Gå til innhold

TV på rommet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal flytte snart og i den forbindelse er jeg litt i tvil om hva jeg skal gjøre. Vi har i dag to tver, en flatskjerm, 40', på stua og en liten (23' tror jeg) med integrert dvd som barna eier sammen (4 og 9 år, fikk en brukt av slektning til jul). Når vi flytter kommer jeg til å kjøpe projektor og lerret til stua (filmnerd); er det helt horribelt å tenke at 9åringen får den store TV'n på rommet sitt (ingen kanaler, Chromecast eller Apple TV koblet til, Netflix el. på pad) og at minste får den lille TV'n for seg selv (bare til DVD, klarer ikke å sette på selv enda)? Begge fungerer jo fint, men man får jo ikke noe igjen for dem, og på et eller annet tidspunkt kommer barna til å få tv på rommet. Ser jeg at det blir TV-titting f.eks. på natta ryker de rett ut selvfølgelig - tvene, ikke barna. De er mye ute, men er litt for glad i skjerm. Det blir jo da lite tv-titting på stua utover å ha "kino" sammen siden det ikke er noen tv der som står på jamt, slik det er nå (noe som er grunnen til at jeg vil ha den ut).

Anonymous poster hash: f2458...1de
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge den ikke blir brukt mer enn dere som foreldre synes er fornuftig, så synes i alle fall ikke jeg det er noe galt i å ha TV på rommet.

Skrevet

Her har begge barna tv på rommet. Minste fikk det da han var 7 år. Nå er det ikke kanaler på noen av tvene. De kan se på film og spille. Men selv om de har det på rommet, så er det regulert. Så de får ikke bruke det for mye. Men synes det og er praktisk da de har andre barn på besøk, så vil de se på film. Da er det greit at de kan gjøre det på rommet.

Anonymous poster hash: 04e50...b66

Anonymous poster hash: 04e50...b66
Skrevet

Her har min sønn hatt det siden han var 3 år. Og barn nr 2 fekk og når han var 3 😊 bedre venne gjengen sitte der oppe å spiller 😊

Anonymous poster hash: b0115...127

Skrevet

Her har ungene sin egen TV på kjellerstua, men ingen av dem får ha TV på rommet.

Anonymous poster hash: 76613...622
Skrevet

OK, bra det ikke bare er meg da. Jeg har egentlig vært litt anti tv på rommet, men nå får vi ikke TVstue lenger, og jeg får fnatt av Disneychanel ol. i stua, så alle prinsipper farer ut av vinduet :) De spiller ikke (eldste spiller litt på pad), så det blir kun til film og annet som ev. er interessant på Netflix (egen Kids bruker). De hører enn så lenge etter når jeg ber dem skru av, skulle de begynne å protestere er det jo bare å nappe ut en ledning eller tre.

Skrevet

I mangel av ekstra stue så har sønnen min hatt tv på soverommet lenge. Da har rommet hans fungert som ekstra tv-stue. Det har virkelig ikke vært noe problem. Ingen av barna har brukt tv verken noe mer eller mindre enn tidligere. Eller, kanskje litt mindre faktisk. Det hadde aldri falt ham inn å sette på tv på kvelden etter leggetid feks.

Skrevet

Jeg er imot TV på rommet da.. ønsker ikke at rommet skal assosieres med TV og TV-spill, særlig sitte i senga å se. Vil at rommet skal være en arena for søvn og frilek. Så her blir det aldri TV på rommet til barna, ei heller oss voksne.

Skrevet

Her i huset har vi èn tv (tre barn). Ville aldri tillatt tv på soverommene (og barna har faktisk aldri etterspurt det heller). Høres utrolig "de-aktiviserende" ut, asosialt og usunt (både ift søvn og tven i seg selv er lite stimulerende). Faktisk noe jeg reagerer ekstremt negativt på når jeg en sjelden gang ser det hos andre.. Sorry at jeg er så negativ😜 altså, men veldig bestemt rundt akkurat dette - alle ser vel forskjellig på hva som er positivt og negativt i en familie😉

Anonymous poster hash: a894b...79d

Skrevet

Hadde ikke vært aktuelt med tv på rommet her! Ikle vårt soverom og ille barnerom.

Har hun besøk leker de inne eller ute, de sitter absolutt ikke på rommet å ser tv.

Vi ser generelt lite TV og har bare en. Vi ser film sammen i helger og noen hverdager, men ille når hun har besøk eller på dagtid. Hun ser barne tv iblant.

Skrevet

Jeg syns det er litt rart at tv på soverommet assosieres med at man ser altfor mye på tv. Vi ser aldri på tv-kanaler og veldig sjeldent på film. Barna mine sier selv at de ikke vil kaste bort kvelden på å se på tv. Så for vår del har det vært deilig å ha den ekstra tv'en de få gangene barna ville spille ps3, spesielt siden mitt soverom var stua og jeg ikke hadde noe sted å trekke meg tilbake. Tv'en har ikke blitt brukt som noe som står på i tide og utide.

Skrevet

Jeg er imot TV på rommet da.. ønsker ikke at rommet skal assosieres med TV og TV-spill, særlig sitte i senga å se. Vil at rommet skal være en arena for søvn og frilek. Så her blir det aldri TV på rommet til barna, ei heller oss voksne.

Veldig enig! :)

Anonymous poster hash: 6a4df...05e

Skrevet

Her er det uaktuelt med tv på rommet, ønsker ikke å øke brann faren på ett barnerom med å sette inn tv. 

Anonymous poster hash: 503f2...959

Anonymous poster hash: 503f2...959

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...