Gå til innhold

Samboeren min legger seg tidlig hveeer kveld, men..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når vi er hjemme til svigers sitter han opp. Slik som i kveld la han seg klokken halv ti, og til vanlig er det rundt klokken ti. Er vi der så legger sitter han opp og prater mye mye lengre. Jeg føler vi har et forhold som er på halv tolv, og er litt sår på at jeg og han aldri kan sitte opp sammen. Det blir til at vi legger oss forskjellig hver kveld dersom jeg ikke føyer meg. Jeg vil jo at han skal føle at jeg og han kan sitte opp sammen og kose oss, ikke bare når vi er der... Har jeg grunn til å bli litt irritert?

Anonymous poster hash: 137b4...a4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at du blir irritert. Min sitter gjerne oppe med meg men med tven på full styrke. Han gidder aldri å prate med mindre han kan snakke non stop om jobben sin.

Jeg har gitt opp egentlig. Ting får bare tralte og gå. Har ikke hjulpet å ta det opp.

Har du prøvd å snakke med han om dette?

Anonymous poster hash: 7f68b...96d

Skrevet

Er klokka ti så tidlig å legge seg da? Kanskje jeg som er rar, trenger mye søvn og står normalt opp kl 0530 i uka. Mannen min og jeg legger oss veldig forskjellig iallfall, ingen problemer med det hos oss. Jeg klarer ikke å sitte lenger enn til rundt kl ti mens han gjerne sitter oppe halve natta :o Hos mine foreldre kan jeg av og til bli sittende å prate, da jeg ser dem sjelden og de står opp med vesla når hun våkner tidlig.

Men det høres jo ut som det er flere ting som er problematiske hos dere, så da hjelper det nok ikke på.

Anonymous poster hash: 5cfbd...c40

Skrevet

Skjønner at du blir irritert. Min sitter gjerne oppe med meg men med tven på full styrke. Han gidder aldri å prate med mindre han kan snakke non stop om jobben sin.

Jeg har gitt opp egentlig. Ting får bare tralte og gå. Har ikke hjulpet å ta det opp.

Har du prøvd å snakke med han om dette? Anonymous poster hash: 7f68b...96d

ja har prøvd.. Men da blir han sint og sier jeg er sjalu på foreldrene hans. Det er vel ikke helt sant, men noe i det er det nok. Jeg savner at han ønsker å sitte opp med meg og ønsker det selv..

Anonymous poster hash: 137b4...a4a

Skrevet

Haha, her sitter jeg våken i stua til rundt kl ti, mens mannen sitter og godstolen og småsover.

Så går jeg og legger meg i titiden, og ligger i sengen en stund og trykker på telefonen. At jeg går og legger meg vekker han, så da trykker han på TV, ser litt nyheter o.l. en times tid.

I halv ellevetiden legger jeg meg til å sove, og i ellevetiden kommer han etter.

Typiske hverdager hos oss ;)

Men vi har et godt forhold likevel, vi snakker sammen gjennom ettermiddag og tidlig kveld, vi står opp samtidig, spiser frokost sammen osv. Legger oss samtidig et par ganger i uka tenker jeg. Det plager overhodet ikke oss at vi ikke legger oss samtidig.

Anonymous poster hash: 2a260...951
Skrevet

Vi legger oss samtidig nesten hver dag, og det er ofte klokka ti. Mannen skal opp 05.45, og jeg trenger mye søvn. Trodde ikke det var unormalt å legge seg klokka ti når man har små barn...

Anonymous poster hash: 71fe7...42e

Skrevet

Vi legger oss svært sjeldent samtidig, jeg vil gjerne sitte opp til halv tolv, han vil legge seg halv elleve. Litt irritasjon blir det, men jeg nekter å legge meg fordi han er trøtt...

Anonymous poster hash: 90ea9...4ca

Skrevet

Ikke så rart det vel. Hjemme synes jeg det er deilig å legge meg tidlig, slappe av, lese en god bok på senga. 

Men er vi borte på besøk er det litt rart å løpe til sengs klokka ti? Da blir det på en måte en sosial greie, og man snakker med folk man vanligvis ikke snakker så mye med ellers kanskje. 

Jeg ser derfor ikke noe rart ved det å legge seg tidlig når man er hjemme. For min del har det ingenting med at jeg er lei mannen eller ikke gidder å prate med ham. Vi deler jo seng, og prater jo mye ellers i hverdagen. Tror ikke du skal legge for mye i dette Hi... 

Anonymous poster hash: 4d340...17e
Skrevet

Hjemme er jeg alltid i seng ca 9 men borte blir jeg sittende oppe lengre pga ønsket om å være sosial med de jeg ser skjelden. Gubben trenger MYE mindre søvn enn meg og legger seg derfor senere. Jeg hadde ikke lagt noe mer det leggetidene HI om du mener det er et problem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...