Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal lage påskeegg til jenta mi som er smart 10 mnd. Er storebror som synes det er viktig at hun også får. Kan jo ikke putte godteri i egget hennes. Forslag til hva som hadde vært morsomt? Smootie poser må vi jo iallefall ha i egget!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiser hun rosiner? En liten rosineske er jo fint i så fall. Ellers ville jeg lagt oppi litt frukt som hun liker, om hun spiser det. 

Kanskje hun heller kan få en liten leke enn mye spiselig? Noe spiselig, og så en liten leke i tillegg altså. Jeg tenker det er viktig at et småbarn ikke spiser noe som går i veien for de regelmessige måltidene, og en smoothie er jo faktisk nok til å ødelegge for neste måltid, da det fyller magen og får opp blodsukkeret. Mye spiselig vil fort kunne ødelegge appetitten hennes.

Anonymous poster hash: 22b3a...765
Skrevet

En liten leke, noe frukt, en pekebok el? 😊

Skrevet

Her hadde vi baby kjeks, rosiner, frukt og en leke i påske egget.

Anonymous poster hash: 5b8f6...b51
Skrevet

Jeg hadde valgt å si til storebroren at babyer får ikke påskeegg. 

Skrevet

Skal kjøpe smoothie som hun kan få til måltid, og om noen hadde ide om andre ting. Tenkte på nye smokker kanskje. Er for jeg ikke vil gi henne noe godteri aktig det er vanskelig. Storebror får egentlig bare godteriet han uansett hadde fått siden det er lørdag. Hvorfor er det feil å gi babyen påskeegg egentlig?
Skrevet

Skal kjøpe smoothie som hun kan få til måltid, og om noen hadde ide om andre ting. Tenkte på nye smokker kanskje. Er for jeg ikke vil gi henne noe godteri aktig det er vanskelig. Storebror får egentlig bare godteriet han uansett hadde fått siden det er lørdag. Hvorfor er det feil å gi babyen påskeegg egentlig?

Jeg ville ikke gitt påskeegg til noen som ikke skjønner hva det er. Noen stor feil er det selvfølgelig ikke, men det signaliserer noe om kjøps- og forbrukssamfunnet som jeg ikke er komfortabel med. Dessuten tenker jeg at for en storebror er det kanskje også fint å se at han har noen privilegier som babyen ikke har. 

Gjest Julia1984
Skrevet

Hjelpes..

Skrevet

Vi skal også gi til lillebror på 9 mnd 👍 storebror er opptatt av å inkludere lillebror, og det syns jeg er helt topp! Gir bare smoothieposer vi da. Ellers er smokker topp, og hva med sånn mais/hirse "ostepop"? De er en slager her :)

Anonymous poster hash: 3986d...532

Skrevet

Hjelpes..

Hjelpes? Hva mener du? At det er en gal ting å ikke gi påskeegg til babyer? 

Skrevet

Jeg ville ikke gitt påskeegg til noen som ikke skjønner hva det er. Noen stor feil er det selvfølgelig ikke, men det signaliserer noe om kjøps- og forbrukssamfunnet som jeg ikke er komfortabel med. Dessuten tenker jeg at for en storebror er det kanskje også fint å se at han har noen privilegier som babyen ikke har.

Min forståelse av dette er at det først ig fremst er for storebror sin del at babyen får påskeegg, og jeg tenker at det ikke er galt å etterkomme storebrors ønske om å inkludere småsøsken.

Anonymous poster hash: 53a71...5e7

Gjest Julia1984
Skrevet

Hjelpes..

Måten du foreslår å svare storebroren: babyer får ikke påskeegg.

Når storebroren er opptatt av at babyen skal også få er det jo kjempe hyggelig. Gjorde det samme her. De to yngste fikk påskeegg med duplo. Så da hadde påskeharen gjemt egg til alle i familien i skogen

Gjest Julia1984
Skrevet

...og da tok jeg duplo fra legokassen. Stor stas. Egget kostet 10 kr...

Skrevet

Hjelpes..

Måten du foreslår å svare storebroren: babyer får ikke påskeegg.

Når storebroren er opptatt av at babyen skal også få er det jo kjempe hyggelig. Gjorde det samme her. De to yngste fikk påskeegg med duplo. Så da hadde påskeharen gjemt egg til alle i familien i skogen

Det er en ørliten sjanse for at jeg ville formulert meg annerledes til et barn... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...