Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #1 Skrevet 27. mars 2015 Jeg har en kjekk jobb med god betaling. Jeg har også hatt kjedelig jobb til lav betaling. Mange her inne er veldig opptatt av at de med høy utdanning skal ha høy lønn. Greit det, men jeg synes nesten de med kjedelige jobber fortjener det like mye. Har som sagt prøvd begge deler. Hvorfor skal jeg som har det helt flott på jobb tjene bedre enn de som ikke har det. Jobb er jobb, og folk tar utdannelse likevel. Det betaler seg jo i kjekk jobb. Jeg har utdannelse, men slår et slag for de lavtlønte. Anonymous poster hash: f1d14...8a3
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #2 Skrevet 27. mars 2015 Jeg har en kjekk jobb med god betaling. Jeg har også hatt kjedelig jobb til lav betaling. Mange her inne er veldig opptatt av at de med høy utdanning skal ha høy lønn. Greit det, men jeg synes nesten de med kjedelige jobber fortjener det like mye. Har som sagt prøvd begge deler. Hvorfor skal jeg som har det helt flott på jobb tjene bedre enn de som ikke har det. Jobb er jobb, og folk tar utdannelse likevel. Det betaler seg jo i kjekk jobb. Jeg har utdannelse, men slår et slag for de lavtlønte.Anonymous poster hash: f1d14...8a3 Æh... At det var? Anonymous poster hash: 599d5...5b6
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #3 Skrevet 27. mars 2015 Til å være høyt utdannet så virker du særdeles lite smart. Tror du lønn gjenspeiler seg i hvor kult/morsomt yrket er? Lønn gjenspeiler kunnskap, krav, etterspørsel. Høytlønnede jobber kan være like kjedelige for noen mennesker som lavtlønnede for andre. Du kan ikke være edru med slike enkle og lite logiske slutninger. For din skyld så håper jeg det er grunnen iallefall. Anonymous poster hash: 03cf0...7b9
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #4 Skrevet 27. mars 2015 Hvem skal definere hva som er en kjedelig jobb? Vi er forskjellige vet du. Lavtlønte yrker er ikke nødvendigvis kjedelig. Anonymous poster hash: 46719...f5c
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #5 Skrevet 27. mars 2015 Vi kan alle være enige i at lavtlønnede skulle hatt mer. Dessuten tar de aller fleste utdannelse i dag og da er den ikke verdt like mye lengre. Anonymous poster hash: f1d14...8a3
Smaaen Skrevet 27. mars 2015 #6 Skrevet 27. mars 2015 Til å være høyt utdannet så virker du særdeles lite smart. Tror du lønn gjenspeiler seg i hvor kult/morsomt yrket er? Lønn gjenspeiler kunnskap, krav, etterspørsel. Høytlønnede jobber kan være like kjedelige for noen mennesker som lavtlønnede for andre. Du kan ikke være edru med slike enkle og lite logiske slutninger. For din skyld så håper jeg det er grunnen iallefall. Anonymous poster hash: 03cf0...7b9 Nei, men det burde.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #7 Skrevet 27. mars 2015 Til å være høyt utdannet så virker du særdeles lite smart. Tror du lønn gjenspeiler seg i hvor kult/morsomt yrket er? Lønn gjenspeiler kunnskap, krav, etterspørsel. Høytlønnede jobber kan være like kjedelige for noen mennesker som lavtlønnede for andre. Du kan ikke være edru med slike enkle og lite logiske slutninger. For din skyld så håper jeg det er grunnen iallefall. Anonymous poster hash: 03cf0...7b9 Det er jo ikke sant. Mange med høyere utdanning og etterspurt kompetanse tjener dårlig. Oftest fordi det ikke finnes et stort arbeidsmarked for dem i det private som kan lønne bedre. Disse yrkene har ofte et problematisk frafalI noen tilfeller, som for barnehagelærere så sørger muligheten for dispensjasjon fra utdanningskravet for en slags prisregulering. Det er skrikende behov for dem, men det driver ikke lønna opp. Anonymous poster hash: fb5d2...617
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå