Gå til innhold

Galestein eller nyresteinsanfall og alene med barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud jeg har så vondt! Dør av smerte og er alene med barna mine. 4 år og 16 mnd. Hva skal jeg gjøre er så redd

Anonymous poster hash: b6b24...9f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring legevakt. De kan ordne hjemmesjekk. 

Anonymous poster hash: f3a4c...c00
Skrevet

Blir smertene enda verre, ikke slipper tak innen rimelig tid ringer du legevakten for hjelp. I mellomtiden ber du fireåringen hjelpe deg med den lille hvis ikke du får tak i familie, venner, naboer. Har du lekegrind, setter du den lille der. Bruk Tv eller spill aktivt.

Håper det slipper tak snart.  :klem:

Skrevet

Du ringer legevakt,de sender ambulanse og de ordner alt med barna. De blir ivaretatt. Du trenger hjelp nå.

Anonymous poster hash: 9e6c0...3dd

Skrevet

Aiaiai. Jeg hadde gallestein frem til jeg fjernet galleblæra. Du må få noen til å hjelpe deg, hvis det ikke går over innen rimelig tid. Fryktelige smerter, og jeg kunne ikke konsentrere meg om noen ting. Gikk inn i min egen verden... Hadde ikke klart å skrive innlegg her, hvert fall!

Skrevet

Smertene ved gallestein er takvise, ligner på fødselsveer men sitter lengre oppe. Har hatt det selv. Lå og vrei meg på badegulvet. Mellomsmertetakene kastet jeg ofte opp. Du må ringe legevakt og noen som kan passe barna, enn nabo eller noe. Hvis det er gallestein, hjelper Voltaren stikkpiller som du får av legen. Paracet kan du også ta.

Stakkars deg, god bedring!

Skrevet

Hi her.. Da jeg skrev innlegget var jeg desperat fordi jeg var redd rett og slett. Men herregud, så vondt det var. Gikk heldigvis over etter rundt 30-40min, og pratet med både ambulansen og legevakta. Sistnevnte ville ha meg inne på sjekk, og barnevernet kunne bistå med hjelp for barna. Jeg ville se det an litt, da jeg har hatt ett slikt anfall tidligere. Da gikk det over etter 20 min. Synes så synd på 4 åringen som var redd for mammaen sin. Heldigvis gikk det over. Må nesten få sjekket det hos fastlegen, for slik som vi hadde det i stad, vil jeg aldri ha det igjen. Stakkars barna mine. Det hjalp med hyggelige kommentarer her inne, virkelig altså.

Skrevet

Så bra smertene har sluppet taket. Hvis anfallet var så kortvarig, kan det vel kanskje tyde på nyrestein mer enn gallestein.

Sønnen min fikk nyrestein da han var ungdom, og det var visst helt forferdelig vond, men slapp taket etter en liten time.

Skrevet

Smertene ved gallestein er takvise, ligner på fødselsveer men sitter lengre oppe. Har hatt det selv. Lå og vrei meg på badegulvet. Mellomsmertetakene kastet jeg ofte opp. Du må ringe legevakt og noen som kan passe barna, enn nabo eller noe. Hvis det er gallestein, hjelper Voltaren stikkpiller som du får av legen. Paracet kan du også ta.

Stakkars deg, god bedring!

Det er nok individuelt. Mine anfall varte en time. Konstant, ikke takvis. Kaldsvettet og kastet opp. Voltaren hjalp ingenting. Det hjalp med morfin på sykehuset da:)

Skrevet

Ring ambulanse/legevakt! Dette har jeg hatt selv og trengte 3 (!) doser morfin for å døyve smertene. 

Anonymous poster hash: 72c2f...1d1
Skrevet

Ring ambulanse/legevakt! Dette har jeg hatt selv og trengte 3 (!) doser morfin for å døyve smertene.

Anonymous poster hash: 72c2f...1d1

Da jeg hadde gallestein så var jeg ofte på legevakten,måtte og ha tre doser med morfin. Grusom tid.

Skrevet

Vært hos legen i dag, og tatt en del tester samt henvist til ul. Kan ikke tenke meg hvordan det hadde gått om jeg hadde vært i trafikken e.l med en slik smerte.

Skrevet

Vært hos legen i dag, og tatt en del tester samt henvist til ul. Kan ikke tenke meg hvordan det hadde gått om jeg hadde vært i trafikken e.l med en slik smerte.

Om det skulle skje så stopper du opp og setter på nødblinken. Kjører av veien om det er mulig.

Håper du ikke får så mye anfall fremover men at du får hjelp fort uansett!

Anonymous poster hash: 46ea1...1a6

Skrevet

Om det skulle skje så stopper du opp og setter på nødblinken. Kjører av veien om det er mulig.

Hva om det hadde vært kø på veien da? Får helt frysninger nedover ryggen av tanken. Hørte om ei dame som brukte 3 timer fra Sandvika til Oslo s i går!

Skrevet

Hva om det hadde vært kø på veien da? Får helt frysninger nedover ryggen av tanken. Hørte om ei dame som brukte 3 timer fra Sandvika til Oslo s i går!

Hvilket valg har man? Man må stoppe og sette på nødblinken, og vente på at anfallet går over. Er farligere å fortsette å kjøre, kanskje man ikke legger merke til at bilen foran stopper så man smeller inn i den.

• 2 uker senere...
Skrevet

Tenkte å oppdatere denne😊 Har vært på ultralyd, og fikk høre at jeg hadde mange store gallestein. Skal operere bort galleblæren om noen uker. Igjen, takk for alle kommentarene jeg fikk da dette holdt på. Det betydde så mye ❤️

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...