Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #28 Skrevet 26. mars 2015 Er utrolig gla i mat, og synes det er veldig vanskelig å plukke ut én rett. Er feks ennå ikke lei av fredagstacoen...😄 Hvis jeg MÅ velge, må det bli helstekt kjøtt av et eller annet slag, feks indrefilet av svin eller okse. Eller entrecote eller mørbrand (?). Jeg elsker poteter, så poteter i en eller annen form må ved siden. Sopp er nydelig... Og feks en god grønn salat med masse gode ingredienser... Ååååå nå ble jeg sulten...!!!! Anonymous poster hash: 29928...20f
TøffiTrynet☠ Skrevet 26. mars 2015 #29 Skrevet 26. mars 2015 Viltgryte bestående av reinskav, sjalottløk, kantareller, knuste einebær, timian, rosmarin, fløte og creme fraiche. Rosenkål haes i på slutten. Serveres med kokt mandelpotet og rørte tyttebær. 😋 Hvis jeg skal ha noe lettere er det sushi som gjelder. 🐟
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #30 Skrevet 27. mars 2015 Gresk stifado med gresk salat og tzatziki . Nam nam. Eller et saftig lammelår. Anonymous poster hash: 10bd1...79f Ååå, gresk stifado så utrolig godt ut Hva er stilfado?? Anonymous poster hash: c0e13...536
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #31 Skrevet 27. mars 2015 Gresk stifado med gresk salat og tzatziki . Nam nam. Eller et saftig lammelår. Anonymous poster hash: 10bd1...79f Ååå, gresk stifado så utrolig godt ut Hva er stilfado?? Anonymous poster hash: c0e13...536 Det er en gresk gryterett med kjøtt av lam eller storfekjøtt. Langtidskokes i en deilig saus av tomater, løk, hvitløk, rødvin(evt eddik), nellik, laurbærblad, kanel, og diverse annet godt krydder. Kan lages ved at man har oppdelte poteter i gryten til slutt, eller servere med poteter eller ris, eller ta lavkarbovarianten med bare salat. Kjøttet blir herlig mørt og den deilige kryddersmaken sprer seg i hele huset når man lager den. Anonymous poster hash: 10bd1...79f
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #32 Skrevet 27. mars 2015 Taco, men den må lages av First Price sin krydderblanding og jeg må ha tilgang til alt det tilbehøret jeg synes passer til. Anonymous poster hash: be34b...6cc
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #33 Skrevet 27. mars 2015 Gresk stifado med gresk salat og tzatziki . Nam nam. Eller et saftig lammelår. Anonymous poster hash: 10bd1...79f Ååå, gresk stifado så utrolig godt ut Hva er stilfado?? Anonymous poster hash: c0e13...536 Det er en gresk gryterett med kjøtt av lam eller storfekjøtt. Langtidskokes i en deilig saus av tomater, løk, hvitløk, rødvin(evt eddik), nellik, laurbærblad, kanel, og diverse annet godt krydder. Kan lages ved at man har oppdelte poteter i gryten til slutt, eller servere med poteter eller ris, eller ta lavkarbovarianten med bare salat. Kjøttet blir herlig mørt og den deilige kryddersmaken sprer seg i hele huset når man lager den. Anonymous poster hash: 10bd1...79f Glemte å nevne at det er lite vanlig løk i gryta, og desto mer hele sjarlottløk. Anonymous poster hash: 10bd1...79f
Monica Skrevet 27. mars 2015 #34 Skrevet 27. mars 2015 Mine fylte paprika med salat til. Ellers er jeg veldig glad i sushi.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #35 Skrevet 27. mars 2015 Gresk stifado med gresk salat og tzatziki . Nam nam. Eller et saftig lammelår. Anonymous poster hash: 10bd1...79f Ååå, gresk stifado så utrolig godt ut Hva er stilfado?? Anonymous poster hash: c0e13...536 Det er en gresk gryterett med kjøtt av lam eller storfekjøtt. Langtidskokes i en deilig saus av tomater, løk, hvitløk, rødvin(evt eddik), nellik, laurbærblad, kanel, og diverse annet godt krydder. Kan lages ved at man har oppdelte poteter i gryten til slutt, eller servere med poteter eller ris, eller ta lavkarbovarianten med bare salat. Kjøttet blir herlig mørt og den deilige kryddersmaken sprer seg i hele huset når man lager den. Anonymous poster hash: 10bd1...79f Det er vel kanin som er det man skal bruke? Anonymous poster hash: 2f369...33e
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #36 Skrevet 27. mars 2015 Pad see ew med prik nam pla saus, elsker thaimat og ingenting som slår denne. Ribba med tilbehør på julaften som en god nummer to. Anonymous poster hash: 466a3...344
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #37 Skrevet 27. mars 2015 Glemte en ting, Beacon. Anonymous poster hash: be34b...6cc
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #38 Skrevet 27. mars 2015 Det beste jeg kan få, er Kål, en rett som man slett ikke trenger å ha kål i. Det handler om å gjøre kål på spekeknoken, altså bruke opp det som måtte være igjen på beinet når man har skåret bort all spekeskinka. Kokes lenge og vel, med gryn gule erter, gulrot, og ellers grønnsaker etter smak. For min del holder det med gryn, erter, gulrot og potet. Litt ferskt, men påsalta kjøtt. Koke, koke. Ferdig! Best på dag nr 2. Anonymous poster hash: 0bbc6...dfe
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #39 Skrevet 27. mars 2015 Gresk stifado med gresk salat og tzatziki . Nam nam. Eller et saftig lammelår. Anonymous poster hash: 10bd1...79f Ååå, gresk stifado så utrolig godt ut Hva er stilfado?? Anonymous poster hash: c0e13...536 Det er en gresk gryterett med kjøtt av lam eller storfekjøtt. Langtidskokes i en deilig saus av tomater, løk, hvitløk, rødvin(evt eddik), nellik, laurbærblad, kanel, og diverse annet godt krydder. Kan lages ved at man har oppdelte poteter i gryten til slutt, eller servere med poteter eller ris, eller ta lavkarbovarianten med bare salat. Kjøttet blir herlig mørt og den deilige kryddersmaken sprer seg i hele huset når man lager den. Anonymous poster hash: 10bd1...79f Det er vel kanin som er det man skal bruke? Anonymous poster hash: 2f369...33e Har aldri brukt kanin, men mulig grekerne tradisjonelt sett bruker kanin. Selv er jeg veldig glad i kaniner, men liker ikke å spise dem. Det er tørt og ekkelt, litt kyllingaktig... Har aldri fått stifado med kanin i Grekenland iallefall. Anonymous poster hash: 10bd1...79f
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #40 Skrevet 27. mars 2015 Vanskelig å svare på. Er veldig glad i hjemmelagde kjøttkaker med alt av tilbehør, svigermor sin fiskegrateng med bacon og tilbehør, biff med saus som smelter på tunga gjerne fet berne! Røkt torsk med gulrotstuing, bacon og potet! Ribbe.. Ja.. Anonymous poster hash: 145f6...bdf
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #41 Skrevet 27. mars 2015 Gresk stifado med gresk salat og tzatziki . Nam nam. Eller et saftig lammelår. Anonymous poster hash: 10bd1...79f Ååå, gresk stifado så utrolig godt ut Hva er stilfado?? Anonymous poster hash: c0e13...536 Det er en gresk gryterett med kjøtt av lam eller storfekjøtt. Langtidskokes i en deilig saus av tomater, løk, hvitløk, rødvin(evt eddik), nellik, laurbærblad, kanel, og diverse annet godt krydder. Kan lages ved at man har oppdelte poteter i gryten til slutt, eller servere med poteter eller ris, eller ta lavkarbovarianten med bare salat. Kjøttet blir herlig mørt og den deilige kryddersmaken sprer seg i hele huset når man lager den. Anonymous poster hash: 10bd1...79f Det er vel kanin som er det man skal bruke? Anonymous poster hash: 2f369...33e Har aldri brukt kanin, men mulig grekerne tradisjonelt sett bruker kanin. Selv er jeg veldig glad i kaniner, men liker ikke å spise dem. Det er tørt og ekkelt, litt kyllingaktig... Har aldri fått stifado med kanin i Grekenland iallefall. Anonymous poster hash: 10bd1...79f I Grekenland er kanin det orginale, jo. Anonymous poster hash: 2f369...33e
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #42 Skrevet 27. mars 2015 Gresk stifado med gresk salat og tzatziki . Nam nam. Eller et saftig lammelår. Anonymous poster hash: 10bd1...79f Ååå, gresk stifado så utrolig godt ut Hva er stilfado?? Anonymous poster hash: c0e13...536 Det er en gresk gryterett med kjøtt av lam eller storfekjøtt. Langtidskokes i en deilig saus av tomater, løk, hvitløk, rødvin(evt eddik), nellik, laurbærblad, kanel, og diverse annet godt krydder. Kan lages ved at man har oppdelte poteter i gryten til slutt, eller servere med poteter eller ris, eller ta lavkarbovarianten med bare salat. Kjøttet blir herlig mørt og den deilige kryddersmaken sprer seg i hele huset når man lager den. Anonymous poster hash: 10bd1...79f Det er vel kanin som er det man skal bruke? Anonymous poster hash: 2f369...33e Har aldri brukt kanin, men mulig grekerne tradisjonelt sett bruker kanin. Selv er jeg veldig glad i kaniner, men liker ikke å spise dem. Det er tørt og ekkelt, litt kyllingaktig... Har aldri fått stifado med kanin i Grekenland iallefall. Anonymous poster hash: 10bd1...79f I Grekenland er kanin det orginale, jo. Anonymous poster hash: 2f369...33e Ja, men jeg har aldri fått den servert med kanin, det har vært kalv eller lam.... I Hellas altså. Og jeg bestiller det hver gang jeg er der... Anonymous poster hash: 10bd1...79f
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #43 Skrevet 29. mars 2015 Gresk stifado med gresk salat og tzatziki . Nam nam. Eller et saftig lammelår. Anonymous poster hash: 10bd1...79f Da skal jeg teste gresk stifado i påsken Men jeg lurer på hva slags kjøtt jeg bør ha i, sånn helt konkret? Noen som kan hjelpe? Ser det er forskjell på oppskriftene på hva en skal ha i. Anonymous poster hash: 49197...e1c
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #44 Skrevet 29. mars 2015 Liker godt biff med mye godt tilbehør; hjemmelagde fløtegratinerte poteter med løk, fylt tomat, brokkoli og peppersaus. Anonymous poster hash: 629b5...92d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå