Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #1 Skrevet 26. mars 2015 og ja, vet jeg ikke er verdens beste mor for tiden. Er hjemme med 1 åringen som ikke fikk bhg plass før i august. Grining, sutring dagen lang.. mye fint også, men er kokt i ørene og drittlei når gubben og den andre ungen kommer hjem i 16 tiden, HVER JÆVLA DAG. Minste våkner 05-06, blir lange dager. Nå er h*n syk med forkjølelse, = enda mer sutring. Vurderer dagmamma fra mai-august, så snille personer kan passe mitt barn i noen timer. Ikke lønnsomt at samboer tar ulønnet perm. Jeg takler ikke gå hjemme mer!!!!!! Lar ikke dette gå utover mine barn siden jeg er glad i dem og tankene mine er så slemme - det vet jeg, men jeg klarer ikke mer. Anonymous poster hash: 1e0dd...74f
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #2 Skrevet 26. mars 2015 og ja, vet jeg ikke er verdens beste mor for tiden. Er hjemme med 1 åringen som ikke fikk bhg plass før i august. Grining, sutring dagen lang.. mye fint også, men er kokt i ørene og drittlei når gubben og den andre ungen kommer hjem i 16 tiden, HVER JÆVLA DAG. Minste våkner 05-06, blir lange dager. Nå er h*n syk med forkjølelse, = enda mer sutring. Vurderer dagmamma fra mai-august, så snille personer kan passe mitt barn i noen timer. Ikke lønnsomt at samboer tar ulønnet perm. Jeg takler ikke gå hjemme mer!!!!!! Lar ikke dette gå utover mine barn siden jeg er glad i dem og tankene mine er så slemme - det vet jeg, men jeg klarer ikke mer. Anonymous poster hash: 1e0dd...74f begynte og grine istad når ungen sutret og gråt for x-antall timer idag.. Anonymous poster hash: 1e0dd...74f
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #3 Skrevet 26. mars 2015 Kanskje ungen kjeder seg? Finner dere på noe, eller er dere bare hjemme? Anonymous poster hash: ebfe7...4c1
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #4 Skrevet 26. mars 2015 Kanskje ungen kjeder seg? Finner dere på noe, eller er dere bare hjemme? Anonymous poster hash: ebfe7...4c1 Bruker være i åpen barnehage av og til, gå turer, babysang.. Tja. Men kjeder seg jo like mye med engang vi er hjemme. Anonymous poster hash: 1e0dd...74f
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #5 Skrevet 26. mars 2015 Finnes det noen åpen barnehage i nærheten? Noen å dra på tur sammen med? Lekeland/ kafe med bra lekeanlegg? Høres ut som du er for mye alene uten kontakt med andre voksne. Hør event med helsesøster om det finnes noe tilbud på dagtid. Veldig mye er faktisk gratis ;-) tvi tvi Anonymous poster hash: 53cb8...260
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #6 Skrevet 26. mars 2015 Vi hadde barselgruppa. Folk jobber. Vært en del i åpen bhg, men trives helt ærlig ikke spesielt bra der. Barna er 12 mnd og slike tilbud er jo gjerne for de mindre barna? Lekeland er uaktuelt. Barnet Kan ikke gå Anonymous poster hash: 1e0dd...74f
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #7 Skrevet 26. mars 2015 Hvor bor du da? Jeg er å hjemme med jenta mi som snart er 1 år. Skal ikke i barnehage før neste høst. Kanskje noen andre mødre i nærheten av deg som er i samme situasjon og vil ha lekekamerat til barnet? Anonymous poster hash: 5307e...538
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #8 Skrevet 26. mars 2015 Du kan gå i lekeland selv om ungen ikke kan gå. Pleier å være en babystasjon for de minste der de kan krabbe rundt, og ofte er det gratis også. Åpen barnehage er ikke for de under 12 mnd. Sjekk om det er småbarnssang der du bor. Her er det fra 1-3år i kirken. Anonymous poster hash: 1f2e1...015
Ladybird2014 Skrevet 26. mars 2015 #9 Skrevet 26. mars 2015 På med redd og ut og krype! Minelska det då han var på den alderen. Kunne ikkje gå, men storkosa seg med å studere stein, gras etc. Vi tok med leiker, og så kosa vi oss ute. Og trill turar! Min var aktiv og hadde behov for mykje stimuli, så vi hadde mykje program nesten kvar dag. Mor og barn har det mykje betre når det skjer noko. Inviter besteforeldre, venninner etc på vafler, stikk på besøk, ta ein bytur etc.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #10 Skrevet 26. mars 2015 Ja altså du må jo leke med ungen, lese for, synge for . Finne på ting . Er ikke en tenåring du putter en pad foran og får fred.... Ingen unger kjeder seg som ettåringer med mindre du sitter å glor på og forventer han skal leke selv. Brukt åpen bhg hver gang det er , barnesang hver gang ol. Ikke kun av og til. Jeg elsket tiden hjemme med barna, såpass at jeg hadde en nyfødt og 3 åring hjemme og koste oss i åpen bhg tre ganger i uka og utflukter/ turer de andre to dagene. Lek og lesing ellers . Mest fantastiske tiden jeg har hatt i livet mitt. Burde nok vært hjemmemamma for alltid og fått 4 barn hehe. Anonymous poster hash: 98914...544
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #11 Skrevet 26. mars 2015 Leker jo med h#n såklart, treg motorisk utviklet så litt derfor også barnet er frustrert.. Vært hos manuell terapeut også. Kunne aldri vært hjemme med barn lengre enn dette, så der er vi forskjellig. Nå må vi være hjemme noen dager siden barnet er sykt. Anonymous poster hash: 1e0dd...74f
Gustav Klitt Skrevet 26. mars 2015 #12 Skrevet 26. mars 2015 Ja altså du må jo leke med ungen, lese for, synge for . Finne på ting . Er ikke en tenåring du putter en pad foran og får fred.... Ingen unger kjeder seg som ettåringer med mindre du sitter å glor på og forventer han skal leke selv. Brukt åpen bhg hver gang det er , barnesang hver gang ol. Ikke kun av og til. Jeg elsket tiden hjemme med barna, såpass at jeg hadde en nyfødt og 3 åring hjemme og koste oss i åpen bhg tre ganger i uka og utflukter/ turer de andre to dagene. Lek og lesing ellers . Mest fantastiske tiden jeg har hatt i livet mitt. Burde nok vært hjemmemamma for alltid og fått 4 barn hehe. Anonymous poster hash: 98914...544 Så unødvendig nedlatende. Folk er forskjellige. Ettåringer er stort sett hyperaktive idioter. Støtter rådet om å prøve å finne andre i samme situasjon. Ellers er det bare å bite tenne sammen til ungen er to-tre år gammel og begynner å bli morsom å være sammen med. Jada, de er så søte og vi er så glad i dem, men det er lov å være drita lei.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #13 Skrevet 26. mars 2015 Kanskje ungen kjeder seg? Finner dere på noe, eller er dere bare hjemme? Anonymous poster hash: ebfe7...4c1 1 åring som kjeder seg? Må Være noe nymotens greier. Anonymous poster hash: 0bdbb...e70
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #14 Skrevet 26. mars 2015 Vel, jeg skjønner deg - jeg er der selv.. Barn nr tre, sterkt ønsket, og jeg er uuutslitt og helt på randen - hver eneste dag. Vet ikke om det er alderen (både min og barnets😜), at det er så mye travlere med tre barn - eller om jeg rett og slett ikke burde hatt tre barn fordi jeg opplagt ikke helt mestrer det😥 Det som fungerer aller best for oss er å være mest mulig ute. Ettåringen er et ordentlig utebarn og stråler på lekeplasser - hjemme er det fullstendig kaos, alt skal dras ut, rives ned, hun klatrer overalt får fullstendig raserianfall når hun ikke får lov, eller når vi skal kle på, skifte bleie osv. Det er en tung periode - heldigvis er det også mye kos og sjarm😉 Men - gå ut hver eneste dag og hold dere ute lenge, du får mer overskudd samt en mer tilfreds unge. Og treffer dere likesinnede ute gjør det underverker! Det er mitt beste råd til deg😀 Anonymous poster hash: 6f33b...64d
mimlen Skrevet 26. mars 2015 #15 Skrevet 26. mars 2015 1 åringer er slitsomme! Jeg synes det var vanskelig å være hjemme med sønnen min når han var liten. Har du det bra? Jeg hadde det utrolig vanskelig, og det gjorde de lange dagene hjemme med liten unge nesten uutholdelige. Jeg elsket han over alt på jorden, men jeg sleit. Nå som jeg har det bra med meg selv er det å ha en baby en helt ana opplevelse. Mange har det som deg, og mange gleder seg til jobb etter mammaperm!
Venter på vinter Skrevet 26. mars 2015 #16 Skrevet 26. mars 2015 Jeg synes mannen din burde ta ulønnet permisjon selv om det ikke er lønnsomt, hvis dere får det til å gå rundt økonomisk. Kanskje dere kunne ta 50 % permisjon hver så får du noen dager med jobb hvor du kan tenke på andre ting.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #17 Skrevet 26. mars 2015 Hvor bor du da? Er selv hjemme med ettåring og storkoser meg! Dagen flyr med besøk, turer, åpen bhg, lek, kos, sang, lekeplass, lekeland, byturer, osv Anonymous poster hash: f9c51...525
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #18 Skrevet 26. mars 2015 Kanskje du er litt nedstemt eller på vei til å bli deprimert? Anonymous poster hash: 136d4...333
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #19 Skrevet 26. mars 2015 Hei ladies TAKK for alle svar. Det har vært litt tungt en periode nå siden den lille har vært litt syk. Også tregt utviklet som sagt, så mye frustrasjon på gulvet. Vi var flinkere før og delta på åpen barnehage, babysang og babykino. Helt ærlig er jeg drittlei sånne ting, men må kanskje det for barnets del. Ikke har vi noen og gå med som jeg kjenner, da de er i jobb.. Nedstemt ja, blir ikke alle det når man går hjemme dag etter dag? Har naboer her med barn, kanskje jeg skal spørre dem igjen Vi bor litt usentralt og samboer har ofte bil, så da må det planlegges hva vi skal gjøre dag for dag, men jeg må nok bli litt flinkere å ta poden med ut. Jeg har heller egntlig aldri trodd at et barn som straks er et år, kan kjede seg? Anonymous poster hash: 1e0dd...74f
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #20 Skrevet 26. mars 2015 Forresten jobber jeg 3 dager i uken. En fast ukedag passer bestemor, resten jobber jeg i helgen. Dette er også frustrerende, me blir sånn en periode. Jeg jobber når "alle andre" har fri. Må bare bli slik til høsten. Anonymous poster hash: 1e0dd...74f
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #21 Skrevet 26. mars 2015 Kanskje ungen kjeder seg? Finner dere på noe, eller er dere bare hjemme? Anonymous poster hash: ebfe7...4c1 1 åring som kjeder seg? Må Være noe nymotens greier. Anonymous poster hash: 0bdbb...e70 Haha! Nei, tro meg, det går faktisk an! Jeg har fire veldig ulike barn, og et av dem er usedvanlig sosial av seg. Da jeg var hjemme i permisjon med ham og han hadde bikket 9-10 mnd, kjedet han seg faktisk ofte fordi det bare var oss to. Det hjalp fint lite at jeg lokket med sang, pekebøker, klosser, lekeplass osv. Jeg var jo bare en voksen ... Hver morgen måtte jeg slepe ham illskrikende med meg hjem fra barnehagen etter å ha levert de eldste. Da vi var hjemme igjen og hadde lekt litt, krabbet han mot terrassedøren, reiste seg og kikket ut vinduet. Og sukket dypt. La seg ned, sukket enda mer. Krabbet bort til ytterdøren og så på den. Gikk vi ut prøvde han å komme bort til bilen. Det var bare sutring hele dagen fram til jeg skulle hente i barnehagen igjen. Da var han blid som en sol og strålende fornøyd hele resten av dagen. Han fikk begynne i bhg da han var 11 mnd (deltid) og elsket det fra første sekund. Jeg bodde landlig til, så det var ikke noen andre hjemme, åpne barnehager eller noe i nærheten. Nå er han 8 år og går fortsatt nesten på veggene dersom han ikke har noen andre å være med. Han er rett og slett supersosial. De andre barna mine var ikke sånn, de er helt normalt sosiale. Anonymous poster hash: 5a900...4bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå