Gå til innhold

Spm om besteforeldre og barnebarn... :)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en på 4 år og en på 9 mnd. Også er vi så heldige å ha veeeeldig engasjerte besteforeldre som elsker å være med barnebarna... Ha dem på overnatting, henter i barnehage, tar med eldste på aktivitet fast 1 gang i uka(bor 2 min unna hverandre) osv, osv ...

 

Besteforeldrene har 4 åringen relativt ofte på overnatting noe de ofte spør om selv, de har vel hatt minste 2-3 netter spredt på disse 9 mnd... Nå til spørsmålet: Gjør vi dumt i å skille dem? Altså la besteforeldrene og 4 åringen kose seg sammen uten minste? De har et veldig sterkt og godt bånd ;)

 

Mannen min mener at de bør være mer sammen slik at 4 åringen skjønner/blir vant til å dele på besteforeldrene... At eldste skal bli vant til at baby er en naturlig del av kos med besteforeldre. Jeg mener at siden minste fortsatt bare er baby, så kan hun allikevel ikke bli med på masse av det de finner på sammen, det er heller ikke like praktisk og ja... hun er fortsatt baby og føler meg liksom ikke like komfortabel med at de har med minste på en hel helg til hytta enda eksempelvis.

 

Grunnen til disse tankene er at vi vet ganske sikkert at besteforeldrene kommer til å spørre om å ha eldste 1 eller 2 netter på hytta i påsken... Mannen mener at de da skal ha minste også for at ikke 4 åringen skal bli for eiesjuk i fremtiden og for søskenforholdet dem i mellom.....

 

Så hva mener dere? Heretter så er det begge 2 sammen eller ingen overnatting fremover? 

 

 



Anonymous poster hash: cbf87...978
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slutt å være så problemfokusert på "problemer" som muligens, kanskje, hvisomatte dersomatte kan komme til å komme og la 4-åringen få nyte litt etterlengtet oppmerksomhet!

 

Anonymous poster hash: bd738...653

Skrevet

9mnd-tassen har ikke peiling!!

 

La 4åringen få ha litt alenetid så lenge som råd... Ikke bare, bare å få en baby i hus for en liten gutt... :)

 

Anonymous poster hash: 0ab24...0f9

Skrevet

La 4åringen draalene. En baby er en baby og er med foreldrene.

 

Anonymous poster hash: f0ccc...42f

Skrevet

Slutt å være så problemfokusert på "problemer" som muligens, kanskje, hvisomatte dersomatte kan komme til å komme og la 4-åringen få nyte litt etterlengtet oppmerksomhet!

 

Anonymous poster hash: bd738...653

He he he ;) Joda jeg ser den altså. Bare gubben som er litt usikker da de er mye sammen i ukedagene, men da ikke like mye med minste naturlig nok ;) Så oppmerksomhet på 4 åringen er det ikke manko på for å si det sånn ;) Men er enig, syns ikke minste skal være en hindring når baby allikevel ikke bryr seg :) HI

 

Anonymous poster hash: cbf87...978

Skrevet

La 4 åringen få kose seg med besteforeldrene!!

 

Anonymous poster hash: cb856...74e

Skrevet

Vi hadde litt samme situasjon,en når minste bikket 15 måneder satt vi med foten, at det skulle være anenhver sin gang... 4 åringen blir fortsatt favoritisert... Sa ifra igjen etter jul og jo det har blitt hakket bedre ;) men de tar bare med minste på trilletur (mulig overnatting) 4 åringen overnatter minst en gang i uka og blir tatt med på kino/bowling/lekeland/teater osv. I tillegg tillat de også gir inntrykk av at det er så mye gøyere å henge med han på fire. Hun på to er liksom for baby fortsatt.

 

Får bare tenke at vi faktisk er heldig så har engasjerte besteforeldre, men får vondt når jeg ser hun minste også vil være med

 

Anonymous poster hash: 0083e...a03

Skrevet

Vi hadde litt samme situasjon,en når minste bikket 15 måneder satt vi med foten, at det skulle være anenhver sin gang... 4 åringen blir fortsatt favoritisert... Sa ifra igjen etter jul og jo det har blitt hakket bedre ;) men de tar bare med minste på trilletur (mulig overnatting) 4 åringen overnatter minst en gang i uka og blir tatt med på kino/bowling/lekeland/teater osv. I tillegg tillat de også gir inntrykk av at det er så mye gøyere å henge med han på fire. Hun på to er liksom for baby fortsatt.

 

Får bare tenke at vi faktisk er heldig så har engasjerte besteforeldre, men får vondt når jeg ser hun minste også vil være med

 

Anonymous poster hash: 0083e...a03

Vi oppfatter det ikke slik at det er de som favoriserer, mer det at jeg holder igjen litt da jeg synes minste er litt liten for en hel helg borte liksom... Også tenker jeg at de blir mer sliten.. Er ganske sikker på at de kommer til å ville ha med begge 2 på ting etterhvert ;) HI

 

Anonymous poster hash: cbf87...978

Skrevet

Den minste er for liten til å skjønne noe og den største trenger alenetid. La største få ha alenetid med besteforeldre. Er en helt annen sak når minste blir større. Da må de bytte på!

 

Anonymous poster hash: 41db2...7ce

Skrevet

Hva skal en baby på 9 mnd sove borte fra begge hovedomsorgspersonene etter?

 

Anonymous poster hash: 30068...cfc

Skrevet

Vi har en på seks år og en på tre år. Vi deler dem ofte, slik at min mor tar en og svigermor tar en. Ser ikke problemet. Begge får kvalitetstid med besteforeldrene, og det er mer behagelig for dem å bare ha en.

Skrevet

La 4 åringen kose seg sammen med besteforeldrene alene.

Kjekt for h'n det, å få litt alenetid sammen med voksne.

 

Mannen din lager et problem av noe som sikkert ikke oppstår senere engang.

Nå er baby liten og 4 åringen forstår at etter hvert som den vokser til så blir det naturlig å måtte være sammen med besteforeldrene.

Skrevet

Herregud, så pirkete. Den minste skal jo også bli 4 år en gang. Og en vakker dag blir de 9, og så blir de 12, og hver alder har sine privilegier. Når den eldste er 11 kan hun/han gå på filmer med en viss aldersgrense, den yngste kan den ikke. Når den yngste er 6, kan hun/han fortsatt sitte på fanget, men den eldste kan det ikke. Men alle får en eller annen gang være 1, 3, 5, 7, 11 og 15 år og prøve det som hører til.

 

Anonymous poster hash: 45142...cbf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...