Gå til innhold

Er 350 000 ok startlønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har av ulke grunner ikke jobbet noe de siste 10 årene, og før det hadde jeg bare vikarstilling med veldig variabel arbeidsmengde.

Har nå fått fast 100%, med en årslønn på 350 000. Har ingen utdannelse eller erfaring.

Anonymous poster hash: ed6c9...1cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer helt an på hva du skal gjøre

Anonymous poster hash: 9fb9c...827
Skrevet

Det var min startlønn etter 3 år på høyskole, så vil vel si at det er helt ok lønn. Men det kommer jo an på hvilken type jobb det er.

Anonymous poster hash: 0281f...794

Skrevet

Hi her.

Jeg skal besvare mail fra kunder og sende ut fakturaer. Alt skal foregå på hjemmekontor.

Skrevet

Hi her.

Jeg skal besvare mail fra kunder og sende ut fakturaer. Alt skal foregå på hjemmekontor.

Synes det er en bra lønn utifra arbeidsoppgaver og at du har ingen utdanning.

Anonymous poster hash: 22a6e...7f8

Skrevet

Ja jøss! Uten utdanning så bør du være godt fornøyd. Husk at også vi med lang utdanning også ofte må begynne på slike lønninger, og neimen om vi klatrer særlig fort heller.

Anonymous poster hash: 2edec...d34

Skrevet

Ja så absolutt. Som hun over her skriver så har jeg tre år høyskoleutdannelse og startlønnen min var også på 350 000 for 3 år siden!

Anonymous poster hash: cdd1e...4f5

Skrevet

Ja, synes det er bra.

Anonymous poster hash: 9683d...8a6
Skrevet

Ut i fra at du ikke har utdanning eller erfaring er det en grei lønn. 

Anonymous poster hash: 0c4b5...323
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

For å være ærlig, så er det en kjempelønn, siden du ikke har utdannelse og skal gjøre en vanvittig enkel jobb.

Det er faktisk ganske surt for mange av oss som faktisk har tatt utdannelse, kanskje over mange år, at det er mulig å hente ut gode lønninger uten utdannelse. Dere som ikke har utdannelse skal selvfølgelig tjene greie lønninger, men det er ergerlig at det ikke lønner seg å ha utdanning. Mange med gode utdannelser som ikke har høyere startlønn enn 350k.

Skrevet

For å være ærlig, så er det en kjempelønn, siden du ikke har utdannelse og skal gjøre en vanvittig enkel jobb.

Det er faktisk ganske surt for mange av oss som faktisk har tatt utdannelse, kanskje over mange år, at det er mulig å hente ut gode lønninger uten utdannelse. Dere som ikke har utdannelse skal selvfølgelig tjene greie lønninger, men det er ergerlig at det ikke lønner seg å ha utdanning. Mange med gode utdannelser som ikke har høyere startlønn enn 350k.

for ikke snakke om studielånet de fleste har etter endt utdannelse også :(

Skrevet

Det synes jeg absolutt, jeg har det samme som butikksjef med 15 års erfaring.

Anonymous poster hash: 18420...10b

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

for ikke snakke om studielånet de fleste har etter endt utdannelse også :(Anonymous poster hash: cdd1e...4f5

Det unnlot jeg bevisst å ikke ta med.

Skrevet

for ikke snakke om studielånet de fleste har etter endt utdannelse også :(

Veldig enig med dere!

Hilsen en med mange års utdanning, fullt studielån, startlønn på 320000 og nå endelig oppi 450000 etter 5 år...

Anonymous poster hash: 023cb...ab4

Skrevet

Ja! Hvor mye er det pr mnd?

Anonymous poster hash: a1ebc...da8

Skrevet

Veldig bra. Jeg har 377 000 kr som institusjons kokk i tungt yrke med 20 års erfaring.

Anonymous poster hash: 8526d...8f8
Skrevet

Jeg har 327000 med 8 års ansiennitet...

Anonymous poster hash: 51ca8...be7

Skrevet

Jeg har 430.000 med null erfaring eller fullført utdannelse. Kontor.

Anonymous poster hash: 46354...676

Skrevet

Jeg har akuratt begynt å jobbe som administrasjonsmedarbeider etter 13 år hjemme med ungene. Har utdannelse men ikke innen dette. Har 400.000 i årslønn. Fornøyd jeg :-)

Anonymous poster hash: 0d4f4...417

Skrevet

Hi her.

Jeg skal besvare mail fra kunder og sende ut fakturaer. Alt skal foregå på hjemmekontor.Anonymous poster hash: ed6c9...1cd

Å, det høres ut som en jobb som passer utmerket til meg mtp nåværende situasjon på hjemmefronten. Får jeg lov til å spørre hvilke firma det er snakk om? :) Vet du om dem trenger flere medarbeider? :)

Anonymous poster hash: c65a8...ade

Skrevet

Enig i at det skal lønne seg med utdannelse..men samtidig så er det ikke nødvendigvis sånn at all utdannelse er relevant eller særlig nyttig for arbeidsmarkedet generelt!

Jeg har selv mastergrad i såkalte humanistiske fag, og har gjort noen grep for å gjøre utdannelsen og bakgrunnen min mer interessant for arbeidsmarkedet

Anonymous poster hash: 22e71...202

Skrevet

Enig i at det skal lønne seg med utdannelse..men samtidig så er det ikke nødvendigvis sånn at all utdannelse er relevant eller særlig nyttig for arbeidsmarkedet generelt!

Jeg har selv mastergrad i såkalte humanistiske fag, og har gjort noen grep for å gjøre utdannelsen og bakgrunnen min mer interessant for arbeidsmarkedet

Jo, selv utdannelse som ikke er direkte relevant, gir gjerne et fortrinn. Men ofte må man forklare arbeidsgiveren konkret hvorfor. 

Anonymous poster hash: c96ae...d66

Skrevet

For å være ærlig, så er det en kjempelønn, siden du ikke har utdannelse og skal gjøre en vanvittig enkel jobb.Det er faktisk ganske surt for mange av oss som faktisk har tatt utdannelse, kanskje over mange år, at det er mulig å hente ut gode lønninger uten utdannelse. Dere som ikke har utdannelse skal selvfølgelig tjene greie lønninger, men det er ergerlig at det ikke lønner seg å ha utdanning. Mange med gode utdannelser som ikke har høyere startlønn enn 350k.

Enig i at det skal lønne seg med utdannelse..men samtidig så er det ikke nødvendigvis sånn at all utdannelse er relevant eller særlig nyttig for arbeidsmarkedet generelt!Jeg har selv mastergrad i såkalte humanistiske fag, og har gjort noen grep for å gjøre utdannelsen og bakgrunnen min mer interessant for arbeidsmarkedetAnonymous poster hash: 22e71...202

Jo, selv utdannelse som ikke er direkte relevant, gir gjerne et fortrinn. Men ofte må man forklare arbeidsgiveren konkret hvorfor.   Anonymous poster hash: c96ae...d66

Men man må ikke tenke 'spiller ingen rolle hva jeg studerer for så lenge jeg har en grad får jeg god jobb og bra lønn..' Mange fra sv og hf-fakultetene som har brent seg på den

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...