Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #1 Skrevet 27. mars 2015 Trodde det var Max 9 dager, men her sa de 11.. Skjønner ikke hvorfor jeg må vente så lenge. Blir jo livredd av det. Har hørt så mange skrekkhistorier.. Anonymous poster hash: d1014...c14
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #2 Skrevet 27. mars 2015 Her er det 11. Skjønner deg veldig godt. Grusomt å gå og bekymre seg. Jeg gikk bare fire dager over, og syntes det var pyton. Skjønner ikke at de ikke kan sette igang før, slik de gjør i bla USA. Lykke til! Snart er du uansett i mål. Anonymous poster hash: abef9...cd6
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #3 Skrevet 27. mars 2015 Her er det 11. Skjønner deg veldig godt. Grusomt å gå og bekymre seg. Jeg gikk bare fire dager over, og syntes det var pyton. Skjønner ikke at de ikke kan sette igang før, slik de gjør i bla USA. Lykke til! Snart er du uansett i mål. Anonymous poster hash: abef9...cd6 I USA øker for tiden mødredødligheten, så det er ikke et poeng å sammenligne seg med dem altså. En av grunnene til det tror de kan være at det er mer medisinsk innblanding, færre jordmødreassisterte fødsler og ja, mer medisin mindre naturlig gang... Sjansen for at noe skal gå galt 9 dager på overtid er mindre enn sjansen for at det går galt ved igangsatt fødsel, så derfor lar de det være litt til. Noe de derimot ikke er så flinke til alltid er å se på familiehistorikk. Hvordan var det da din mor fødte deg hi? Har kvinnene i din familie pleid å gå over termin? I så fall hadde jeg ikke bekymret meg. Anonymous poster hash: 7e95c...5e2
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #4 Skrevet 27. mars 2015 Her er det 11. Skjønner deg veldig godt. Grusomt å gå og bekymre seg. Jeg gikk bare fire dager over, og syntes det var pyton. Skjønner ikke at de ikke kan sette igang før, slik de gjør i bla USA. Lykke til! Snart er du uansett i mål. Anonymous poster hash: abef9...cd6 I USA øker for tiden mødredødligheten, så det er ikke et poeng å sammenligne seg med dem altså. En av grunnene til det tror de kan være at det er mer medisinsk innblanding, færre jordmødreassisterte fødsler og ja, mer medisin mindre naturlig gang... Sjansen for at noe skal gå galt 9 dager på overtid er mindre enn sjansen for at det går galt ved igangsatt fødsel, så derfor lar de det være litt til. Noe de derimot ikke er så flinke til alltid er å se på familiehistorikk. Hvordan var det da din mor fødte deg hi? Har kvinnene i din familie pleid å gå over termin? I så fall hadde jeg ikke bekymret meg. Anonymous poster hash: 7e95c...5e2 Dette er min nr tre, og de to andre ble satt igang hhv 3 og 4 dager over tiden pga lite fostervann. Så kroppen min nekter tydeligvis å sette i gang en fødsel selv 😂 Er helt sikker på jeg må på kur denne gangen også, så ser ikke helt hvorfor de absolutt MÅ vente til 11 dager. Anonymous poster hash: d1014...c14
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #5 Skrevet 27. mars 2015 Her er det 11. Skjønner deg veldig godt. Grusomt å gå og bekymre seg. Jeg gikk bare fire dager over, og syntes det var pyton. Skjønner ikke at de ikke kan sette igang før, slik de gjør i bla USA. Lykke til! Snart er du uansett i mål. Anonymous poster hash: abef9...cd6 I USA øker for tiden mødredødligheten, så det er ikke et poeng å sammenligne seg med dem altså. En av grunnene til det tror de kan være at det er mer medisinsk innblanding, færre jordmødreassisterte fødsler og ja, mer medisin mindre naturlig gang... Sjansen for at noe skal gå galt 9 dager på overtid er mindre enn sjansen for at det går galt ved igangsatt fødsel, så derfor lar de det være litt til. Noe de derimot ikke er så flinke til alltid er å se på familiehistorikk. Hvordan var det da din mor fødte deg hi? Har kvinnene i din familie pleid å gå over termin? I så fall hadde jeg ikke bekymret meg. Anonymous poster hash: 7e95c...5e2 Jeg var ikke klar over det med mødredødelighet, men jeg leste en studie som viste at antall dødsfall rundt termin for barn er redusert med 75% etter at de startet tidligere induksjon. Anonymous poster hash: abef9...cd6
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #6 Skrevet 27. mars 2015 De venter vel 11 dager (noen steder 14 dager) fordi termin aldri er helt sikker. Den er pluss minus fjorten dager. Jeg skjønner det er kjipt på overtid, jeg gikk selv 9 dager over. Men det er mulig å be om å bli strippet for å få fortgang i modningen (men jeg tror man må være noe moden for å kunne bli strippet. Jeg var 2 cm, og jeg ble strippet på overtidskontroll (7 dager etter termindato)). Anonymous poster hash: 35182...951
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #7 Skrevet 27. mars 2015 Jeg kjenner en dame som akkurat gikk 17 dager over (i Oslo), så 14 dager er nok ikke maks det heller. Hun ble sjekket jevnlig underveis altså. Anonymous poster hash: b3186...b72
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #8 Skrevet 27. mars 2015 Jeg kjenner en dame som akkurat gikk 17 dager over (i Oslo), så 14 dager er nok ikke maks det heller. Hun ble sjekket jevnlig underveis altså. Anonymous poster hash: b3186...b72 17 dager? Blir ikke ungen enormt stor da? Anonymous poster hash: d1014...c14
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #9 Skrevet 27. mars 2015 11 dager overtid skal det settes i gang tiltak og jevnlige kontroller med ultralyd.Hvis det er et sterkt ønske fra den gravide kan de nok strekke seg litt lenger før de setter i gang tiltak. Det er jo ikke tvang. Men det er ikke mange år siden man fint kunne gå tre uker over, dessverre gikk det galt for mange. Anonymous poster hash: 8b5fd...486
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #11 Skrevet 28. mars 2015 På "mitt" sykehus er det 11. Ble satt igang først da. Ufattelig kjipt å gå så lenge over termin. Anonymous poster hash: 434df...e58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå