Gå til innhold

Mine barn sniker seg unna arbeidsoppgaver...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som å rydde opp etter seg, ta ut søpla, sette ting helt inn i oppvaskmaskinen eller hente posten.

Det er dems opprør. Det hender at vi er uenige om andre ting, men når jeg sier nok er nok så hører de heldigvis på det. De er 8 og 11 år nå og det går jo selvfølgelig litt i topper og daler, men stort sett så hører de og følger beskjeder!

Hva er det barna deres gjør mest opprør mot?

Anonymous poster hash: 340fe...b65

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Niåringen her er veldig flink, men tiåringen sniker seg unna. Jeg oppfatter det ikke som opprør, men som latskap.

Anonymous poster hash: fd5fe...6a4

Skrevet (endret)

Husarbeid og oppgaver i huset er sjelden en kamp her heldigvis :).

Med mindre noe innebærer å først måtte rive seg løs fra en film eller et TV- program-  da snakker vi motvilje og sinne... ;).

Generell rydding er ikke så populært, men 8- åringen har som oppgave å rydde av bordet etter middag og sette inn i oppvaskmaskinen og gjør det uten å klage :). Både matlaging og vasking er barnet veldig glad i å hjelpe til med, og det henger opp klesvasken når jeg ber det om det.

Det kan være en liten kamp å få barnet i dusjen, til å shamponere skikkelig og å gre håret ordentlig, men både morgen og kveldsstell går i motsetning til i fjor veldig fint for seg nå.

Når jeg leser dette så slår det meg at det er selve igangsettingen som kan være utfordrende hos oss, og særlig det å måtte avslutte/ rive seg løs fra noe morsomt. Det å hindre barnet i å gjøre ting det har lyst til eller sniker seg til å gjøre (f.eks. ta med flasker på butikken for å kjøpe tyggis eller slår på lyset for å sniklese tegneserier på sengen), kan også være en kamparena. Men med mindre jeg er sliten eller frustrert og dynamikken mellom oss dermed fører til at viljekampen eskalerer, så går det vanligvis greit

Endret av Ibsenfrue

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...