28. mars 2015 #6 Skrevet 28. mars 2015 Altså, jeg leste noe _helt_ annet i overskriften o.O
ulydia Skrevet 28. mars 2015 #7 Skrevet 28. mars 2015 Altså, jeg leste noe _helt_ annet i overskriften o.O Eg og...
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #8 Skrevet 28. mars 2015 Samehets faktisk :-) Anonymous poster hash: 487e6...f31
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #9 Skrevet 28. mars 2015 Her er du ute på villspor HI. Og som andre har kommentert, den overskriften passet virkelig ikke til teksten din... Anonymous poster hash: 858ea...9be
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #10 Skrevet 28. mars 2015 Det er vel grenser for hva sameiet skal ta ansvar for. Du er på villspor ja. Anonymous poster hash: 8a49c...2f9
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #11 Skrevet 28. mars 2015 Nå bor du der også og du har ansvaret for deg selv og barna. Sameie har null ansvar fordi du og barna bruker en bakke på egen eiendom. Virkelig? Sikkre en akebakke? Anonymous poster hash: 5a3e6...6df
Gjest Jigglewiggle Skrevet 28. mars 2015 #12 Skrevet 28. mars 2015 Dobbelposting fjernet fra tråden Jigglewiggle Brukermoderator
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #13 Skrevet 28. mars 2015 Altså, jeg leste noe _helt_ annet i overskriften o.O Jeg også!😂😂 Anonymous poster hash: b56b7...629
Berta_78 Skrevet 28. mars 2015 #14 Skrevet 28. mars 2015 Sameiet er ikke ansvarlig for å stille med en trygg akebakke til beboerne. Du virker litt krass og kravstor, som forelder må man selvfølgelig selv ivareta barnas sikkerhet i uterommet. Men du har et poeng i at de virker lite barnevennlige. Man skulle tro at det var i alles interesse å skape gode og trygge omgivelser for at barna skal leke og være i aktivitet, og det å sikre en akebakke er et godt tiltak. For noen år siden var det en grusom ulykke like ved der jeg bor der en 8 år gammel jente døde da hun akte inn i et tre i akebakken som ligger ved et stort borettslag. Etter ulykken kom det opp sikringsputer på trærne. Det er så fælt å tenke på at ikke de kom opp før. Det er ikke mye som skal til, og man bør kunne ta opp dette f.eks på et møte. Du kan kanskje også høre med kommunen hvis dette er en bakke som brukes av flere?
Englenemine Skrevet 28. mars 2015 #15 Skrevet 28. mars 2015 Leste også lite barnevennlig samleie og måtte lese setningen tre ganger for å innse feilen hehe.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #16 Skrevet 28. mars 2015 Nå kom jeg på hvorfor jeg ikke har vært på dette forumet på noen år.. D var evnen å lese noe mellom linjene til mange av de som Gir alle de gode rådene. Anonymous poster hash: 8840b...80d
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #17 Skrevet 28. mars 2015 Nå er det jo slik at de fleste sameier er ganske så demokratiske, så du kan jo først og fremst møte opp på sameiemøte og komme med innspill til hvordan uteområdene kan gjøres mere barnevennlige, så kan du si at du ønsker å stille til valg å så bli valgt inn i styret Du er jo selv en del av det sameiet du kritiserer. Anonymous poster hash: 2948e...4aa
Sint naken biltyv Skrevet 28. mars 2015 #18 Skrevet 28. mars 2015 Juridisk sett kan de si at du leker på eget ansvar. Hva slags ansvar mener du sameiet skal ta? Er det en akebakke sameiet har laget? Det kan falle inn under ansvaret for lekeplasser som sameiet har
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå