siot Skrevet 27. mars 2015 #1 Skrevet 27. mars 2015 Lurer på om det er frekt å søke på jobb når en planlegger å bli gravid ganske snart? Er redd de skal bli skuffa om jeg etter kort tid opplyser at jeg er gravid. Er 3 mnd oppsigelsestid fra min gamle jobb, så det er jo fullt mulig jeg er gravid når jeg evt starter i ny jobb... bør jeg opplyse om dette..? Evt la være å søke :/
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #2 Skrevet 27. mars 2015 Jeg begynte i ny jobb akkurat den måneden vi hadde planlagt å starte prøvinga på vårt første barn. Hadde vært planlagt i nærmere to år, men fikk et akutt behov for å slutte i den jobben jeg hadde. Valgte da å utsette prøvinga på ubestemt tid. Etter tre mnd følte jeg meg trygg på at arbeidsplassen var familievennlig og at alle ville bli glade på mine vegne. Visste også at jeg ønsket å bli der lenge nok til at barnet uansett ville komme mens jeg jobbet der, så tenkte at timinga ikke spilte noen rolle. Ble gravid på første forsøk, og fortalte det rett før prøvetida mi var over. Null problem Så mitt råd er vel å vente til du har vært i den nye jobben lenge nok til å vite at du ønsker å bli der. Så slipper du samme bekymring en gang til.. Lykke til! Anonymous poster hash: d82cb...0f8
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #3 Skrevet 27. mars 2015 Det er jo ikke sikkert at du blir gravid med en gang. Vi prøvde i 2 år før jeg ble gravid, og jeg søkte jobber i den perioden (riktignok litt smånervøs for at det skulle skje noe). Nå klarte jeg å bli gravid før jeg fikk jobb da, så sitter her med den gamle jobben og kul på magen. Kommer til å søke igjen i slutten av permisjonen tenker jeg. Anonymous poster hash: c0f0a...2ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå