Gå til innhold

Ditt rare kjæledyr??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør kjæledyret ditt som ikke er typisk?

Katten vår freser når noen utenom familien kommer inn uten å verken ha banket på eller ringt på.

Ellers så følger katten barna til bussen, går kilometeren hjem å henter dem på bussen da de kommer tilbake fra skolen.

Anonymous poster hash: fe3ba...19e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er utenom normal er usikkert, men bikkja har noen sære greier.

- inne er han livredd alt som potensielt kan falle ned. F.eks går katta i vinduskarmen forsvinner bikkja for han vet at da kan ting falle ned å lage lyd. Så nervene er i helspenn. Men ute derimot da kan han presse seg gjennom både hull i gjerne og trange kratt.

-Han spiser aldri alene hjemme. Det første han gjør når vi kommer hjem eller får besøk er å gire seg opp bjeffe, hente bamsene sine for så å stupe nedi matskåla. Selv om maten er framme hele tiden.

-spiser ting han ikke liker så fort katta nærmer seg.

Skrevet

Ene katten min lystret kommandoen Sitt.

Jeg måtte også si hværsågod hver gang han fikk mat ellers så rørte han ikke maten sin.

Skrevet

Min meget spesielle katt er dramatisk og bortskjemt. Dersom han ikke kommer ut da døren åpnes, eller hvis den nye maten ikke er god nok, eller hvis han ikke får en smakebit da vi skjærer kjøtt, så setter han seg ned og napper pels fra ett spesielt område. River altså av seg et par dotter med hår og setter seg å furter en times tid. Vi trodde det var lopper/lus, eller en sykdom av noe slag, men veterinær har erklært han "frisk men trassig". En veldig stor personlighet!

Ellers kom han aldri i stemmeskifte etter endt kattunge tid. Så han mjauer som en kattunge. Veldig komisk å høre i konflikt med andre katter i gata!

Han lystrer også veldig godt. Hopper opp i sofaen da vi peker på den, går ut i gangen da vi sier det osv.

Skrevet

Ene katten min sikler når hun blir kosa med.

Anonymous poster hash: cd656...9e4

Skrevet

Katten min må følges til matskålen om morgenen og av og til på ettermiddagen, ellers tror hun ikke det er mat der, selv om hun har mat stående fremme hele tiden, og har alltid hatt det i alle sine 12 leveår.

Hun kommer også springende når jeg kommer hjem, og skal bli klappet på hodet et par tre ganger, før hun går og legger seg e.l. 

Hvis jeg ikke klapper går hun etter meg og strekker opp hodet så jeg skal se henne :D 

Anonymous poster hash: 0983f...bf7
Skrevet (endret)

Hunden her er uber sær

-drikker kun ferskt vann med isbiter

-spiser ikke hundemat,kun restemat

-hun elsker og pusse tenner

-hun forlater ikke ett rom før jeg gjør det,alle dører kan stå åpne,men hvis jeg er inne blir hun der

-bærer båndet sitt selv og hun går ved meg

-går penere ved meg uten bånd enn med ihvertfall hvis hun i tillegg ikke får "holde" det selv

-elsker og få kos av far da kikker hun på meg med ett overlegent blikk som det ikke går an og mistolke.🙈

-og hun skriker mens hun spiser snø

-putter alt hun finner når vi kommer hjem og hopper av glede mens hun skriker

Endret av klg,2 boys now:)
Skrevet

Ene pusen min kommer alltid bort til meg og reiser seg på to bein for å nusse meg på munnen. Han hilser alltid når han kommer inn ved å komme bort og mjaue og stange meg og mannen min i panna. Han "snakker" og kan ha en flere minutter lang samtale dersom vi snakker med han. Han lander omtrent ALDRI på beina når han ramler, og han legger seg alltid på plasser der det ikke er plass til han så han ramler ned. Han insisterer på å slikke tærne mine når jeg sitter på do, så jeg må gjemme føttene mine under badematta for å få fred :P Han nekter å drikke vann oppreist og legger seg alltid ned ved vannskåla for å drikke. Vannskåla må stå på badet ellers nekter han å drikke. Han er full av angst og livredd omtrent alt i hele verden og bare trygg når jeg eller "pappan" er i nærheten, men det er nok traumer fra før jeg adopterte han siden han ble forsøkt druknet som kattunge. Verdens fineste pusefant selvfølgelig :)

Skrevet

Min lille hund elsker å ligge oppi kasser, bager, kurver og kofferter. Det har ofte skjedd at vi ikke kan finne henne.Leter huset rundt og roper og lokker - helt til vi plutselig ser et lite bustehode stikke ut mellom alle klærne i eb bag vi ikke var ferdig med å pakke ut av.

Morsom tråd.

Mer!

Anonymous poster hash: 04faf...4d7
Skrevet

Katten min kan bare drikke rennende vann fra springen. Vil ikke ha fra skål, så hun hopper opp i vasken når hun er tørst. Hun sier også tydelig 'hei' når hun kommer inn i et rom der vi er.

Hun sover i senga vår og vil alltid holde meg i hånda om natten. Uansett hvordan jeg snur og vrir meg, så finner hun en måte å legge poten sin i min hånd. 💜😊

Anonymous poster hash: c019c...9fd

Skrevet

Av og til så virker det som bikkja er en mann i en hundekropp...

- Han putter den lille koseputa si selv inni vaskemaskina når den skal vaskes.

- Bærer posten. Blir fornærma hvis han ikke for lov til å bære. Postmannen oppdaget dette en gang og gav bikkja posten vår hvis vi gikk forbi da han sto ved postkassestativet.

- Kan se på bikkja at det har kommet snø i løpet av natta, før jeg selv har sett ut av vinduet.

- Kaster tomme doruller oppi den lille åpne papir/papp boksen.

- Legger tomflasker i pantesekken

pantesekken.

- Slår av lyset når vi sier "touch". Er bare en lysbryter bikkja får liv til det med.

- Lukke dører, som han får lukket ved å dytte på, når vi ber han om det.

- Bruker elektrisk tannbørste, bikkja sitter dønn i ro.

- Når vi tar bilder, sier vi "opp med ørene" for å få bikkja til å løfte ørene. Og ørene blir løfta opp.

Dette er bare en brøkdel, er mye mer. Kan i grunn be den bikkja om å gjøre alt. Lyer minste lille vink enten stemmekommando eller håndtegn:-)

Anonymous poster hash: e3493...474

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...