Gå til innhold

Ulønnet permisjon etter endt svangerskapspermisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest at begge foreldrene har rett til inntil 1 år med ulønnet permisjon etter endt permisjon. Det står at ulønnet permisjon må tas direkte etter lønnet permisjon. Vil det si at om jeg skal ha ulønnet permisjon så må jeg ta den rett etter at jeg er ferdig med min permisjon, slik at pappaen må utsette sin pappaperm, eller kan jeg jobbe fullt mens han har pappaperm, og etter at han er ferdig med den så tar jeg ulønnet? 

Om ingen vet dette her inne, hvem kan jeg i så fall spørre om dette?

Anonymous poster hash: b0f04...e6a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tro du kan ta den etter pappapermen. Nav har en flott chat som åpner 9.30, og hvor du får svar på alt om permisjoner umiddelbart (ikke personlige ting, men generelle regler)

Anonymous poster hash: 34097...41c

Skrevet

Du må ta den direkte etter at din permisjon er over og faren må utsette fedrekvoten. Du kan ikke jobbe mellom permisjonene.

Om du ikke stoler på dette kan du spørre NAV på facebook siden deres eller ringe ditt NAV kontor.

Anonymous poster hash: b9ed7...134
Skrevet

Jeg har lest at begge foreldrene har rett til inntil 1 år med ulønnet permisjon etter endt permisjon. Det står at ulønnet permisjon må tas direkte etter lønnet permisjon. Vil det si at om jeg skal ha ulønnet permisjon så må jeg ta den rett etter at jeg er ferdig med min permisjon, slik at pappaen må utsette sin pappaperm, eller kan jeg jobbe fullt mens han har pappaperm, og etter at han er ferdig med den så tar jeg ulønnet?

Om ingen vet dette her inne, hvem kan jeg i så fall spørre om dette?

Anonymous poster hash: b0f04...e6a

Nå var jeg riktignok hjemme under pappapermisjonen (fordi arbeidsgiver 'ikke hadde råd å lønne både meg og vikaren min samtidig'), og er hjemme i ulønnet permisjon nå da vi ikke får bhg-plass før i august. Vi gjorde det slik at jeg tok ut min del av permisjonen først, men lot det være igjen noen få dager som jeg så tok ut etter at far var ferdig med sin permisjon. På den måten tok jeg ut ulønnet permisjon rett etter egen permisjon. 😊👍

Anonymous poster hash: 5f560...bb5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...