Gå til innhold

Kan jeg spørre verdens dummeste spm? :-P

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å slutte å amme datteren min. Dvs at jeg vel ikke har ammet henne på ca 3 uker nå.

Jeg har fremdeles melk (og regner med at jeg kommer til å ha det i lang tid ennå. Etter førstemann tok det iallfall 5 år før all melken var borte) og hun har fremdeles kjempelyst på (hun er 21 mnd). 

Så til det dumme spørsmålet:

Blir aldri melken som er inni brystene dårlig/sur/for gammel e.l.? Utenfor brystene har den jo ganske kort holdbarhetstid. Så har den evig holdbarhet inni brystene?

Anonymous poster hash: 22c01...0d4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det opplagte svaret er. Melken har evig holdbarhet helt til den kommer ut av brystet. Hva skjer på veien ut?

Anonymous poster hash: 2dadf...c92

Skrevet

Det opplagte svaret er. Melken har evig holdbarhet helt til den kommer ut av brystet. Hva skjer på veien ut?

Anonymous poster hash: 2dadf...c92

Oxidering og bakterier?

Anonymous poster hash: f6c7a...95b

Skrevet

Jeg holder på å slutte å amme datteren min. Dvs at jeg vel ikke har ammet henne på ca 3 uker nå.

Jeg har fremdeles melk (og regner med at jeg kommer til å ha det i lang tid ennå. Etter førstemann tok det iallfall 5 år før all melken var borte) og hun har fremdeles kjempelyst på (hun er 21 mnd).

Så til det dumme spørsmålet:

Blir aldri melken som er inni brystene dårlig/sur/for gammel e.l.? Utenfor brystene har den jo ganske kort holdbarhetstid. Så har den evig holdbarhet inni brystene?

Anonymous poster hash: 22c01...0d4

Haha, er i samme situasjon og har lurt på det samme😜

Anonymous poster hash: bffda...57e

Skrevet

😂

Aner ikke,men syns det var et godt spørsmål! 😄

Skrevet

Det lages ny melk hele tiden. Den gamle melken tas opp i kroppen. 😊

Anonymous poster hash: 63d4b...fd8

Skrevet

Haha, fantastisk! 
Lurte på det samme en gang i tiden :P Melk produseres hele tiden, og det kommer hele tiden "ny" melk til brystene. Det som ikke blir brukt taes opp i kroppen, så det blir ikke muggent inni ;)

Anonymous poster hash: 0e043...190
Skrevet

Det er jo ikke slik at melka blir værende i puppene fra det øyeblikket du slutter å amme. Det er ikke sånn at du kan klemme ut melk fra 98 liksom. 😊

På samme måte som blod så fornyer melka seg. (Søler du blod, så begynner det også å lukte etter ei tid, men det holder seg jo ferskt i kroppen, fordi det alltid er nytt og ferskt )

Hvis ikke kunne du jo aldri tatt et glass vin feks, da melka ville hatt alkoholinnhold helt til puppene ble tomme.

Anonymous poster hash: 85254...0bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...