Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #1 Skrevet 26. mars 2015 Jeg låner leiligheten til venninnen min nå som jeg er midt oppi samlivsbrudd og venter på overtakelse av egen leilighet. Hun studerer 3 mnd i utlandet, men kommer hjem søndag. I dag fikk datteren min omgangssyken og spydde i sofaen hennes. Har fått bort all lukt, men kvier meg så til å fortelle det til venninna mi. Hadde du fortalt det? Anonymous poster hash: ca45c...c43
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #2 Skrevet 26. mars 2015 Hvis du fikk den ren igjen, så hadde jeg ikke sagt noe. På samme måte som jeg ikke sier i fra dersom jeg søler kaffe på gulvet, og vasker det bort. Men hadde selvfølgelig sagt fra om det er flekk eller eim. 😊 Anonymous poster hash: ba7be...231
Sint naken biltyv Skrevet 26. mars 2015 #3 Skrevet 26. mars 2015 Jeg hadde selvfølgelig sagt ifra. Utrolig frekt å ikke gjøre det.
*Miss Marple* Skrevet 26. mars 2015 #4 Skrevet 26. mars 2015 Enig med #2. Om du har fått bort alt og det ikke er flekker eller lukt er det da ingen vits i å fortelle det. Men de fleste skjønner jo at det er litt risiko forbundet med å leige ut til barnefamilier, så om du sier det er det nok heller ingen krise. Uhell skjer, og så lenge man ordner opp er det ingen problem. Man ringer da ikke for hvert uhell som skjer?
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 26. mars 2015 #5 Skrevet 26. mars 2015 Altså, hadde du fortalt meg det så hadde jeg først og fremst lurt på hvordan det gikk med ungen og om du hadde blitt smitta. At du hadde vasket etter deg hadde jeg tatt som en selvfølge, men mer enn det hadde jeg nok ikke tenkt. Sånt skjer og en sofa er bare en sofa
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #6 Skrevet 26. mars 2015 Jeg hadde ikke sagt noe, selv om jeg ville visst det selv da, så er vel litt dobbeltmoralsk av meg. Men tenker at det hun ikke vet har hun ikke vondt av. Med mindre det er noe lukt selvfølgelig... Anonymous poster hash: ea3c7...a86
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #7 Skrevet 26. mars 2015 Altså, hadde du fortalt meg det så hadde jeg først og fremst lurt på hvordan det gikk med ungen og om du hadde blitt smitta. At du hadde vasket etter deg hadde jeg tatt som en selvfølge, men mer enn det hadde jeg nok ikke tenkt. Sånt skjer og en sofa er bare en sofa Nåja... En sofa er ikke bare en sofa. Det kan være en sofa fra IKEA til noen få tusenlapper og det kan være en dyr designersofa til et femsifret beløp... Hadde blitt litt mer lei meg om noen hadde spydd ut min dyre designersofa enn om den fra IKEA ble ødelagt for å si det sånn. Og om jeg hadde lånt en leilighet av en venninne og hadde sykt barn som skulle sitte i sofaen, så hadde jeg lagt et pledd der først. Litt lettere både å vaske og erstatte et pledd enn en sofa. Og HI: SELVSAGT sier du ifra! Anonymous poster hash: f916e...26c
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #8 Skrevet 26. mars 2015 Altså, hadde du fortalt meg det så hadde jeg først og fremst lurt på hvordan det gikk med ungen og om du hadde blitt smitta. At du hadde vasket etter deg hadde jeg tatt som en selvfølge, men mer enn det hadde jeg nok ikke tenkt. Sånt skjer og en sofa er bare en sofa Nåja... En sofa er ikke bare en sofa. Det kan være en sofa fra IKEA til noen få tusenlapper og det kan være en dyr designersofa til et femsifret beløp... Hadde blitt litt mer lei meg om noen hadde spydd ut min dyre designersofa enn om den fra IKEA ble ødelagt for å si det sånn. Og om jeg hadde lånt en leilighet av en venninne og hadde sykt barn som skulle sitte i sofaen, så hadde jeg lagt et pledd der først. Litt lettere både å vaske og erstatte et pledd enn en sofa. Og HI: SELVSAGT sier du ifra! Anonymous poster hash: f916e...26c Selvfølgelig hadde jeg ikke hatt barnet i sofaen om jeg visste det var sykt! Akutt omgangssyke her altså. Men all lukt er borte. Renset med møbelrens. Men jeg sier i fra. Hi Anonymous poster hash: ca45c...c43
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #9 Skrevet 26. mars 2015 Hvis noen hadde spydd i min sofa - uavhengig av om det hadde vært ikea eller en dyrere sofa, så hadde det ikke holdet med en rengjøring med knut og møbelrens. Kan trekket tas av? I såfall bør det leveres til vask eller rens av noen som er kyndig på området. Dersom ikke trekket kan tas av så må du kanskje levere inn hele puta/putene eller få noen proffe til å rense hele sofaen på stedet! Åvaske bort spy fra en sofa kan absolutt ikke sammenliknes med å søle kaffe på et parkettgulv Og ja, selvfølgelig sier du fra. Anonymous poster hash: a6c06...c48
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #10 Skrevet 26. mars 2015 Hvorfor trenger man å vite at noen har spydd i sofaen? Hvis alle spor er fjernet? Jeg skjønner det ikke. Anonymous poster hash: 2a20d...c83
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #11 Skrevet 26. mars 2015 Hvorfor trenger man å vite at noen har spydd i sofaen? Hvis alle spor er fjernet? Jeg skjønner det ikke. Anonymous poster hash: 2a20d...c83 For stort sett er ikke alle spor fjernet. Det vil da etter hver lukte og den som eier sofaen forstår ikke hvorfor. Hadde sofaen måttet byttes ut er det også den som har spydd i den ( foreldrene) som må kjøpe ny. Jeg hadde blitt veldig lei meg om noen hadde spydd i og ødelagt min Ikea sofa. Det er den jeg hadde råd til og har ikke råd til å bare skifte den ut på grunn av at noen andre har spydd i den etter at jeg var snill å låne bort leiligheten min. Anonymous poster hash: f6658...62a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå