Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #1 Skrevet 27. mars 2015 Jeg leser at de fleste bruker hudpleieprodukter hver dag. Hvorfor gjør dere egentlig det? Huden klarer seg jo fint på egenhånd. Hvis du først har begynt med kremer hver dag har du jo ødelagt den naturlige balansen i huden. Det tar jo litt tid å bygge den opp igjen, men når det først er gjort slipper du jo alt styret med kremene og utgiftene også. Har du spessielt tørr hud går det ann å bruke litt matolje, som druekjerneolje, på huden, men alle kjemikaliene i de såkalte hudpleieproduktene ødelegger jo bare huden og skaper et falsk behov for å smøre seg stadig vekk. Anonymous poster hash: 39980...e43
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #2 Skrevet 27. mars 2015 Så enig med deg. Det kan ikke være bra å proppe kroppen med så mange kjemiske stoffer. Anonymous poster hash: 1c2e3...753
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #3 Skrevet 27. mars 2015 Jeg drev å brukte masse penger på hudprodukter før, men gikk over til å bruke kun ett produkt, - en økologisk ansikt og kroppskrem som består av for det meste (virgin)kokosfett og aloe vera. Var superfett og uvant i begynnelsen, men nå har jeg babyhud i ansiktet. Har mindre rynker og. Tror ikke huden min hadde fikset det av seg selv. Huden blir lett påvirket av miljø, sol, salt, kulde osv tror ikke det er en ulempe å pleie den da, men som du sier heller pleie den med oljer/plantefett enn kjemiske dyre kremer! Anonymous poster hash: 5fd69...486
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 27. mars 2015 #4 Skrevet 27. mars 2015 (endret) For 80 år siden, da snakker vi 1935 og da var kremer for ansikt osv helt klart allerede i samfunnet Det var nok ikke alle som hadde råd til det, men så var det jo også de rikeste som hadde penest hud. Hudpleie har vært i bruk i mange, mange år og er ikke en fremmed greie. Det jeg derimot kan være enig i er dette med å tilføre huden all mulig kjemikalier, for DER er nok forskjellen stor. Dog skal vi litt lenger tilbake i tid enn til 1935 før de brukte helt naturlige ingredienser ( Kleopatra f.eks badet jo i melk ) I 1935 inneholdt kremer en haug av mindre heldige ting, som de da mente var bare bra for huden. Jeg tenker at det jg ikke ville puttet på en baby, det lar jeg også være å ta på meg selv! Bruker mest mulig naturlige produkter og bruker aldri disse serviettene for å fjerne sminke f.eks Endret 27. mars 2015 av Syltebærtyttetøy
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #5 Skrevet 27. mars 2015 Jeg har ganske fet hud og har "alltid" slitt med kviser, selv i voksen alder. Før gikk jeg fast på Diane p-piller, som hjalp noe, men etter at jeg fikk barn synes jeg ikke de fungerte så bra lenger, så jeg gikk over til hormonspiral. Det er fullt mulig at det er helt tilfeldig at det nå er bedre, ev. at det er spiralen som virker inn, men om jeg ikke renser huden nøye morgen og kveld, bruker toner med betennelsesdempende effekt og en god fuktighetsgel uten fett så får jeg kviser igjen. Jeg har endelig funnet produkter som fungerer for min hud, de er heldigvis ikke særlig dyre (kjøper på apoteket), så da blir det til at jeg bruker dem. Innimellom bruker jeg en mild scrub, den er det mulig er overflødig (grisedyr, men drøy) Man skal ikke se bort fra at om jeg hadde sluttet helt med sminke kunne jeg kuttet ut alt, men litt sminke bruker jeg jo, og den må jo fjernes. Jeg har faktisk prøvd en del mer naturlige produkter, oljer etc. men resultatet har alltid blitt mer, ikke mindre, kviser. Jeg tror nok heller det er frekvensen enn akkurat de produktene jeg bruker som gjør at det fungerer, før var jeg sløv med å rense om morgenen, men at det fungerer (ev. at alderen og hormonbalansen spiller inn) er det ikke så stor tvil om, . Anonymous poster hash: 5ef9b...a6e
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #6 Skrevet 27. mars 2015 For 80 år siden, da snakker vi 1935 og da var kremer for ansikt osv helt klart allerede i samfunnet Det var nok ikke alle som hadde råd til det, men så var det jo også de rikeste som hadde penest hud. Hudpleie har vært i bruk i mange, mange år og er ikke en fremmed greie. Det jeg derimot kan være enig i er dette med å tilføre huden all mulig kjemikalier, for DER er nok forskjellen stor. Dog skal vi litt lenger tilbake i tid enn til 1935 før de brukte helt naturlige ingredienser ( Kleopatra f.eks badet jo i melk ) I 1935 inneholdt kremer en haug av mindre heldige ting, som de da mente var bare bra for huden. Jeg tenker at det jg ikke ville puttet på en baby, det lar jeg også være å ta på meg selv! Bruker mest mulig naturlige produkter og bruker aldri disse serviettene for å fjerne sminke f.eks De aller færreste brukte hudkremer i 1935 og av de bildene jeg har sett hadde ikke vanlige folk spessielt dårlig hud. Se også på huden til kvinner og menn. Det er ikke mange årene siden de aller færreste menn noen gang hadde smurt inn huden med fuktighetskrem. Lkevell oppfattet de ikke huden som noe problem. Anonymous poster hash: 39980...e43
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #7 Skrevet 27. mars 2015 Glemte å nevne solfaktor, kjempeviktig, sola er sterkere nå enn for 85 år siden pga. tynnere ozonlag. Før holdt jo overklassen seg i skyggen og gikk med parasoll, solbrun hud var pleibelsk, men de som jobbet ute var rimelig værbitte i tidlig alder. Jeg bruker sminke med høy faktor hele sommerhalvåret (lavere på vinteren, er ikke noe utemenneske), og kombinert med den fete huden har jeg i det minste minimalt med rynker selv om jeg snart er 40. Anonymous poster hash: 5ef9b...a6e
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #8 Skrevet 27. mars 2015 For å si det slik... Det er STOR forskjell på min hud og min venninnes hud og vi er akkurat like gamle. Jeg bruker gode produkter og gode kremer tilpasset min hudtype. Jeg bruker egen øyekrem også. Hun vasker med vann og bruker kanskje litt fuktighetskrem. Hun hadde alltid finere hud enn meg da vi var yngre. Nå som vi snart er 38 og alderen tar oss igjen så har hun masse rynker. Særlig rundt øynene. Når hun smiler så har hun linjer ned i kinnene og langt ut i tinningen. Jeg har nesten ikke rynker. Ingenting i pannen og kun små linjer rundt øynene når jeh smiler som går maks 1 cm ut til siden. STOR forskjell.. Har andre i venninnegjengen også som ser veldig forskjellig ut og det er de som ikke bruker tid på huden med ordentlige produkter som ser helt rynkete ut. Er nok mange som genetisk sett har veldig fin hud som ikke liker mye husleie. Men det er som regel de som ser eldre ut når alderen tar de igjen. De med mer "problemhud" og brukt skikkelige produkter fra tidlig alder er de som har finest hud som eldre. Anonymous poster hash: 40ed4...c8a
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #9 Skrevet 27. mars 2015 Jeg leser at de fleste bruker hudpleieprodukter hver dag. Hvorfor gjør dere egentlig det? Huden klarer seg jo fint på egenhånd. Hvis du først har begynt med kremer hver dag har du jo ødelagt den naturlige balansen i huden. Det tar jo litt tid å bygge den opp igjen, men når det først er gjort slipper du jo alt styret med kremene og utgiftene også. Har du spessielt tørr hud går det ann å bruke litt matolje, som druekjerneolje, på huden, men alle kjemikaliene i de såkalte hudpleieproduktene ødelegger jo bare huden og skaper et falsk behov for å smøre seg stadig vekk. Anonymous poster hash: 39980...e43 Det er forsåvidt sant det du sier. Men for å ta meg selv som eksempel, jeg har allerede allergier og overfølsomhet for både sol/kulde/forurensing/mat/temperaturendringer etc..etc.. som får huden til å reagere. Da hjelper det ikke å klaske på druekjerneolje... Det må dessverre mye mere til for å holde en sunn hud. Har snakket med legen om dette med hudpleie, for jeg tenkte som deg, at om ejg bare lar være blir huden bygget opp å klarer seg selv. Men det er bare ikke tilfellet for all hud. Og ikke alle er velsignet med sterk hud, ren hud osv osv.. Anonymous poster hash: 625f2...7da
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 27. mars 2015 #10 Skrevet 27. mars 2015 For 80 år siden, da snakker vi 1935 og da var kremer for ansikt osv helt klart allerede i samfunnet Det var nok ikke alle som hadde råd til det, men så var det jo også de rikeste som hadde penest hud. Hudpleie har vært i bruk i mange, mange år og er ikke en fremmed greie. Det jeg derimot kan være enig i er dette med å tilføre huden all mulig kjemikalier, for DER er nok forskjellen stor. Dog skal vi litt lenger tilbake i tid enn til 1935 før de brukte helt naturlige ingredienser ( Kleopatra f.eks badet jo i melk ) I 1935 inneholdt kremer en haug av mindre heldige ting, som de da mente var bare bra for huden. Jeg tenker at det jg ikke ville puttet på en baby, det lar jeg også være å ta på meg selv! Bruker mest mulig naturlige produkter og bruker aldri disse serviettene for å fjerne sminke f.eks De aller færreste brukte hudkremer i 1935 og av de bildene jeg har sett hadde ikke vanlige folk spessielt dårlig hud.Se også på huden til kvinner og menn. Det er ikke mange årene siden de aller færreste menn noen gang hadde smurt inn huden med fuktighetskrem. Lkevell oppfattet de ikke huden som noe problem. Anonymous poster hash: 39980...e43 Jeg mente ikke at de trengte det, men om man leser seg opp litt på ting er det veldig klart at de brukte hudprodukter i 1935, lux var bla veldig populært. Det var et litt billigere merke som flere hadde råd til, ellers var det de dyrere produktene som Face Coctails til den fine prisen av 100 dollar på den tiden Dorothy Gray (usikker på om jeg skriver det rett) drev en veldig suksessfull hudpleiesalong. Men ja, jeg er veldig enig i at man ikke trenger disse tingene! Jeg har sluttet helt å smøre kroppen og det er mindre tørt nå enn før. Jeg sliter veldig med tørr hud i ansiktet, så der smører jeg fortsatt med miniderm krem.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #11 Skrevet 27. mars 2015 Bildekvaliteten for 80 år siden var helt annerledes enn i dag. Sånn sett var nok bildene "snillere" og viste ikke rynker og ujevnheter så godt. Jeg synes folk holder seg bedre og bedre, jeg. Kanskje mest pga mer allsidig kosthold. Sminke, som de fleste bruker, er også med på at kvinner ser bedre ut. Når det kommer til huden, tror jeg også den ser bedre ut i dag. Gode kremer, og ikke minst flittig bruk at solfaktor, tror jeg gjør underverker for huden. De hadde nok ikke grusom hud for 80 år siden. De brukte mindre sminke, noe som ikke er gunstig for elastisiteten. Men om man renser huden og bruker mild fuktighetskrem tror jeg man beholder ungdommelig hud lenger. Anonymous poster hash: 2b486...077
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #12 Skrevet 27. mars 2015 Bruk solfaktor http://www.dailymail.co.uk/news/article-2153611/Shocking-photo-reveals-damage-sun-does-face.html Anonymous poster hash: 5ef9b...a6e
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #13 Skrevet 27. mars 2015 Solfaktor tror nok jeg også er fornuftig hvis du skal være mye ute i sola på dager med kraftig sol. HI Anonymous poster hash: 39980...e43
Giss Skrevet 27. mars 2015 #14 Skrevet 27. mars 2015 Jeg bruker stort sett bare en enkelt fuktighetskrem/solkrem en gang i blant. Fikk en ansiktsbehandling i gave og fikk da veldig skryt for huden min på klinikken. Den er visst i veldig god stand for alderen. Min farmor giftet seg i 1933. Hun sminket seg hver dag hele sitt voksne liv og brukte en masse dyre kremer og diverse produkter for å få fin hud. Hun så ikke ut da hun passerte 70! Ikke noe fin ansiktshud på tross av store anstrengelser. Min mormor brukte stort sett aldri noen ting og røyka i tillegg som en skorstein. Hun hadde langt finere hud da hun ble gammel. En del ligger nok i genene og det er det vanskelig å kjempe mot. Personlig tenker jeg at sminke har mye å si. Det å dekke sin hud daglig med slike produkter kan umulig være bra. Jeg er også ganske overbevist om at en del av de ting som er i de dyre kremene i dag om 80 år vil være blitt avslørt som skadelige og folk vil riste på hodet og si "de visste ikke bedre". Vi har forskjellig hud og så må hver enkelt finne ut hva de trives best med.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #15 Skrevet 27. mars 2015 Såfremt de ikke var blant de "øvre lag", og kunne tilbringe tid innendørs, uten eksponering for skitt, støv eller sollys, så så de vel FRYKTELIG gamle ut for alderen? Både inni og utenpå var man vel mye eldre den gang enn nå. Ta bar 100 år gamle konfirmantbilder. jenter og gutter ser jo ut som mellom 20 og 30 år. FÅ damer som gifter seg ser mye yngre ut enn 30, de fleste var kanskje under 20. Og har du ei mor med en liten unge folk på 3 til 6 unger, så er det vanskelig og si om det er en olde-, beste-, eller bare mor som står der.....Og hun er kanskje bare så vidt passert 30.. Kombinasjonen hardt liv og det at man i tillegg ikke passet på huden særlig, gav de vel en raskere hudaldring enn hva hvem som helst av oss vil få. Bruk av dyre/billige kremer, eller ikke. Anonymous poster hash: 1fa9e...57d
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #16 Skrevet 27. mars 2015 Om jeg ikke bruker noen ting ender jeg opp med en salig blandning av kviser, storer porer og eksemflekker, fett her og tørt der. Ikke spesielt pent. Men jeg stoler ikke på "fine merker" som lover alt og ingenting og holder meg til økologiske produkter med ingredienslister jeg kan forstå. Det jeg trenger er fuktighet og beskyttelse i herdagen, solkrem når jeg er mye ute og et renseprodukt for å få bort sminken etter dagen. De brukte nok ikke så mange fancy produkter, men de aller fleste fikk rynker tidligere enn oss pga solen og manglende fuktighet. Jeg ser på bilder av min bestemor på samme alder som meg, jeg ser betraktelig yngre ut i hovedsak fordi jeg har lite rynker og jevn hudfarge uten pigmentflekker. Anonymous poster hash: bc5aa...810
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #17 Skrevet 27. mars 2015 Jeg bruker for tiden en ansiktskrem når jeg har dusjet dlm er annenhver dag. Kremen fikk jeg som gave. Merker ingen forskjell fra før. Brjker egentlig bare vanlig fuktighetskrem i ansiktet. Har ingen hudproblemer. Men min mor på 60 har og bra hud, knapt rynker. Gode gener kanskje Anonymous poster hash: fb0f4...aad
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #18 Skrevet 27. mars 2015 Jeg bruker for tiden en ansiktskrem når jeg har dusjet dlm er annenhver dag. Kremen fikk jeg som gave. Merker ingen forskjell fra før. Brjker egentlig bare vanlig fuktighetskrem i ansiktet. Har ingen hudproblemer. Men min mor på 60 har og bra hud, knapt rynker. Gode gener kanskje Anonymous poster hash: fb0f4...aad Av sminke bruker jeg kun øyenskygge og maskara. Anonymous poster hash: fb0f4...aad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå