Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #1 Skrevet 26. mars 2015 Vi har en gutt på fem år som tidligere slet veldig mye med ørebetennelse og væske i mellomøret. Han fjernet mandler, polypper og satte inn dren for to år siden, og da ble alt så mye bedre. Språket løsnet, han sluttet å snorke, fikk bedre matlyst og har vært veldig lite syk siden. Det eneste vi reagerer på er at det ofte virker som han ikke hører hva vi sier, han sier veldig mye "hæ" og ofte flere ganger etter hverandre. Nå den siste tiden har han ofte sagt at han "hører stemmer". Han kan for eksempel spørre hvem som sa noe, og hvis vi svarer at det var oss sier han at det ikke var vår stemme. En dag begynte han å gråte fordi han hørte lyder som "ikke var der". Dette høres selvfølgelig litt skummelt ut, så vi lurer på om det kan ha med hørselen å gjøre? Høres dette kjent ut for noen? Han er ellers en helt frisk og velfungerende gutt. Det ene drenet ramlet ut for en tid tilbake, mens det andre fremdeles står i. Vi skal til hørseltest om en måneds tid. Anonymous poster hash: 98ad0...3e0
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #2 Skrevet 26. mars 2015 Jeg har litt dårlig hørsel og kan ofte tro at noen sa noe så skjønner godt at han blir redd om han opplever det. Min far har det og sånn, han hadde mange ørebetennelser som barn på 50-tallet så han bruker høreapparat. Jeg har kun hatt ørebetennelse en gang. Bra at hørselen skal sjekket, høreselen er kjempe viktig, har en døv bror så har vært vitne til i oppveksten hvor viktig hørselen er. Anonymous poster hash: e5b72...663
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #3 Skrevet 26. mars 2015 Jeg har litt dårlig hørsel og kan ofte tro at noen sa noe så skjønner godt at han blir redd om han opplever det. Min far har det og sånn, han hadde mange ørebetennelser som barn på 50-tallet så han bruker høreapparat. Jeg har kun hatt ørebetennelse en gang. Bra at hørselen skal sjekket, høreselen er kjempe viktig, har en døv bror så har vært vitne til i oppveksten hvor viktig hørselen er. Anonymous poster hash: e5b72...663 Tusen takk for svar. Det kan jo virke som det kan være derfor ja.. Han forklarte istad at det er lyder han hører, og prøvde å forklarte hvordan de høres ut. Blir godt å få sjekket det. Anonymous poster hash: 98ad0...3e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå